droog haar.. Vanalles gedaan maar niks helpt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muppett

droog haar.. Vanalles gedaan maar niks helpt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 14:02

Hoi bokkers,

Mijn haar is super droog. Als ik gedouchet heb, kam ik mijn haar pas als het opgedroogd is omdat ik het niet wil breken. Het is dan echt een wijduitstaande pluizenbos, terwijl ik geen krullen of slag heb. Dat is niet alleen na het douchen, het is elke dag.
Ik smeer er vanalles in, anti-klit, haarmaskers, haarcreme voor droog haar, niks helpt!
Wie heeft de gulden tip?

Groetjes

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:05

Kappersshampoo gebruiken en geen andere zooi. Vraag even aan de kapper voor advies. Ik gebruik zelf kappersshampoo van Wella. :)

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:07

Ik had er ook wel lastig van (maar heb niks geprobeerd) maar gebruik nu Yes to Tomatoes (Carrots) en dat werkt erg goed.. geen uitgedroogde bos haar meer! Zo voelt het wel als je onder de douche vandaan komt.. maar gewoon borstelen en laten drogen! Hopelijk helpt het bij jou ook.. je kan er evt. nog de conditioner bijpakken!

Lara_Silver

Re: droog haar.. Vanalles gedaan maar niks helpt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:08

Arganolie. :)

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:10

Inderdaad wat hierboven gezegd word en goede kappersproducten gebruiken om je haar glad te krijgen, je betaald er wel vrij veel voor maar denk dat het voorlopig het enige is waar je je haar mee helpt?
Heb je het vaak geverfd, gestijld, geblondeerd of is het altijd al zo geweest?
Succes! :)
Ik gebruik de producten van Sebastian, misschien kun je daar eens op googlen.

Wat is Arganolie?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:10

1x de borstel erdoor nadat je gedouched hebt, daarna dit erin smeren (niet te veel anders wordt je haar te vet) en daarna op laten drogen;

http://www.drogisterij.net/producten/23 ... it_Pot.jpg Pot kost 4 euro bij de etos, en je doet er ontzettend lang mee.

Na een week of 6 heb je echt dikker, droger en geen pluis haar meer. Ik kon het niet geloven maar het is echt zo.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:19

met mijn haar is het nu wel niet zo erg gesteld, maar ik gebruik een haarmasker van gliss kur voor beschadigd haar,
en nadien: een drupje van de olie van keune
http://www.haarshop.nl/nl/product/keune ... 25-ml.aspx
zorgt ervoor dat mijn haar heel blijft en minder pluist...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:19

Je haar niet meer met shampoo wassen met volgens de CO (condioner only) methode wassen, google er maar eens op!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:24

IceEva schreef:
Inderdaad wat hierboven gezegd word en goede kappersproducten gebruiken om je haar glad te krijgen, je betaald er wel vrij veel voor maar denk dat het voorlopig het enige is waar je je haar mee helpt?
Heb je het vaak geverfd, gestijld, geblondeerd of is het altijd al zo geweest?
Succes! :)
Ik gebruik de producten van Sebastian, misschien kun je daar eens op googlen.

Wat is Arganolie?

Hier een site over de het gebruik van arganolie en de verwerking ervan in haarverzorgingsproducten. Heb er zelf al heel lang goede ervaringen mee, dan wel puur gebruikt.

http://www.arganolie.eu/blog/argan-cosm ... ze-werken/

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:24

Mijn haar is soms ook zeer droog !
Ik gebruik shampoo en conditioner (dagelijks) en het is dan idd zeer pluizig !
Voor ik het blootstel aan hitte gebruik ik een speciaal product dat je op elk lokje sprayt voor je het steilt :=
verder gebruik ik ook anti frizz creme van Schwarzkopf (zelfs als mijn haar droog is) om zo toch geen pluis haar meer te hebben

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:28

je haar wassen met kappershampoo, zoals Keune. Werkt super.

ik krijg juist droog haar als ik het op laat drogen en niet kam. Ik moet het kammen en fohnen na het wassen en dan heb ik echt super haar.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:56

Inderdaad, wassen met een dure shampoo van de kapper is tip 1. Daarnaast een goed masker (bij voorkeur ook een van de kapper), geen conditioner, dat maakt het niet minder droog, alleen beter doorkambaar.

Ik gebruik ook af en toe een "hitte masker" van Gliss Kur, werkt ontzettend goed :j Zitten 3 kleine tubetjes in een verpakking. Je moet er een in warm water warm laten worden, en daarna uitsmeren in je haar en in laten trekken. Werkt echt goed :j

En ik weet niet of je het nog stijlt o.i.d.? Stijlen haalt wel de pluis eruit, maar als nadeel dat je haar er van kan beschadigen. Ik gebruik nu deze van John Frieda ervoor, voedt ook meteen je haar en zorgt ervoor dat het minder snel breekt of splijt.
Afbeelding

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 19:42

Onwijs bedankt voor jullie tips!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:18

Welke haarproducten gebruik je?

Ik heb zelf ook vrij droog haar, ik kam het alleen als ik het net gewassen heb.

Wassen doe ik met fructrise oil repair, of syoss oil repair of elvive total repair 5 ( die nieuwe)
uiteraard gebruik ik daarna een crèmespoeling ( geen syoss)

Ook de vochtinbrengende haarmaskers van gühl zijn geweldig ( met tarwekiemolie)
Verder gebruik ik zoals hierboven staat john frieda frizz ease

ook kun je de anti pluis crème van zwartskopf eens proberen.

( föhn of stijl jij je haar ook? )

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:24

Nee, ik fohn of stijl mijn haar nooit. Daar heb ik geen zin in 's ochtends ;) Er zijn wel cremepjes die je in droog haar kan smeren, maar dat maakt het alleen maar vettig vind ik. (zoals andrelon) het wordt niet wezenlijk gevoed, na een wasbeurt is het weer net zo droog.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:28

Wanneer was je laatste knipbeurt? Ik had eerst precies hetzelfde, nadater een flink stuk af was, was het gelijk gezonder en in betere conditie. Zachter, droger en steviger :)

Verder gebruik ik de Andrelon dagelijkse creme voor je haar. 'S ochends smeer ik een pompje erin, verdeel het en doe het in een knot. Daarna even wachten tot het erin is getrokken en weg droog, pluizig haar. Deze maakt bij mij absoluut niet vet.

Je kan ook de avond voordat je gaat douchen kokosnootolie erin smeren, of olijfolie. Deze voeden als een gek! Volgende ochtend spoel je het eruit, en tadaaa verzorgd glanzend haar.