Al maandenlang (neus)verkouden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Al maandenlang (neus)verkouden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 06:34

Ik ben al maanden verkouden. En dan overdrijf ik niet... Ik heb het even nagezocht in mijn urenlijsten. Half november ben ik door 3 collega's naar huis gestuurd. Toen was ik echt ontzettend ziek, al zeker een week, incluus koorts. 3 dagen (+ weekend) thuis geweest, daarna weer al snotterend aan de slag. In februari ben ik nog een keer 2 dagen thuis geweest. Dus dat is eigenlijk inmiddels al 6 maanden...

In de winter ben ik over het algemeen wel "chronisch" verkouden, wat zich voornamelijk uit in keelpijn, veel hoesten, neusverkoudheid, dat soort dingen. Maar niet dermate erg dat ik er voor thuis blijf.

Hoesten doe ik nu bijna niet. Ik nies wel heel veel. Geen keelpijn, geen koorts meer. Alleen een helemaal verstopte neus en holtes.

Ik ben een paar weken terug bij de huisarts geweest, die heeft me een ab-kuur van een week voorgeschreven. Die hielp eigenlijk gewoon niks. En stomen lijkt het alleen maar erger te maken. Het enige dat enigszins verlicht is neusspray, die gebruik ik dus ook al een half jaar... Doorlopend. De reden dat ik een week of 3-4 terug bij de huisarts geweest ben is omdat ik er inmiddels bloedneuzen van krijg. := Maar ik moet het spul wel gebruiken, want ik slaap gewoon niet anders. Ik ben het nu aan het proberen met van die neusstrips. Die werken een beetje, om in te slapen vooral. Want 'de extra ruimte' in je neus raakt op een bepaald moment ook verstopt. Vannacht bijvoorbeeld, toen ben ik om 1 uur in slaap gevallen. Om om kwart over 3 wakker te worden omdat ik geen lucht krijg. Dus dan toch maar aan de neusspray...

Ik heb zelfs al zitten twijfelen of het niet gewoon hooikoorts is, maar dat is denk ik niet logisch. Ik loop al 6 maanden met deze klachten en ik heb nog nooit hooikoorts gehad. Ik heb ook geen last van tranende ogen oid.

Maar inmiddels zie ik geen oplossing meer. := Ik wil af van de neusspray, dat is zeker. Maar ik wil ook kunnen slapen... Dus eigenlijk hoop ik dat iemand een suggestie heeft waarmee ik van die neusverkoudheid af kan komen... :)

Rosborstel

Re: Al maandenlang (neus)verkouden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 06:38

Misschien een slechte weerstand? Ik zou zeggen, meer fruit+groente (ik weet niet hoeveel je neemt, maar probeer iig 2 stuks fruit en 200 g groente te eten) en daarnaast misschien aanvullende vitamine-pillen :)
Stress/spanning verminderen etc. Dingen die helpen voor een goede weerstand zou denk ik wel kunnen helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 06:42

Ik zou vragen of je door mag naar de KNO arts. Die kunnen veel mer zien dan een ha. Ik heb er zelf ook last van en komt door poliepen in mn neus. Maar echt even vragen of je naar de kno mag!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 06:49

https://www.knocare.nl/item.html&objID=771

Neussprays kunnen verslavend zijn. Dus daar zou ik ook niet zomaar eindeloos mee doorgaan. Bovendien is het een symptoombestrijder, het doet verder niets aan de veroorzaker van de klachten!
KNO arts lijkt me ook het beste. Misschien werken je trilhaartjes niet voldoende (daar is een naam voor, maar die schiet me even niet te binnen.....)?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:56

Heb je toevallig huisdieren? Werk je? In wat voor een gebouw werk je? Op wat voor matras slaap je?

Ik zou z.s.m. een allergietest laten doen want dit lijkt me echt geen gewone verkoudheid, vooral als AB niet helpt. Die neussprays zijn niet bedoeld voor chronisch gebruik en zijn daar ook echt niet geschikt voor. Op lange termijn raakt je zenuwstelsel daarvan in de war. Niet doen dus! probeer liever Nisyleen. Dat is homeopatisch, werkt ook slijmvlieszwellingverminderend maar is itt die neusspray niet "verslavend".

Op een gegeven moment krijg je een terugslag van het stoppen met die neusspray, je kunt dan eigenlij kvan een verslaving spreken, je lichaam is er aan gewend en kan het zonder die spray niet meer af. Daar zul je eigenlijk doorheen moeten, want zo raak je alleen maar verder van je doel af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:05

Ik zou inderdaad ook een allergietest aanraden. Ikzelf bleek een histamine-allergie te hebben. Oftewel... ik ben allergisch voor alles :+ Zodra m'n neus geprikkeld wordt (door wat dan ook)slaat m'n immuunsysteem erin door en heb ik flinke verkoudheidsklachten.

