Beetje down...waarom? No idea...vitamine/zon tekort?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Beetje down...waarom? No idea...vitamine/zon tekort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 11:38

Heel de winter voel ik me al niet zo happy waardoor dat wordt geprojecteerd op van alles:

- Het weer
- Mijn hobby
- Mijn werk
- Mijn relatie
- Mijn algemene houding
- Mijn algemene gevoel
- Mijn blijheid
- Mijn uitstraling

Ik ben gewoon niet zo vrolijk, ik ben nergens ECHT blij mee te krijgen, ik heb nergens zin in ben veel moe, wil gewoon niks doen en thuis zijn. Ik kan me periodes herinneren dat we met vriendinnen op stap gingen, super leuk, intens gezellig .... het idee al.... nee geen zin in... Soms in mijn hoofd denk ik van: dit en dat is leuk maar als het zover is denk ik van...hmmm....laat maar....

En waarom??? Als ik dat nou eens wist, ene moment denk ik dat het door mijn werk komt, dan weer door het weer, dan ga ik over mijn relatie nadenken en heb ik het idee dat ik me dadelijk iets ga aan praten. En zo kom ik nog geen streep verder.

En al mijn vriendinnen gaan verhuizen/ver weg wonen....daar baal ik ook wel van.

Of is DIT nou een winterdepressie(tjeeee)?
Of is DIT nou 'oud worden' ;)
Of is DIT nou de sleur van werken/hobby/slapen?
Of is DIT nou gewoon het algemene leven?

Bestaat er geen knopje of een vitamineboost waardoor je weer gewoon oprecht happy bent??

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voorop gesteld: Het is niet zo erg dat ik psychisch niet spoor hoor en in therapie moet.... ;)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 09-04-10 11:42, in het totaal 2 keer bewerkt

CM_

Re: Vitamineshot of wat moet ik nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:40

Voor therapie hoef je niet zo ver te zijn dat je niet spoort.

Juist in een vroeg stadium van een depressie kan een therapeut je goed van dienst zijn.

Ik denk dus niet dat je geholpen bent met een vitamineboost, maar wel met therapie. Misschien heb je wel dingen meegemaakt vroeger waardoor je je nu zo voelt en gedraagt.

__Nathalie__

Re: Beetje down...waarom? No idea...vitamine/zon tekort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:43

Een zonnebank met uva en uvb (dus niet 1 met alleen uva) geeft je zoiezo een vitamine boost. Een kuurtje zorgt er voor dat je minder moe bent. Met een gezond kleurtje voel je je vaak prettiger wat ook je humeur ten goede zal komen! Maar 1 of 2 keer werkt dan niet. Dan moet je echt even een kuurtje nemen :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:44

Ook ik denk dat een therapeut je juist kan helpen. Daarvoor hoef je niet gek, gestoord of volledig ontspoort te zijn hoor. Alle klachten die je aangeeft, zijn wel signalen van een depressie. Als dat eventjes duurt is dat geen probleem, maar uit je berichtje maak ik op dat dit al een tijdje duurt.

Ik zou dus zeker eens een afspraak bij je huisarts, maatschappelijk werk of psycholoog maken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:47

Vitamines kun je altijd proberen. Wel natuurlijke vitamines nemen van bv het merk Solgar of Orthica :j Uit je voeding haal je namelijk lang niet alles wat je nodig hebt ;)
Winterdepressie zou best kunnen. Merk je niet dat je toch wel iets vrolijker wordt nu de zon weer vaker gaat schijnen?
Soms kan 't ook helpen door te gaan sporten. Als je je wat down voelt en je blijft ook maar thuis hangen enzo wordt het er ook niet beter op. Juist door misschien wel weer een keer met vriendinnen iets te gaan doen, stukje te gaan fietsen/wandelen, keertje sporten, doorbreek je die sleur waar je nu misschien in zit.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 11:50

Nou met de zon en savonds in een tshirtje voel ik me stukken beter alleen het zet niet door het mooie weer.

