bruine benen tip

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

bruine benen tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 16:18

ja ja de zon schijnt weer....:D

nu de ultime vraag,
mijn benen worden niet bruin, noujah wel iets bruin maar niet zoals de rest.

wie heeft de ultime tip? ik ga regelmatig onder de zonnebank, als ik naar het strand ga smeer ik ze in met olie

wat ik vaak hoor is even de avond van te voren scrubben....?

ik heb het dus niet over bruin laten worden door zalfjes en prutjes, maar echt door de zon...

ismy

Re: bruine benen tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:56

uhmm ja ik heb huid die vanzelf bruin wordt maar eigenlijk bijna precies wel hget zelfde alles is bruin zelfs in de winter behalve mijn benen en dat is echt balen! wat mijn tip is, zodra de zon schijnt een korte broek aan doen en zo veel mogelijk in een korte broek lopen.. (A)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:58

ik gebruik voor mijn benen nivea summerbeauty! werkt prima. wel goed uitsmeren :P succes!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:58

Laatst bijgewerkt door Simbaa op 14-04-10 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:59

Geduld hebben, genieten van het weertje en regelmatig met je benen in de zon... dan komt het helemaal goed!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:01

girlyggirl: hoe gebruik je dat dan ? moet je ook eerst scrubben enzo?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:20

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:36

Nee, dat weet ik niet.
Dan moeten we maar genoegen nemen met onze melkflesjes ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:41

Inderdaad scrubben, dan haal je de dode huidcellen weg en krijgen de nieuwe cellen meer de kans om bruin te worden. En verder bewegen, om de een of andere reden word je sneller bruin wanneer je beweegt.

Worteltjes eten schijnt ook te helpen :Y) en van smeren met anti-zonnebrandcreme wordt je huid minder snel bruin maar de kleur blijft wel langer. En verder inderdaad veeel in rokjes en korte broeken lopen :P

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:52

ismy schreef:
girlyggirl: hoe gebruik je dat dan ? moet je ook eerst scrubben enzo?

ik raad aan om VOOR de eerste x even te scrubben ja of met zo'n sisal ding te doen... dat voorkomt vlekken door oude huidcellen. dan smeer ik 3 dagen en heb al een lekker kleurtje :P daarna kijk ik gewoon waarneer ik denk van mwahhhh mag wel weer :+ wel goed je handen wassen en op laten drogen voor je je aankleed ;)

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:12

Ik heb het al een paar keer geprobeerd.. bruiningscreme.. Altijd krijg ik vlekken, ik ga het is proberen als ik het eerst scrub, ik hoop dat dat werkt! Dan heb ik tenminsten ook een keer een kleurtje op mijn benen :D ik word altijd dood moe van die opmerkingen die ik altijd krijg over mijn veelste witte benen.. :Z

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 19:24

iemand nog andere tips dan cremepjes???
ik gebruik liever geen cremepjes want ik heb altijd vlekken.

iemand anders nog olietjes of spulletjes voor in de zon?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:32

wat jij hebt heb ik ook maar dan helemaal ;) ik ben een roodtint in mn haar en ben dus echt bleek :S als ik al heel de tijd in de zon zit verkleur ik een beetje (al verbrand ik sneller) echter zo weinig dat ik voor de winter goed zou zijn maar voor de zomer dus alsnog wit ...meestal accepteer ik dat ik witte benen heb met een rokje aan ofzo, of heb eens zoon spray gebruikt..ben alleen altijd bang dat t uiteindelijk gaat vlekken.

enige tip die ik voor je heb is alle zon die je kunt pakken met je benen grijpen! dus een rokje ofzo aan en huppe de tuin in/balkon op en zonnen...

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 19:43

nou bij mij ziet het er altijd heel dom uit, ik word heel snel bruin, en dan echt meteen mooi donker, en dan heb je witte benen, echt duopunoti. zou eens op zoek gaan naar fotos van het ''zomer-resultaat''

waar smeren jullie je mee in als je in de zon ligt?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:16

hunter87: ik heb precies het zelfde als jou wordt ook heel snel bruin.. maar die benen nope..

ik smeer me met zo'n olie iets, heel vet maarja, met factor 5, ik verbrand me toch nooit, maar ja kans op huidkanker is wel weer groter dan met die UV-stralen..

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:17

Ik gebruik babyolie, word je huid ook nog eens lekker zacht van :)).
Plus mijn vakantie in Mexico heeft enorm geholpen. Daarvoor wouden m'n beentjes ook nooit bruin worden, maar sindsdien willen ze al wat liever :D. Vakantietje Mexico boeken dus ;).

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:21

Ik smeer me in met spul wat ik heb gekocht bij de zonnebank salon. Black Tanning of zo. Olie helpt ook bij mij, die Hawaiian troep, die ruikt ook nog extra 'ik lig aan een spierwitstrand met een cocktail in mijn hand'-kind of way.. :D

Zonnebank is slecht.. In de zon liggen is ook slecht.. Roken is ook slecht.. Zal ik doorgaan?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:29

nooit en te nimmer alleen een olie gebruiken als je gaat bakken in de zon... zo wordt het risico op huidkanker veel groter, en dat geldt zeker ook voor regelmatig zonnenbanken!!

Ik heb ook altijd witten benen, er armen en buik en rug.... maar dat neem ik voor lief want liever wat witter dan de rest dan huidkanker...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:32

Je kan beter een wat bruinere huid hebben door op een goede manier te zonnen. Dat biedt namelijk bescherming tegen huidkanker.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:36

oke, ik denk dat ik ook wat beter spul voor zonnen ga gebruiken :+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:39

_Tara_ schreef:
Je kan beter een wat bruinere huid hebben door op een goede manier te zonnen. Dat biedt namelijk bescherming tegen huidkanker.

Dit is niet waar, het helpt je minder snel verbranden maar het helpt niet beschermen tegen huidkanker...
Dit laatst in een heel artikel over zonnen en huidkanker gelezen... weet zo alleen het artikel niet meer...

Wil je je huid beschermen tegen huidkanker dan moet je minimaal beschermingsfactor 20/30 gebruiken...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:42

Ik heb anders gelezen dat melanine aangemaakt wordt als reactie op UV-straling om je DNA te beschermen tegen mutaties en dus kanker.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:44

Gaat artikel eens opzoeken en als ik het kan vinden zal ik het hier plaatsen ok? Dan weten we het zeker :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:45

Is prima :j Al blijft 't wel zo dat 1 artikel niks zegt eigenlijk... Voor hetzelfde geld hebben die onderzoekers hele verkeerde conclusies getrokken. Maar dat is hetzelfde over mijn stukje kennis. Dat kan ook verkeerd onderzocht zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:46

_Tara_ schreef:
Ik heb anders gelezen dat melanine aangemaakt wordt als reactie op UV-straling om je DNA te beschermen tegen mutaties en dus kanker.

ja, maar zo lang je nog niet bruin bent is je huid erg kwetsbaar. Het dan blootstellen aan extreem veel UV zoals oa zonnenbank is niet goed. :)