Pfeiffer en nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Pfeiffer en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 10:27

Het kwam als een klap, vorige week was ik niet zo fit steeds hoofdpijn, later in de week 's ochtends in het zweet wakker worden, 's avonds weer super koud en pijn in mijn rug. Later nog keelpijn en een opgezette klier, maar gewoon doorwerken. Afgelopen weken had ik toch al steeds 6 dagen per week gewerkt, zaterdag stappen, zondagochtend om 9 uur weer training en zondagavond weer stappen. Na een dag werken ben ik wel moe, maar dat lijkt me vrij normaal, ik kan verder prima om 10 uur a 11 uur naar bed en volgende dag weer werken.

Het leek me in ieder geval dat ik wat te veel had gedaan dat ik daarom niet zo fit was, toch na de week zaterdagavond koorts opnemen dit bleek 39,5 te zijn toch wel wat hoog. De volgende dag nog 37,9 en 's avonds weer 39,3.. mijn eetlust was ook al de hele week heel slecht. En toen werd ik zondag er ook nog misselijk bij waarbij ik maandag op dinsdag ook geen eten meer kon vasthouden dus moest ik dinsdag naar de dokter. Alles wat ik had vermeld en toen moest ik bloed prikken ook voor o.a. Pfeiffer, 2 dagen later gister heb ik de uitslag al gekregen en het is inderdaad Pfeiffer. Maar ik ben helemaal niet echt moe ofzo? Nu moet ik maandag weer naar de dokter en wil vragen hoe ik er verder mee om moet gaan. Ik heb gister gewerkt (2,5 uur), maar dat was voornamelijk zwaar, omdat ik zo weinig kan eten. j

Nu is mijn grote vraag eigenlijk aan mensen die Pfeiffer hebben gehad, waren jullie allemaal erg moe? Of kwam dat pas later na het algemene ziek zijn etc.?
Moet ik nu wel rustig aan doen? Sowieso ben ik vandaag alweer vrij en morgenmiddag ga ik maar 4 uurtjes werken, maar als ik alles zo lees zijn vaak mensen ontzettend moe, dit heb ik tot nog toe niet gemerkt. Ik voel me wel sloom in mijn hoofd, maar ja als je amper eet dan leek me dat logisch.
Ik hoop dat mensen me hier kunnen helpen, ik moet het allemaal nog even gaan realiseren.

[edit]Wat ik nog was vergeten, ik heb de laatste tijd veel jeuk op mijn rug, buik, benen, nou overal eigenlijk, kan dit nog met pfeiffer te maken hebben? En uuh natuurlijk bespreek ik maandag ook alles weer met de dokter :)[/edit]

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Pfeiffer en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:39

Ik heb ook Pfeiffer gehad en werd ook pas echt moe nadat ik me eigenlijk weer fitter voelde. Wat ik toen der tijd veel moest doen was rusten en voorzichtig zijn, als je door je moeheid heen gaat, kan het chronisch worden (is wat er toen tegen mij gezegd was).

Ik wens je veel succes de komende tijd, want het kan erg lang duren (3/4 maanden is echt niet raar).

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:14

Hier nog iemand die Pfeiffer heeft gehad.
Ik was in die tijd altijd moe, maar deed wel vanalles. School, paardrijden, afspreken met mensen, laat gaan slapen en vroeg opstaan.. Maargoed, ik heb dat ook allemaal gedaan toen ik een longontsteking had :o (geen commentaar, ik ben gewoon een harde/naief persoon).
Ik heb toen wel een chronische keelontsteking ontwikkeld. Dus ik bleef bij vlagen wel echt ziek + die moeheid continue. Nja, ik weet het echte begin niet meer, ik werd pas maaanden later erop getest en toen bleek dat ik het had gehad.
Persoonlijk vind ik anderen die alles aan de kant zetten omdat ze Pfeiffer hebben, aanstellers. Als jij in bed blijft liggen wekenlang, word je echt niet sneller beter. Een regelmaat in je leven is veel beter dan. Doordat ik gewoon doorging en vooral ook bleef sporten en alles, kon ik het veel makkelijker aan.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:20

Ik heb ook pfeiffer gehad en was vooral erg moe. inmiddels zeker 2 jaar later heb ik nog steeds de zelfde klachten. Ben er verder niet echt ziek van geweest, volgens mij. Je moet zeker wel rustig aan doen en vooral veel naar je lichaam luisteren. Niemand kan hier iets aan doen. Je moet het gewoon ondergaan. Iig veel succes.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:51

Ik heb de eerste twee weken koorts gehad, dus daar alleen was ik al moe van. Maar de echte moeheid kwam pas daarna!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:53

Rebel_Jits schreef:
Persoonlijk vind ik anderen die alles aan de kant zetten omdat ze Pfeiffer hebben, aanstellers. Als jij in bed blijft liggen wekenlang, word je echt niet sneller beter. Een regelmaat in je leven is veel beter dan. Doordat ik gewoon doorging en vooral ook bleef sporten en alles, kon ik het veel makkelijker aan.

Ik denk dat dit wel wat kort door de bocht is, ligt dat niet aan hoe erg je het hebt? Ik kon de eerste tijd de trap niet eens opkomen zonder dat het zwart voor m'n ogen werd, had ik dan moeten gaan sporten? :?

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:15

Ik lijk een beetje op jou gok ik ts, ik dacht ook dat het kwam door het 32 uur werken, 3 dagen school, hw en vrienden en gewoon paar uurtjes slapen op een nacht '( waaraan ik normaal genoeg had). Toen het bij mijn vriendje was geconcenteerd laten testen, maar nee ik had niks, maandje later flinke keelonsteking, naar de HA voor AB kuur, zij nog x testen op pfieffer en ja hoor ik had het al gehad :+ ( kunnen ze zien aan je bloed)

Ik ben dus ook al die tijd gewoon doorgegaan omdat ik niet wist wat het was, gevolg is nu wel dat ik nu veel sneller moe ben... tenminste met pirode's.

Mijn tip is ga gewoon door waarneer het gaat, maar luister wel naar je lichaam