ik heb een stofallergie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

ik heb een stofallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 20:23

hallo ik heb een stof allergie dus voor het groffe stof van de stallen, dit is blijvend en ik wil iedereen waarschuwen om daar eens over na te denken. Ik heb op boerderijen vrijwilligerswerk gedaan en ook op andere stallen, mn hele leven met tussenpozen en nu ben ik dus allergisch voor het groffe stof ook huidschilvers alles wat er van een paard afkomt stro of zaagsel stof en spinrag stof. ik heb met kapjes gewerkt maar toen was het dus al te laat, op een gegeven moment heb ik een ontsteking opgelopen, en moest aan de prednison stootkuur en antibiotica dit hielp onvoldoende dus in mei nog een keer vorig jaar. Nu zit ik aan de oranje puffer, en ben ik astmatisch. Iets wat waarschijnlijk niet meer overgaat. Dus mensen denk na op een gegeven moment kunnen je longen er niet meer tegen tegen al het stof. En ik houd zo van paarden dus ik ga af en toe wel, naar een stal die erg goed geventileerd is. Ik hoop op reacties, ben benieuwd

kimmie88

Re: ik heb een stofallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 05:19

Ik ben ook allergisch voor paarden, paardenstof, hooi en stro. Gelukkig wel in een erg lichte mate. loop alleen het hele jaar door te snotteren

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 05:45

Ik snotter ook het hele jaar door maar weet de oorzaak niet!

Ik heb 3 pony's en het lijkt er op dat ik voor 1 van hun allergisch ben :? Alleen in de zomer als ik met hem bezig ben dan krijg ik van die brandnetel plekken op mijn armen en het jeukt ook verschrikkelijk!!!!

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 05:56

Hi,

Mijn vriend die heeft zijn eigen boerderij, En heb samen met hem een longfunctie gedaan, Ik ben zelf al van jongs afaan astmatisch. Maar zijn longinhoud was zelfs al beneden die van mij! www.stoftotnadenken.nl
heb mijn vriend dan ook gezegd dat hij mondkapjes op moet doen, gelukkig luisterd die nog wel is naar mij en doet hij dit ook.

Zijn vader die ook in die stallen werkt, maar ook in de stallen van vroeger, minder geventileerd. zit nou zwaar aan de inhalers en krijgt geen lucht meer als hij die vergeet!

Ook als je brokken in een bak doet stuift het ontzettend.
Wil me vriend graag helpen in de schuur, maar na half uur ben ik het zo zat, krijg ik geen lucht meer en ben dan volgende dag zo schor omdat het me op de longen/stem slaat.

Overigens is dat niet alleen in de schuur, Ik heb het ook met uitgaan met rook.. Ik ben niet schor van het schreeuwen of van de alcohol.. Maar van het rook!

Groetjes..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 16:03

Hoi ja die klachten herken ik wel dat het op je stem slaat, al kan ik nog wel langer volhouden. ik moet echt wel weer inhaleren als ik een paar dagen goed heb gebruikt en dan een paar dagen niet, merk echt dat ik het dan weer nodig heb, frustrerend. Heb op boerderijen gewerkt waar de ventilatie nihil was achteraf.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 16:06

hoi kimmie en westland ja echt hoor bij mij is het wel al erger maar daar begon het wel mee. raar die plekken op je armen trouwens.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:07

kimmie88 schreef:
Ik ben ook allergisch voor paarden, paardenstof, hooi en stro. Gelukkig wel in een erg lichte mate. loop alleen het hele jaar door te snotteren

Jup, dit heb ik ook. :j

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:07

franka75 schreef:
hm jammer dat niemand reageert

Mensen reageren trouwens vanzelf hoor, is niet nodig om na een uur je topic al omhoog te schoppen. :)

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:09

Ik hen ook een stof- en huisstofmijtallergie.
Heb er bij de paarden helemaal geen last van. Alleen binnenshuis en met opstrooien.
Ik heb gelukkig geen inhalators nodig!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:22

Weer een reden om je paard buiten te zetten en niet in een stal :P. Ik heb er gelukkig geen last van. Maar kan me inderdaad niet voorstellen dat het gezond is om dagelijks boxen op te moeten strooien, had zelf een noodbox en toen ik daar het vlas in deed sloeg het inderdaad gelijk op mijn longen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 16:26

Drrrassic schreef:
franka75 schreef:
hm jammer dat niemand reageert

Mensen reageren trouwens vanzelf hoor, is niet nodig om na een uur je topic al omhoog te schoppen. :)

ach soms een beetje ongeduldig, heb al een paar keer een topic geopend en dan gebeurde er echt helemaal niks.

Ja met huisstof heb ik het ook en licht allergisch voor poezen, maar heb er twee

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 15:14

over stof gesproken komt die aswolk even langs, lees net in het artikel dat mensen met copd , stoflongen ik dus..., en astma mijn vriend daar meer last van zullen hebben, wel logisch natuurlijk.
Daarentegen is het afwachten of dat wolkje naar beneden komt, ik kijk iedere dag op de auto's. Als ik het kan verzamelen hoef ik er niet eens voor naar ijsland, word voor mn deur afgeleverd wat wil je nog meer kuch kuch.