Aanrijdinkje gehad, schadevergoeding aanvragen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Aanrijdinkje gehad, schadevergoeding aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 16:13

Ben gister soort van aangereden, auto zag mij niet, was gehaast, reed heel hard achteruit, sprong net optijd opzij, met de fiets, aan elke kant 1 been, (Oef, wat was dat eng, ik zag haar op me afkomen.)
Ik kreeg een spiegel in m'n zij, en reed over m'n voet en draaide aan het stuur, over m'n voet, zegmaar. (had ballerina aan). Viel achteraf gelukkig behoorlijk mee. Had anders kunnen aflopen.
Voet lag helemaal open, bloeden, blauw, zat teer op van de banden, dik en pijnlijk. Maar in 1e instantie niet. Vrouw vroeg hoe het ging, ik zei dat er niks aan de hand was. Van de schrik.
Ze vertelde dat ze een rare dag had, huilend kind op straat, dier gebracht naar de dierenbescherming.
Ze laadde een fiets op, en stond te wachten op iemand, die bij een winkel werktte, waar het gebeurde.
Ik heb trillend naar huis gebeld, of ik opgehaald kon worden. Ben opgehaald. Aan de fiets mankeert vanalles, en ik kwam thuis met een hele zere voet. Naar de 1e post, iedereen zei gebroken, uit de foto bleek van niet. Ben ingetapet, valt dus allemaal mee, maar mijn fiets is wel kapot.

Maar nu heb ik tegen deze vrouw gezegd dat het meeviel. Niks aan de hand. Van de schrik. Kon niks uitbrengen.
Heb geen nummerbord onthouden, kan me niet meer herhinneren hoe ze eruit zag, welk merk de auto is, wel dat 'ie bordeaurood is. En ze haalde iemand op bij die winkel.
Nu willen mijn ouders haar opspeuren, om een schadevergoeding. Maar ik voel me dik banketstaaf om dat te doen, want ik heb gezegd dat ik niks mankeer. Sta ik dan sterk in m'n schoenen, of kan ik het beter zelf vergoeden? (Als ik haar vind, natuurlijk!)

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:15

Als het echt veel geld is, of in jou ogen veel geld is, dan zou ik het haar wel laten vergoeden.
Maar hoe wil je haar 'opsporen'?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:16

Het kan heel goed dat er op het eerste gezicht weinig aan de hand lijkt, maar dat er achteraf meer loos is. Daarom moet je ALTIJD, bij wat voor gebeurtenis dan ook, gegevens vragen. De kans is klein dat je deze mevrouw nog vindt, je zou aan de winkel kunnen vragen of ze iemand herkennen uit je verhaal, of bij de dierenbescherming. Als het goed is , is die persoon verzekerd, en als je haar kunt vinden, kan je heel goed vergoeding vragen hoor!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:17

Tja, schade aan jouw fiets zou ze wel mogen vergoeden natuurlijk, alleen heb je niks opgeschreven en ligt de bewijslast, dat zij het heeft gedaan, bij jou. En als zij kwaad wil en zegt jouw niet te hebben aangereden, dan ben ik bang dat je niet veel kan :(

In dit soort gevallen altijd telefoonnummers uitwisselen, evt. foto maken. Mar ik kan goed begrijpen dat je hoofd daar, door de schrik, helemaal niet naar stond.

Hoe je haar op kan sporen weet ik niet, aangezien je zelf ook aangeeft geen harde informatie te hebben. Sterkte!

hotchocolat

Re: Aanrijdinkje gehad, schadevergoeding aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:21

Als het je lukt om haar te achter halen zou ik zeker om een schade vergoeding vragen.

Je fiets moet weer gemaakt worden. Misschien is je schoen stuk.
Als je op dit moment niet kunt werken en je minder inkomsten hebt.

Je zou de DB kunnen bellen, ik denk alleen niet dat ze adres gegeven verstrekken.

Iig naar de politie en aangifte doen.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 16:22

Nee, ik schrok me letterljik een ongeluk :-P

Ik strompelde weg met de fiets, en ze vroeg nog : fiets kapot? Ik heb nee geroepen, de standaard hing wat, maar dat deed die daarvoor ook. Nu blijken de trappers, spatbord kapot, en slag in het wiel.

Misschien dat ik toch ga bellen morgen. Vind het zo sneu voor haar om er weer over te beginnen :-P

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:23

Waarom sneu? Jij zit met de schade.

