Zonder reden (?) vaag misselijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Zonder reden (?) vaag misselijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 09:43

Ik ga vanmiddag naar de huisarts hiervoor, maar ik ben alsnog benieuwd of het bij iemand bekend in de oren klinkt.

De laatste weken ben ik namelijk zonder duidelijke aanwijsbare reden wat aan de miselijke kant. Ik heb er opgelet wanneer dit was maar ik kan er niet echt een patroon in onderscheiden.

De ene keer ben ik het wanneer ik 's ochtends wakker wordt (na een normale goede nachtrust), de andere keer tijdens het tandenpoetsen en weer een andere keer als ik op de bank zit en bijvoorbeeld TV aan het kijken ben. Dan ben ik wat vaag misselijk zeg maar, dat rare gevoel wat je in je keel hebt. Dit blijft steeds hangen en gaat ook slecht weg. Eten hoef ik dan niet te proberen, dat moet ik dan echt naar binnen duwen, drinken werkt ook niet. Gewoon zitten helpt dan het beste en maar afwachten.

In het begin heb ik mij er niet echt zorgen om gemaakt omdat het maar zeer af en toe was, maar nu heb ik voor de derde keer in een week. Voor de zekerheid heb ik toch even de huisarts gebeld, maar wellicht dat iemand dit herkend.

Owja ook had ik het eens voor het middageten, bij de gedachte alleen al werd ik erg misselijk en kreeg ik wederom geen brood doorgeslikt. Nu heb ik net mijn ontbijt op (nouwja eigenlijk rond 9 uur) maar nu ben ik vedorie weer wat misselijk?

[edit Na een handige PM, ik ben niet zwanger! Ik zou punt een niet eens weten van wie en punt twee niet eens weten wanneer dat had moeten gebeuren dan. :Y)
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 08-04-10 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Re: Zonder reden (?) vaag misselijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:44

Heb dit ook een tijdje gehad :j Bloed laten onderzoeken, heel gesprek met de huisarts. Kwam echter niks uit. Het kon door stress komen. Maar voor mijn gevoel had ik niet echt stress. Na een tijdje ging 't vanzelf over.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 09:47

Stress zou een goede zijn ja, het is inderdaad niet allemaal vlekkeloos gelopen de afgelopen tijd. Heb jij verder nog tips oid gekregen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:50

Ja je zou bv domperidom geloof ik kunnen nemen. Dat neem je dan voor je gaat eten. Bij mij begon ze ook nog over maagzuur wat dan in je slokdarm terecht komt. Daar heb je ook van die drankjes/tabletjes voor. Gaviscon bijvoorbeeld. Maar daar ben ik nooit mee begonnen. Had zelf namelijk niet het gevoel dat dat het was. Plus dat ik sowieso een hekel heb aan pillen en drankjes eigenlijk :P Ben daar nogal voorzichtig mee.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 09:52

Maagzuur is het ook niet, het is meer het gevoel dat er wat dichtgeknepen wordt. Ik ga eens informatie zoeken over domperidom.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:11

ik was ook misselijk en overgeven bij beginnen van de pil, dat was dus te ligt.
Nou heb ik een zwaardere. maar ben vaak nog elke ochtend misselijk.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:03

ik ben de laatste tijd ook elke keer weer misselijk op verschillende momenten van de dag.. En daarnaast heb ik er af en toe buikpijn bij. Dus ik lees hier even mee :)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:06

Misschien een klein viraal infectje? Ik heb het een aantal weken geleden ook gehad en ondanks dat ik niet hoefde over te geven was ik heel veel en vaak misselijk zonder echt een patroon. Maar wel dat weeïge gevoel de hele tijd.

Ik was er ook vrij moe bij de gehele tijd, heb toen ook vaker mijn bed opgezocht en dat hielp ook wel, veel rust, wat melk drinken en slappe thee met een biscuitje deed ook wonderen. Of wat zure appels eten.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 14:19

En weer terug. :)

Hij vond het klinken als de gevolgen van stress, ik doe dan twee dingen; of ik eet mijn stress weg of ik raak juist amper wat aan en bij nader inzien heb ik beide nogal zeer vaak gedaan. En dat gaat uiteraard niet goed.

De tip was om eerst weer de regelmaat terug te halen, dus vroeg naar bed, goed eten en lekker bewegen.

Voor de zekerheid is er trouwens wel bloed afgenomen om andere oorzaken buiten te sluiten. :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:13

Ik heb dat ook eens gehad. Werd elke ochtend misselijk wakker, afgelopen weken werd ik zomaar midden op de dag misselijk. Zolang het vanzelf overgaat, is alles goed, toch? ;)