[ENQ] vragenlijst rekenproblemen. Win HEMA cadeaukaarten!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

peter_pan_

[ENQ] vragenlijst rekenproblemen. Win HEMA cadeaukaarten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 13:34

Hallo bokkers!

Ik zit in m'n laatste jaar logopedie en moet dus een eindwerk maken..
Het onderwerp van mijn eindwerk is dyscalculie/rekenproblemen. Ik zou samen met een medestudente een informatiebrochure opstellen voor ouders en kinderen die met dyscalculie in contact komen.

Hiervoor ben ik op zoek naar ouders van kinderen met dyscalculie/rekenproblemen, of personen die dyscalculie/rekenproblemen hebben.
Zij zouden een korte (anonieme!) vragenlijst kunnen invullen, zodat de brochure afgestemd kan worden op hun nood aan informatie.

Elke persoon die zo'n vragenlijst invult, maakt bovendien kans op het winnen van een van de twee HEMA cadeaukaarten van €10!!
Eind april gaat de verloting van de cadeaukaarten door, dus fingers crossed

Als je interesse hebt om deel te nemen, kun je de onderstaande vragenlijst invullen.
Je kunt hem gewoon invullen en hier posten, of doorsturen naar mij als je dat liever privé houdt.

Alvast heel erg bedankt!

(Hema cadeaukaarten zijn voorbehouden voor de Nederlandse bokkers, Belgische bokkers maken kans op kinepolis tickets!)

Citaat:
1. Welke leeftijd had u toen de diagnose dyscalculie werd gesteld?

2. Had u daarvoor reeds eerder van dyscalculie gehoord?

0 Ja
0 Neen

3. Vindt u dat u op een gemakkelijke manier informatie kan vinden over dyscalculie?

0 Ja
0 Neen

4. Waar hebt u informatie gevonden?
(meerdere antwoorden mogelijk)

0 Logopediste
0 Leerkracht
0 Zelf gezocht :

0 Boeken
0 Artikels – tijdschriften
0 Internet

0 Andere weg: (specifiëer)

5. Hoe werd u geïnformeerd over uw probleem?

6. Hoe nam u dit op?

7. Hoe gaan/gingen uw klasgenoten om met het feit dat u rekenmoeilijkheden heeft?

8. Welke informatie zou u zeker willen terugvinden in een hulpgids voor ouders?

9. Welke informatie zou u zeker willen terugvinden in een hulpgids voor kinderen?

10. Hoe zou u dyscalculie omschrijven/uitleggen?

11. Vindt u het zinvol om getuigenissen van ouders en kinderen met dyscalculie terug te vinden in zo’n hulpgids?

0 Ja
0 Neen

12. Zijn er boeken of andere informatiebronnen die u zou aanraden aan andere personen met dyscalculie?

13. Waar vindt u dat zo’n hulpgids te verkrijgen moet zijn?

uniek2306

Re: [ENQ] vragenlijst rekenproblemen. Win HEMA cadeaukaarten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:54

heb hem ingevuld en per pb naar je opgestuurd,ben benieuwd of er veel bokkers zijn die dit zelfde probleem hebben