Wazigheid voornamelijk rechter oog soms erna hoofdpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Wazigheid voornamelijk rechter oog soms erna hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 22:25

Zoals de titel het al zegt, ik kreeg vandaag inene wazigheid voor mij rechter oog.

Iets meer dan anderhalf maand geleden had ik het precies hetzelfde maar daarbij kreeg ik later ook erge hoofdpijn en van vandaag niet.

Het gaat als volgt;

Wazigheid treed op in mijn rechter oog kan doortrekken naar mijn linker oog. Wazigheid gaat weg en erna lang durig hoofdpijn.

Ik ben nu al x tijd werkloos had weer even werk maar nu weer werkloos omdat productie minder werd en zover is de aanval 2x op de stal voorgekomen.
4 jaar geleden had ik hetzelfde en dat was ook buiten maar niet op de stal.

Het treed dus alleen op als ik buiten bent, heb het nooit ergens binnen last van gehad en meestal krijg ik het rond deze tijd als de hitte eraan komt.

Iemand misschien enig idee waardoor het kan komen?
Ik heb geen idee doktor kan helpen aangezien ze dan op het moment moeten zien.
(voor de rest veranderd er ook niks aan mijn ogen)

Sjimmy

Re: Wazigheid voornamelijk rechter oog soms erna hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:35

Migraine?
Ik zie soms alleen maar vlekken (tot bijna geen beeld hebben) en bijna geen hoofdpijn, of erna aan 1 kant hoofdpijn. Heb je ook hoofdpijn aan 1 kant?
Komt bij mij door oververmoeidheid/stress.
De HA snapte ook niks van die vlekken, maar toen ik zei dat iks oms hoofdpijn had heb ik migraine medicijnen gekregen om te kijken of dat helpt en die helpen!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 07:29

Kan inderdaad iets van migraine zijn.

Heb zelf ook migraine en vaak merk ik hierdoor dat ik een aanval krijg. Omdat ik dan slecht begin te zien terwijl ik lenzen heb.

Als je je verhaal doet bij de dokter, dan kan het goed zijn dat hij je naar de neuroloog doorstuurt.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 07:32

Ik heb dat ook, even afkloppen heb het al super lang niet meer gehad. Ik ben ermee naar de dokter geweest en het is inderdaad een soort van migraine.

Ik heb precies hetzelfde, eerst wordt het voor de helft wazig in mijn rechteroog, zo erg dat ik zelfs helemaal niks meer ermee kan zien. Als ik dat merk dat het maar een beetje wazig wordt pak ik al meteen een paracetamol en ga terug naar bed, als ik dat doe dan valt de hoofdpijn daarna meestal wel mee. Doe ik dat niet dan heb ik ook een vreselijke hoofdpijn daarna.

De dokter wist ook niet waarvan het kwam, maar ik heb het nu al heel lang niet meer gehad.
En ik denk dat het bij mij door de drop kwam.. Ik heb al superlang geen drop meer gegeten en tot nu toe heb ik het dus ook niet meer gehad.

Eet jij veel drop?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 08:27

Drop eet ik heeeel weinig wel eet ik voornamelijk in de avond 1 zak chip of popcorn maar dan zou ik van dat meerdere keren last van moeten ehbben.

Voornamelijk let ik al zowieso op met wat ik eet per dag maar ik kan van dat niets verkeerd vinden.

Ik kan je wel zeggen het 2x was begonnen beetje op het einde van de dag dus dat ik dan begin met mijn eige paard rond half 4.

Misschien ik juist te weinig eet?

In de ochtend als ik wakker wordt eet ik 9/10 keer niet en eet pas om 12 uur en als ik thuis bent pas weer 2 broodjes.

