Voedselvergiftiging

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Voedselvergiftiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 10:22

Getsie getsie ik heb me nog nooit zo belabberd gevoeld! Echt heftig. Ik heb al eens pfeiffer gehad, gebroken bekken een gekneusde rug. Maar dit slaat echt alles. Ik hang continue boven de pot, om de paar uur moet ik gewoon overgeven. Aan de diarree niet normaal het lijkt wel water. Flink wat verhoging, zat net aan de 38.7

Als ik naar de tv kijk gaat de hele wereld draaien. De computer gaat gelukkig wel mits er niet teveel bewegende reclames in beeld zijn hihi.

Heeft iemand misschien tips? Ik kan bijna niks binnen houden. Net geprobeerd norit in te nemen met wat water maar dat kwam er keihard weer uit.

Vriendlief heeft afgelopen weekend een heerlijk stukje vlees gekocht op de markt......en nu zijn ik en mijn vader ziek, zwak en misselijk. Volgens de huisarts is het salmonella.

CM_

Re: Voedselvergiftiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:26

Oei heb ik ook weleens gehad, elk uur valt nog mee, ik had mijn dekbed maar meegenomen naar de wc, want bij mij was het om het kwartier dat ik moest overgeven.

Slappe thee zonder toevoegingen , nipsgewijs drinken is het enige dat je kan doen.
Ik zou geen medicatie als norit nemen, je maag is te overstuur.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:33

Nou als mijn maag zo overstuur ik wil ik maar één ding en dat is een emmer naast mijn bed :+
Ik zou zeggen, probeer wat te slapen op rust te komen en zeker ook voor je maag.
Heb je zakjes vochtvasthouders?
Die helpen bij mij redelijk goed om wat binnen te houden. Maar zeker ook om gewoon wat water te drinken.

sterkte!

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:39

Waarschijnlijk heb je een voedselinfectie, geen voedselvergiftiging.

Bij een voedselinfectie wordt je ziek van bacteriën die je gegeten hebben en die nu je darmflora in de war schoppen, bij een vergiftiging heb je last van toxines, geproduceerd door bacteriën. Bij een infectie heb je vaak last van koorts, en deze treed op na een paar dagen. Een vergiftiging krijg je na 2 tot 12 uur.
Maar goed, dat helpt je waarschijnlijk niet echt.

Enige tip is denk ik in ieder genoeg voldoende drinken (ivm overgeven/ diaree) en zorgen dat je ook wat nutriënten binnen krijgt (bv door bouillon te drinken). En tot die tijd.. gewoon rustig uitzitten, meestal is het na 3-4 dagen over. Als het langer aanhoudt even de dokter bellen. Ik neem aan dat in zo'n korte tijd er nog geen fecesmonster naar het lab is gegaan, dus misschien is het geen samonella maar iets anders.
Je kunt beter geen diareeremmers nemen, de diaree (hoe vervelend deze ook is) is namelijk een truukje van je lichaam om zo snel mogelijk van de salmonella af te komen.
Laatst bijgewerkt door loesje688 op 14-04-10 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 10:40

Ik zit met emmer en al op de wc. Als ik moet overgeven moet mijn lichaam zoveel kracht zetten vanwege mijn lege maag. Dat tja.....je weet wel.... :o

Ik heb wel van die zakjes orisel. Dat zal ik eens proberen.

Het gekke is dat ik ontiegelijk veel dorst heb. Ik droomde vanochtend zelfs dat ik op school zat en liters water dronk. Maar ja ik kan geen druppeltje binnen houden. ;(

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:43

:(:) Toch maar blijven drinken vrees is. Probeer ook iets te eten, evt. iets licht als beschuitjes oid.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 10:47

Trouwens.....afgelopen donderdag heb ik prikken gehad omdat ik op vakantie ga naar Thailand over een paar weekjes. Buiktyphus en hepatitis A. Kan dat er misschien ook mee te maken hebben?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:48

Water (orisel) blijven drinken met kleine slokjes. Je hebt dan wat te spugen en je lichaam houdt er altijd wat van vast. Beterschap :(:)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:50

Over die inentigen die je gehad hebt, kun je misschien je huisarts of de instantie bellen waar je die prikken gehaald hebt. Die weten vast meer van de bijwerkingen en of je daar zoveel last van kan krijgen. Sterkte. ik zou gewoon even eenhele tijd niks drinken om je maag tot rust te krijgen. gatsie wat erg.

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:52

Sharmila schreef:
Trouwens.....afgelopen donderdag heb ik prikken gehad omdat ik op vakantie ga naar Thailand over een paar weekjes. Buiktyphus en hepatitis A. Kan dat er misschien ook mee te maken hebben?

Alleen als je weerstand al lager was, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Vaccinaties bevatten dode, verzwakte of ongevaarlijke pathogenen of stukjes daarvan, het is niet zo waarschijnlijk dat je daar ziek van wordt. Bovendien zijn jou symptomen heel kenmerkend voor een voedselinfectie, dus hep. zal daar zeker niets mee te maken hebben, maar ook van een buiktyphus vaccinatie zou je niet ziek moeten worden.

Ik dacht trouwens dat er voor hep A geen vaccinatie is? Alleen voor hep B? Mm toch eens opzoeken. Miss ben ik in de war met hep C.
edit: bij twijfel kan je HA je inderdaad vast meer vertellen dan ik :+

edit 2: o ja vacc tegen hep A bestaat wel, was ik idd in de war met hep C.