Heeft iemand hier een briljante oplossing voor?
Ik heb al wel een fleecedekentje in mijn bed gelegd, zodat het zachter ligt. Dat scheelt wel iets maar niet voldoende en ik heb nog 4,5 week te gaan.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Richtje schreef:Een kussentje eronder is voor links wel, maar voor rechts geen optie.
Ze hebben een spier die aan mijn knieschijf vast zit los gehaald en een stukje opzij weer vast gezet. Als ik dat been op een kussentje leg, belast je die spieren meer en krijg ik dus weer meer last van mijn knie
Lalidan schreef:Als jij gewoon een goed, breed kussen onder je onderbeen legt waarbij je been genoeg steun krijgt, zou je je spieren helemaal niet nodig moeten hebben om te kunnen liggen.
Verder zijn hier bij de thuiszorg speciale, driehoekkige kussens voor te krijgen.
Ik heb overigens jaren geleden (denk ik) dezelfde operatie gehad. Ze hebben bij mij in elk geval een stuk bot waar mijn pees op aanhechtte los gemaakt en een stukje opzij weer vastgezet, zodat ze spier wat verder opzij kwma en de druk van mijn knieschijf af was. Daarnaast hebben ze de binnenste banden verlengd, en de buitenste ingekort. Ik had alleen in het ziekenhuis last van mijn hiel, daar hebben ze toen dat driehoek ding onder geschoven zodat je hielen nergens op steunen. Thusi was het geen probleem meer geloof ik, maar ik had dan ook niks om mijn been heen zitten.
Maar gewoon eens contact opnemen met de thuiszorg winkel, en anders met je behandelend arts. Doorligplekken moet je echt zien te voorkomen!!
BrittKitt schreef:Dat hebben we toen aan de binnenkant van mijn spalk geplaatst, maar dat heeft toen te weinig geholpen, omdat die spalk toch te hard is. Daar is toen een korst opgekomen, was al te ver, heeft echt goed zeer gedaan. Dus probeer het echt te voorkomenDie ring werkt vrij goed