Bij de neusprovocatie kon ik al nauwelijks ademhalen vóór ze met de histaminen aan de slag gingen (ik heb echt m'n beide neusgaten nodig) en zodra er histaminen in gesprayd werden ging het ademen helemaal niet meer en viel ik bijna flauw omdat ik toch even moest doorademen om het te kunnen meten :=

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:07

Je kunt als het ware verslaafd raken aan de neusspray. Wat ik zelf dan altijd doe, is voor het slapen slechts in 1 neusgat sprayen. Zo kun je toch ademen en je andere neusgat kan zelf rustig herstellen. Als die herstelt is, kun je daar weer door ademen en hoeft die ander niet meer gesprayt te worden.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:11

allergietest aanvragen of zeker de kno arts heb jaar of 4 geleden ook zoiets gehad bleek onsteking te hebben onder me oog....waardoor ik dus steeds een loopneus had

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 20:39

Gebrek aan fruit/groente zal het niet zijn. Ik eet minimaal 3 appels per dag en meestal eerder 4 á 5. Die 200 gram groente haal ik ook met gemak, ik ben gek op groenvoer, dus ik eet vrij veel sla en groenten zijn altijd buitenproportioneel aanwezig in mijn avondeten. :)

Dat neussprays verslavend zijn weet ik. Ik denk dat dat op dit moment nog wel meevalt, ik ben het niet méér gaan gebruiken, minder eerder. Ik heb ook af en toe een wat mildere neusspray in gebruik. Vanavond een homeopathische neusspray meegenomen, geen idee of dat gaat werken... De voornaamste reden dat ik er van af wil zijn de bloedneuzen. En dat is ook de reden dat ik 't eigenlijk nog maar 2 keer per dag gebruik: net voor het slapen gaan, en een keertje door de dag heen. Gisteren geprobeerd om te gaan slapen zonder neusspray, met als resultaat dus dat ik een goede 2 uur nadat ik in slaap gevallen was wakker werd omdat ik geen adem meer kreeg...

Ik heb 2 katten, al 8 jaar. Ik werk, deed ik al voor dit speelde. Nog 3 dagen en dan heb ik een weekje vrij en dan begin ik ergens anders. Ik slaap op matrassen met topmatras die ik heb aangeschaft nadat ik verkouden werd.

Die van 1 neusspray sprayen is mss wel een goeie! Thnx!

Kruidvatmevrouw wilde me geen hooikoortspillen verkopen, die vond dat ik (weer) naar de huisarts moest gaan. ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:45

Kom je veel in de buurt van mensen die roken?
Ik ben zelf meestal het hele jaar door verkouden, behalve in de zomermaanden. Dit komt omdat ik overgevoelig/allergisch ben voor rook,mist,tempratuurverschillen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 21:03

M'n vriend rookt. Maar als ie bij mij is rookt hij een stuk minder en hij rookt buiten. Als ik bij hem ben rookt hij wel minder, maar binnen. Ik zit voornamelijk in de rook als we bij vrienden van 'm zijn, die hele club rookt... Binnen, en veel. Maar echt last heb ik daar niet van en zo heel vaak ga ik ook weer niet mee. Ik heb ook wel vaker in rookruimtes gezeten...

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:18

Hoe heet de neusspray die je gebruikt?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 21:21

Wisselt. Nu heb ik geloof ik het eigen merk van Kruidvat. Verder voornamelijk Sinex en Ortivin. Van de eerste de normale en de variant met Aloë Vera, van de tweede de normale en de variant met menthol.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:39

Stop maar eens met die neusspray, die dingen zijn niet gemaakt om langer dan 2 weken te gebruiken. Bovendien zijn ze verslavend.
Google maar eens naar de hoofdbestanddelen van je sprays.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:41

Ik zat toevallig net te bladeren in mijn agenda, ik was rond eind januari drie weken te ziek om te werken; hoesten, volle neus etc Dat heeft zeker vijf weken geduurd. Nu hoest ik nog alleen maar.

Ik denk zelf dat het een buitengewon hardnekkig virus is dat maar langzaam slijt.

't Zal wel sneeuwallergie zijn, gezien de hoeveelheden sneeuw die er vielen deze winter. :+

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:45

Ja zeer verslavend, mag niet langer dan een week gebruikt worden en max 10 dagen in de maand!

het maakt je hele neus kapot en daarom ben jij nog steeds verkouden. Als je het langer dan een week gebruikt komen de klachten alleen erger terug, zodat je neus niet meer zonder spray kan.