Het zou ook wel netjes zijn als ze met een bos bloemen aan je deur staat.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:24

Is niet sneu, zij is zich waarschijnlijk ook een hoedje geschrokken, en zal heus niet in de aanval gaan denk ik...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:27

Je hoeft je er niet vervelend onder te voelen, de verzekering van die vrouw zal het nl betalen en niet zij zelf.
Het gebeurt veel vaker dat mensen denken dat het allemaal wel meevalt. Door de adrenaline voel je veel minder en kan het dus voorkomen dat je zelfs niet voelt dat je iets gebroken hebt bv.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:38

Lena01 schreef:
Nee, ik schrok me letterljik een ongeluk :-P

Ik strompelde weg met de fiets, en ze vroeg nog : fiets kapot? Ik heb nee geroepen, de standaard hing wat, maar dat deed die daarvoor ook. Nu blijken de trappers, spatbord kapot, en slag in het wiel.

Misschien dat ik toch ga bellen morgen. Vind het zo sneu voor haar om er weer over te beginnen :-P

Verzekeringen zijn er niet voor niks :) Van nooit wat claimen worden ze veel te rijk _O-. En jij zit met een kapotte fiets, dat wordt gewoon vergoed hoor :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:09

Ik zou ivm de schade toch een schade-vergoeding vragen.
Om contact te krijgen met de vrouw kun je het beste binnen 24 uur aangifte van aanrijding doen bij de politie.
Zij kunnen dan een onderzoek starten om te achterhalen wie deze vrouw is (evt dmv de kabelkrant, zo is het bij een kennis van mijn gegaan).
De wa-verzekering van die vrouw hoort dit gewoon te vergoeden.

Beterschap!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 08:42

Even een update.

Maandag heeft mijn moeder gebeld. (Fijn, zo'n moeder. Zij heeft redelijk haar woordje klaar, ik laat me onderuit praten, vandaar.)
Maandag was er niemand aanwezig die zaterdag gewerkt had. Of we dinsdag terug wilde bellen.
Gister terug gebeld, ze kreeg iemand aan de lijn, en die vroeg na haar verhaaltje of ze een ogenblikje had.
Ze hoorde op de achtergrond : "Ja dat is die vrouw van dat meisje van zaterdag." (Dat meisje :+ )
Ze kreeg iemand anders aan de lijn, die zei dat ze geen namen mochten doorspelen, en dat ze dit via het hoofdkantoor zouden regelen. Hoe is mij nog niet duidelijk, maargoed.
Er word met ons contact opgenomen, in deze dagen.

Heb al foto's genomen van m'n voet, zodat ik wat te bewijsen heb. En het lijkt wel alsof dat ding steeds meer zeer gaat doen. Je zou denken, na 4 dagen, is een kneusing wel weer redelijk herstelt, maar het is alles behalve dat. Morgen maar weer even naar het ziekenhuis.
Zo blijf je bezig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:44

Fiets kapot is schade betalen, dus ja die vrouw op sporen....

En dat kan ze via haar autoverzekering doen, maar dat kost No-claim, dus misschien wil ze de rekening van de fietsenhandelaar betalen, maar ze moet wat doen....

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:49

Ejgenlijk had je de politie er even bij moeten halen bij het ongeluk. Die maken de schade op en nemen ook adres gegevens op. (+getuigen is dus altijd je schade vergoeding).

Krijg je trouwens een beste fiets voor terug hoor!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:58

paix schreef:
Ejgenlijk had je de politie er even bij moeten halen bij het ongeluk. Die maken de schade op en nemen ook adres gegevens op. (+getuigen is dus altijd je schade vergoeding).

Krijg je trouwens een beste fiets voor terug hoor!

die komen niet standaard hoor, en zeker niet bij zo'n klein aanrijdinkje :n

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:08

Ik weet een geval die helemaal het zelfde was (zelfs het letsel en de manier waar op) en daar hebben ze gewoon de politie even voor gebeld

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 14:05

Het is gelukt!

Ik werd vanmiddag gebeld, en het was die vrouw. Blij dat ik contact had opgnomen, had zich ontzettend veel zorgen gemaakt, vroeg hoe het ging, dat ze ontzettend baalde dat het gebeurt was.

Ze belt vanavond terug voor een vergoeding van de fiets.

Heb haar duidelijk gemaakt dat ik het niet erg vond, wel geschrokken ben, net als zij, maar niks kwalijk neem. Ze was zeer gerust hierom.

Dus even het telefoontje vanavond afwachten. Heb haar telefoonnummer opgeslagen, voor als het nodig is.

Ging makkelijker dan ik dacht :D!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:22

Lena, heel goed zo! Die dame is zich waarschijnlijk net zo erg een hoedje geschrokken, en ik kan me heel goed voorstellen dat ze zich zorgen maakte. Fijn dat jullie er goed uit gaan komen!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 07:37

@Lena, dat klinkt goed.

Ze is gelukkig niet 'spoorloos' verdwenen.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:05

Kijk, dat klinkt goed :) Ik hoop dat jullie er uit komen, maar zo te lezen moet dat wel lukken :)