Voor die hoofdpijn; Ik had mijn gisteren gewoon beziggehouden misschien ik het daarom niet voelde maar wel evt aanwezig nog kon zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:09

Het klinkt inderdaad wel als migraine. Daarbij hoef je niet per sé hoofdpijn te hebben. Ik ben wel eens 'alleen maar' slechtziend geweest :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:11

Rock schreef:
Het klinkt inderdaad wel als migraine. Daarbij hoef je niet per sé hoofdpijn te hebben. Ik ben wel eens 'alleen maar' slechtziend geweest :=

Dat heet migraine sans migraine en komt idd ook vaak voor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:12

Hihi wat een term :')
Ik heb dat één keertje gehad en herkende het niet als migraine. Helaas de rest van de keren wel altijd met hoofdpijn.

Overigens heb ik tegenwoordig helemaal geen last meer van migraine. Wat bij mij heeft geholpen; de pil de deur uit. Wát een verschil zeg!

Euh... zag net dat de TS een man is _O- Dus ik mag hopen dat hij de pil niet slikt :')

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:14

Ik heb het ook, soms staat door de druk mijn oogbol ook wat naar buiten. Bij mij helpt het vaak om 2 paracetamol door tebreken en te slikken en dan op de bank of in bed gaan liggen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:18

Bij mij heeft pil niks uitgemaakt!

Had als kind al migraine achtige klachten (hoofdpijn en overgeven, verschillende onderzoeken voor gehad in het ziekenhuis en werd gehouden op "kindermigraine). Is toen van mijn 7e tot mijn 13e weggeweest en vanaf 13 kreeg ik er weer last van.

Inclusief aan het begin aura's zien (verzamelnaam voor afwijking in zicht bij migraine. Ik zie vlekken die de kleur hebben van waar ik naar kijk. Kijk ik naar iemands gezicht dan valt de mond weg en in de plaats daarvoor komt er een huidskleurige vlek. Lees ik dan komt er een witte vlek voor de letters enz.), na een half uur begin de hoofdpijn (eenzijdig altijd, mirgaine is altijd eenzijdige hoofdpijn) en na een uur zijn de aura's weg maar is de hoofdpijn vol op gang. Daarna vallen, afhankelijk van de kant van de hoofdpijn, mijn linker of rechter ledematen uit, evenals mijn tong en mondgebied dat verlamd raakt. Dat trekt weg na een half uur en dan moet ik standaard overgeven. Na het overgeven val ik weer in slaap en word ik een paar uur later wakker met nog een kloppend hoofdpijntje, maar die zit in m'n hele hoofd. Een teken dat de migraine min of meer weg is en ik alleen nog wat met spannings-hoofdpijn zit.

Ik slik als ik een aanval voel opkomen meteen Maxalt (bloedvatvernauwers). Dit hielp de eerste paar keren erg goed, maar de laatste paar aanvallen werkte het helaas niet meer. Paracetamol, advil, werkt allemaal niet omdat mijn migraine echt te hevig is geworden (vroeger hielp dit wel).

De pil begon ik te slikken net voor m'n 17e verjaardag en heeft eigenlijk geen verschil gemaakt. Wat wél verschil heeft gemaakt bij mij is het slikken van Xiao Yao San (voorgeschreven door de accupuncturiste). Sindsdien bijna al een jaar geen aanvallen meer gehad, ipv 2x in de week een.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:20

Pfoei heftig focussed!

Bij mij hielpen bloedvatvernauwers überhaupt niet. Het enige wat hielp was 2 Aleves en meteen gaan slapen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 10:37

Gelukkig slik ik geen pil in nee :P

Maar of het migraine is nee ik ben er niet overtuigt van omdat ik vrijwel meest van de dagen beetje hetzelfde eet in de week erdoorheen.

Ook het vreemdst geval het nooit binnen is begonnen.

Ik heb trouwens wel al meer dan 4 jaar nekspanning en heb geen idee of het eventueel daaruit kan komen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:40

Migraine hoeft niet persé iets met eten te maken hebben hoor. Bepaalde soorten voeding kunnen een trigger zijn, maar dat was bij mij ook niet het geval.
Ik heb idd ook onwijze last van spanning in m'n schouders, nek, bovenrug en volgens de accupuncturiste kon het heel goed daarvan komen :j