De pil in het buitenland.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

De pil in het buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 10:51

Hoi, ik heb een paar vragen omtrent de pil in het buitenland.
Ik ga van de zomer, 3 weken naar Indonesië.
Ten eerste het is het zuidelijk halfrond, en ik heb van een vriendin gehoord die naar Afrika is geweest dat zij een maand later pas ongesteld werd.. klopt dit ?
En met het tijdsverschil en de lange vliegreis, ben ik bang dat ik me pil te vroeg of te laat inneem.
Hoe kan je dit het beste berekenen ?

_Tara_

Re: De pil in het buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:07

Een klok erbij houden met de nederlandse tijd erop?

tjitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:09

_Tara_ schreef:
Een klok erbij houden met de nederlandse tijd erop?

Slim idee, maar misschien kun je beter je horloge op de tijd daar, en je mobiel op de nederlandse tijd laten staan, dan heb je ook nog een ''nederlands'' alarmpje...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:10

Makkelijkste oplossing lijkt me gewoon de pil doorslikken? Is 3 weken dus dat kan je mooi met 1 strip redden, zou je niet ongesteld moeten worden.

Maar met te vroeg of laat innemen bedoel je vast tijdstip oid?
Lijkt me gewoon vrij eenvoudig, stel je neemt m altijd 's avonds hier in Nl rond 11 uur in, dan reken je gewoon 24 uur verder afhankelijk van wanneer je weer vliegt dan.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 15:43

Ik bedoel inderdaad met de tijd te vroeg of te laat.
En doorslikken ben ik niet zo voorstander van.
Maar aangezien je natuurlijk een uur of 18 in het vliegtuig zit en je niet in 1x een tijdsverschil van 5 uur heb ..
Vind ik het toch lastig.
En mijn mobiel gaat volgens mij vanzelf naar de tijd die het in dat land is.
Maar het goed bijhouden en steeds terugrekenen is denk ik wel de beste oplossing.
Edit:
Zit me te bedenken, omdat de uren vooruit gaan moet ik dan ipv. 24 uur later niet 29 uur later me pil innemen. Omdat ik anders dan 5 uur eerder dan die 24 uur me pil inneem?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:09

Zou het gewoon simpel doen: Stel normaal gesproken neem je de pil om 23 uur 's avonds (NLse tijd) in, en je vliegt om 6 uur 's ochtends (NLse tijd). Dan ben je 7 uur verder, dus vd 24 uur heb je dan nog 17 uren over. Als je dan gewoon nog inderdaad je horloge of iets anders op NLse tijd laat staan, neem je wederom om 23 uur je pil in. Op dat moment kijk je even hoe laat het is in Indonesie en dan weet je hoe laat je de pil het beste kan innemen.

Maar goed, het is daar 5 uur later begrijp ik? Weet dat niet precies. Als je dan normaal om 23 uur je pil inneemt wordt dat lastig om 5 uur later in te nemen want dan zit je om 4 uur 's ochtends. Wanneer neem je je pil normaal hier in?

Maar als je 5 uur later dan gebruikelijk je pil inneemt moet dat niet al teveel uitmaken.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 16:32

Ik neem hier normaal in de ochtend me pil.
En op de dag van vertrek neem ik hem ook in de ochtend in want we vliegen om 1 uur 's middags weg.

En er kan indd. 36 uur tussen zitten, maar ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik me pil niet te laat inneem.
Maar ik vlieg dus om 1 uur op 19 juli. En na zoveel uur hebben we een tunssenstop in kuala lumpur, dus daar heb je al een paar uur tijdverschil. Dan vliegen we door en als we aankomen in Indonesië is het 20 juli. En we komen als het goed is 's ochtends aan, dan hou ik gewoon de 24 uur na mijn Nederlandse tijd aan en dan kijk ik hoe laat dat is in Indonesië en dan gewoon op die tijd verder innemen. Of moet ik mijn hele vakantie de Nederlandse tijd in de gaten houden ? :')

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:54

Hahaha ingewikkeld dat soort dingen he :') Nee ik zou gewoon de eerste keer kijken hoe laat NLse tijd, en hoe laat het dan is in Indonesie, en m dan gewoon aldoor op diezelfde Indoneschische tijd innemen.
Dus stel het is 1 uur smidddags NL en dan 6 uur Indonesische tijd, dan neem je m vanaf dan gewoon 6 uur Indoneschische tijd.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 16:57

Ja precies. Alleen in het vliegtuig even kijken met de Nederlandse tijd enz. En dan tijdens mijn verblijf gewoon op Indonesische tijd ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:01

Misschien even gekke vraag ;)
heb je de pil als voorbehoedsmiddel?
zo niet, dan maakt het niet vele uit als er eens 5/6 uur tussenzit hoor :)
Dat moet zoiezo niet uitmaken ;)

Doorslikken is ook geen enkel probleem, dit deed ik eerder halve jaren. was dus 2x per jaar ongesteld.
Ben inmiddels lekker gestopt met de pil :)

als je in Indo bent, kan je daar kijken op je nederlandse tijd (ochtend) hoelaat het daar dan is. Dan kan je prima onthouden hoelaat je 'm daar in moet nemen :)
Dan zit je ook niet met het tijdsverschil.

10 uur ochtend in nl
is daar bijvoorbeeld : 3 uur smiddags
dan neem je hem daar voortaan om 3 uur smiddags :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 17:12

Ik hoef ook niet per se echt na 24 uur die pil in te nemen.
Ik neem hem hier de ene keer om 8 uur in, en de andere keer om 12 uur. Ligt aan mijn school tijden. Dus dat is het probleem niet. Maar meer dat je hem bijvoorbeeld te vroeg inneemt. Dus voor die 24 uur. Het is ook meer voor in het vliegtuig. Want eenmaal in Indonesië, let ik gewoon op de tijd daar. De eerste keer innemen is in Nederland. En wanneer ik hem dan voor de 2e keer inneem reken ik wel 24 uur (ong.) na de nederlandse tijd. En dan op dat moment kijken hoe laat het daar is. En dan zo voort.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:13

Je kunt hem toch gewoon innemen in het vliegtuig, of ben ik nou gek? :=
Ik had m gewoon in mijn handbagage namelijk.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:20

Het is echt geen probleem als je je pil op een andere tijd in neemt hoor. 12 uur verschil maakt sowieso niet uit, en volgens mij is er niet meer dan 12 uur tijdsverschil in Indonesië.
Neem je de pil dus normaal gesproken om 8 uur Nederlandse tijd in, neem je hem tijdens je vakantie om 8 uur Indonesische tijd in. Geen enkel probleem. Iets te vroeg of iets te laat merkt je lichaam niks van. :D En de vliegreis duurt ook geen 24 uur toch? Dan maakt het toch al helemaal niks uit, neem je hem toch niet in het vliegtuig, maar pas als je al in Indonesië bent?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 06:23

@ Jolliegirl; dat kan ook, maar mijn probleem was het tijdsverschil, of dat uit zou maken aangezien het in de zomer in Indonesië 5 uur later is dan hier bij ons.

@ Myukii; Indd. In Nederland neem ik 'm 's ochtends in, en in Indonesië zal ik hem ook gewoon in de ochtend innemen.
't is meer in het vliegtuig. Omdat ik ook een tussenstop heb in Kuala Lumpur en daar blijf je ook nog een tijd. Daar is al een tijdsverschil, en kom je aan in Indonesië komt er nog 1 of 2 uur tijdsverschil bij (volgensmij). Dus of het handig is om dan tijdens de vliegreis terug te rekenen naar Nederlandse tijd.