Stoppen met die rommel en ga naar je huisarts.. voor iets anders.. heeft je huisarts niet gevraagd welke neusspray je gebruikt?

Het enige wat je "zonder" problemen kan gebruiken is zoutoplossing..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 23:09

Mijn huisarts heeft tegen me gezegd dat ik die sprays nog maar ff moest gebruiken. Of ie gevraagd heeft welke sprays ik gebruikte durf ik niet te zeggen, dat kan ik me echt niet meer herinneren. Hij wist wel dat ik ze op dat moment al 4 maanden gebruikte. Ik heb die dingen overigens niet continu gebruikt, sowieso niet vanaf dag 1 zeg maar en ook af en toe gewoon een hele week niet. Maar goed, een week is nog steeds niks als je 't de overige 3 weken van de maand wel doet. Voor m'n gevoel is het gewoon doorlopend.

Ik heb net nog heel even gestoomd en tot dusver alleen de homeopathische spray gebruikt. Ik ga nu een poging doen tot slapen en de 'normale' spray gebruiken in 1 neusgat. En afhankelijk daarvan morgen de ha toch maar weer bellen, als ik er weer last van heb vannacht...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 04:49

Poeh, dit keer hebben we het toch al volgehouden tot 5:15... 8)7 :O

Wat ik me even af zat te vragen trouwens. In welk opzicht heeft het zin naar de huisarts te gaan als jullie van mening zijn dat ik verslaafd ben aan die neusspray en dat ik er zogezegd gewoon even doorheen moet...? :)

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 05:40

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 06:54

Mag ook wel voor die prijs... :+ :o Het is gewoon een zoutoplossing zo te lezen? Och, wie weet, als het allemaal nog steeds niet wil werken. :)

Ik heb gisteravond alleen rechts gesprayd (onder het mom van 'die zat niet helemaal dichtdicht' zeg maar) en vanochtend (behalve de zoutoplossing) nog even gestoomd. Links is open. :wow: Een uur inmiddels al! *\o/* Hopelijk blijft het zo... Ik ga iig toch nog heel even wachten met de ha, ik had me vorige week nl voorgenomen volgende week vrijdag te gaan als het niet beter werd. Ik werk nog maar 3 dagen, dus ik ben nu alles af aan het werken en over aan het dragen. Ik heb daar nu gewoon de ruimte even niet voor om een uur weg te zijn, vooral omdat het niet acuut is zeg maar. Reden voor dit topic was en is dat het de afgelopen week alleen maar aan het verergeren was. Maar als het zo blijft... *\o/*

God, hoe blij kun je zijn met een open neusgat... 8)7

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:47

Meld zich nog iemand die al wéken, al niet maanden verkouden is!
Ik ben nooit verkouden, op 2x per jaar na. Dan ben ik hartstikke ziek van de verkoudheid, zit alles potdicht, heb ik koorts, keelpijn enz.
Nu ben ik al héél lang verkouden, wat niet over gaat... Af en toe lijkt het door te zetten, krijg ik een dag keelpijn en dan is het weer over...
Heel vermoeiend en frustrerend! Helemaal omdat ik totaal niet fit ben, terwijl ik al mn energie nodig heb voor de laatste maanden van mn studie!

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:52

Ik zou vragen of je huisarts je niet kan testen op hooikoorts, of een andere allergie? Allergieën kunnen zomaar opkomen. (en hopelijk ook zomaar weer vertrekken)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:58

Laat eens een allergietest doen, ik snotterde ook doorlopend.
na een allergietest bleek ik voor veel dingen allegries te zijn.
Ook voor honden en katten enz.
Met de medicijnen gaat het beter maar ik blijf wat snotteren.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:06

Wat heel goed zou kunnen helpen is oorkaarstherapie!!!
Dat was het voor mij helemaal!
Mocht er iemand informatie over willen hebben, kan ik altijd even proberen of ik het foldertje ingescand kan krijgen ( :o? ) en die dan mail!?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 08:47

Allergietesten betekenen naalden toch...? :=

Ik ben nu een dag of 5 bezig met hooikoortstabletjes en dat lijkt toch wel (enigzins) te werken. Ik gebruik momenteel ook eigenlijk pas vanaf een uur of 6-7 's avonds neusspray en dan meestal maar 2x, 1x rond die tijd en 1x voor het slapen gaan. En een stuk mildere neusspray, weer de Sinex met Aloë Vera. Dus er zit wel verbetering in... Hopelijk zet dit gewoon zo door. :)