Keelpijn, aan één kant

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Keelpijn, aan één kant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 10:14

Sinds eergisteravond kreeg ik een beetje last van mijn keel. Langzaam werd het steeds een beetje erger en sinds gisteravond doet het behoorlijk pijn om te slikken.

Het zit alleen maar aan de rechterkant, is dit gewoon een keelontsteking aan één kant?

Mirrrriii

Re: Keelpijn, aan één kant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:18

Het zou kunnen dat een deel van je keel iets meer ontstoken is dan het andere deel.

Ikzelf heb nu al een jaar lang opgezette klieren aan de rechterkant van mijn keel, en ik heb dus ook al een jaar lang keelpijn aan de rechterkant van mijn keel.

Of het een keelontsteking is bij jou weet ik natuurlijk niet, Maar het is mogelijk dat het wat meer naar 1 kant is getrokken.
Gauw wat aan doen dus :)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:20

Ik heb ook net keelontsteking gehad en bij mij zat het ook aan één kant, meestal volgens mij (al is het alweer een tijd geleden dat ik het heb gehad...)
Bij mij is het met ibuprofen slikken met een dag of drie wel over, maar als het alleen maar erger word, even naar de dokter voor een kuurtje.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 10:22

Ik kijk het nog even aan, vond het alleen heel frapant dat het maar aan één kant zit. Maar dat gebeurd vaker dus.

Ik ben volgens mij nog nooit met een keelontsteking naar de dokter gegaan. Gaat meestal vanzelf over bij mij.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:24

Bij mij zit het meestal aan een kant.

Kijk eens goed achter in je keel, wss zitten aan die kant witte puntjes, of is het daar roder dan de andere kant.

Niets om je zorgen om te maken. Gewoon kamillethee drinken, met honing en zo nu en dan dropje zuigen.
Ook gorgelen met zout opgelost in water is zeer effectief.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:25

ik kom net terug van de huisarts, heb al sinds maandagmiddag koorts, zweet mn bed uit en kan ook bijna niet slikken, mn klieren zijn ontzettend dik, ook links meer dan rechts. Ik heb geen kuur gekregen omdat dit de kwaal niet zozeer sneller geneest, maar zelfs onderdrukt, uitzieken is het beste. Als het vrijdag nog niet minder is krijg ik wel een kuurtje mee. Wat ik verder moet doen: rusten, niet teveel praten (ik klink ook heel aardappelig omdat mn klieren in de weg zitten haha) en ijsjes eten. Ibuprofennetje tussendoor is ook prima, en veel drinken!

Maar blijft pijnlijk zo'n keelontsteking.. bah! ;(

Beterschap, het is flink balen..!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 12:23

CtjeLief schreef:
ik kom net terug van de huisarts, heb al sinds maandagmiddag koorts, zweet mn bed uit en kan ook bijna niet slikken, mn klieren zijn ontzettend dik, ook links meer dan rechts. Ik heb geen kuur gekregen omdat dit de kwaal niet zozeer sneller geneest, maar zelfs onderdrukt, uitzieken is het beste. Als het vrijdag nog niet minder is krijg ik wel een kuurtje mee. Wat ik verder moet doen: rusten, niet teveel praten (ik klink ook heel aardappelig omdat mn klieren in de weg zitten haha) en ijsjes eten. Ibuprofennetje tussendoor is ook prima, en veel drinken!

Maar blijft pijnlijk zo'n keelontsteking.. bah! ;(

Beterschap, het is flink balen..!

Jakkes jij hebt het goed te pakken. Beterschap :(:)
Inderdaad veel drinken, zit nu aan de yoki, lekker slijmerig :Y)
En waterijsco's zijn inderdaad ook wel in te nemen!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 12:24

CM_ schreef:
Bij mij zit het meestal aan een kant.

Kijk eens goed achter in je keel, wss zitten aan die kant witte puntjes, of is het daar roder dan de andere kant.

Niets om je zorgen om te maken. Gewoon kamillethee drinken, met honing en zo nu en dan dropje zuigen.
Ook gorgelen met zout opgelost in water is zeer effectief.

Ik zie geloof ik alleen een wit puntje op dat lelletje wat daar hangt :Y)
Het lelletje hangt nu wel helemaal naar links omdat de rechterkant dik is.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:50

Een tijdje geleden had ik ook last van eenzijdige keelpijn en volgens mijn huisarts was dat opgezette keelklier of zo. En het zou vanzelf over gaan en dat deed ie gelukkig ook.

Maar ik zou als ik jou was, bij je huisarts langsgaan als je na een paar dagen nog steeds last van hebt.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:17

Hier nog eentje met (waarschijnlijk) keelontsteking. Slapen was vannacht een ramp, kreeg ineens een overmatige dosis aan speeksel, lag te hijgen als een hond (ik adem normaal al verkeerd) en krijg er ook amper geluid uit. Het is helemaal rood achterin mijn keel, slikken doet zeer. Heb ook last van hoofdpijn. Kan ik aannemen dat dit keelontsteking is?
Ga lekker waterijsjes eten en veel drinken, hopelijk is het snel over want ik heb vanaf morgen herkansingen. Niet zo fijn dus. :(

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:19

Eet eens een stuk rauwe ui (goed knabbelen), ben zelf nu ook grieperig en knagen op een ui werkt super. De keelpijn verdwijnt helemaal... (ook de neus loopt er leeg van).
Laatst bijgewerkt door Equidea op 15-04-10 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:19

Hier ook eentje met keelpijn en koorts gehad, dit vanaf vrijdag al, begin het nu bijna kwijt te raken.
Het gewoon een griepje die rondgaat.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:20

ja volgens mijn huisarts heerst het een beetje.. ik heb nurofen gehaald en dat werkt super, heb nu voor het eerst in 4 dagen weer wat eetlust en het slikken doet geen pijn 'tijdens' de nurofen! :) ben wel 4 kilo kwijt in 5 dagen tijd, das het enige voordeel van die ellendige keelontsteking haha

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:33

Ik heb sinds gisteravond ontzettende keelpijn.
Kwam ook uit het niets opzetten.
Vanacht heel slecht geslapen en voel me al de hele dag belabberd.
Slik paracetamol maar werkt niet echt heb ook heel vaak last van keelontsteking en dan meestal ook begin voorjaar heel vreemd.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 08:40

heb ik ook gehad een aantal maanden geleden aan één kant :j heel vervelend maar bij mij ging het vanzelf over :)

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:18

Hier ook een.
Net een kuurtje achter de rug, maar helaas nog niet helemaal weg.
Maandag de huisarts maar bellen om te horen wat hij vindt dat ik moet doen.