Ik was begonnen met hardlopen dat ging goed, voelde fijn, voelde ook nuttig maar ik kreeg last van mijn knieen dus ben ik mee moeten stoppen...

Ook is het voglens mij begonnen (toevallig toen het slecht weer werd) toen het op mijn werk mega rustig werd (seizoenswerk) en ik sinds de carnaval al denk dat het druk gaat worden wat uitblijft. Ook ben ik in de winter al mijn afgevallen kilo's weer net zo snel aangekomen ivm sinterklaas/vakantie/feestdagen wat me behoorlijk dwars zat. Misschien is het puur een optelling en moet het met mooier warmer weer goedkomen? Ik kan niet tegen die mega kou....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:52

zonnebankje pakken ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 11:53

Ja daar zat ik van de week ook aan te denken, ik heb er thuis een staan. Misschien maar eens het dinge weer uitklappen. Ik ben ook weer begonnen met afvallen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:54

Er moet wel voldoende uvb in zitten anders heeft het geen nut :) thuis zonnebanken bevatten niet zo heel veel uvb dus dan zou je beter een paar keer een zonnestudio kunnen opzoeken.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:54

Ben je al bij de huisarts geweest? Ik dacht ook een winterdipje te hebben, maar ik ben overspannen :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 11:55

__Nathalie__ schreef:
Er moet wel voldoende uvb in zitten anders heeft het geen nut :) thuis zonnebanken bevatten niet zo heel veel uvb dus dan zou je beter een paar keer een zonnestudio kunnen opzoeken.

Ik zal eens wat googlen daarop.

Ik ben in december naar Aruba geweest, ik dacht dat het juist een opkikker zou zijn maar ik heb het idee dat toen ik terug kwam ik juist 10x zo'n harde terugslag heb gekregen door het slechte weer hier en dat ik last van mijn evenwichtsproblemen had op vakantie en bij terugkomst. Kan dit?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 11:56

Babsie_Flash schreef:
Ben je al bij de huisarts geweest? Ik dacht ook een winterdipje te hebben, maar ik ben overspannen :+

Nee maar waar moet ik overspannen van zijn? Op het werk is het rustig, heb nergens geen druk van... of komt dat ook ooit aanwaaien?

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:59

Zonnetje81 schreef:
Nee maar waar moet ik overspannen van zijn? Op het werk is het rustig, heb nergens geen druk van... of komt dat ook ooit aanwaaien?

zelf zou ik naar de huisarts gaan i.p.v. een topic hier te openen. de huisarts heeft er hopelijk meer verstand van dan bokkers :P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 12:00

Het is ook niet probleem oplossend, misschien dat iemand wat nuttigs weet of gewoon mensen die zich herkennen.... Anders kan bokt om zoveel dingen afgeschaft worden :+

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:07

Heb je al eens gehoord van het nieuwe fenomeen bore-out?
Aangezien je zegt dat het begonnen is toen het rustig (saai?) werd op je werk en je ook geen zin meer hebt om leuke dingen te doen. Dan zal je inderdaad de sleur moeten doorbreken en leuke dingen gaan doen met je vrienden, als je er eenmaal bent is het vast heel leuk.

Ik heb het ook wel eens een beetje hoor, op het laatste moment geen zin meer hebben en dan maar thuis blijven. Op een gegeven moment wordt je er alleen een beetje ellendig van.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:09

Ben je (onbewust) je spieren aan het spannen? M.a.w. ben je relaxed over je lichaam of span je onbewust je spieren aan in de armen, benen, buik etc?

Edit; je kunt altijd even langs de huisarts gaan om bloed te laten prikken :j Kun je iig veel dingen uitsluiten.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:53

Een hoop dieren/mensen worden chagerijniger als ze vorderen in leeftijd. Niet te hopen natuurlijk dat je daar nou last van zult hebben.
Anders misschien wat overspannen?