Vandaag krijg ik een beugel...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Vandaag krijg ik een beugel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 08:36

Het is zo ver.. Op mijn 31e krijg ik een blokjesbeugel :o
Stiekem ben ik wel een beetje zenuwachtig! Het is voor een half jaar, daarna staan ze weer mooi strak naast elkaar :D .
EIgenlijk moet ik daarna een kaakoperatie om mijn onderbeet te verhelpen en weer een beugel. Ik denk niet dat ik dat ga doen.

Zijn er meer volwassenen met een beugel? En hoe "bevalt" het jullie?

Anoniem

Re: Vandaag krijg ik een beugel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:01

Ik heb hem nu bijna een jaar en ben nu 26 :D Ik ben super blij dat ik het gedaan heb, ze staan nu weer recht boven elkaar terwijl ik 1 cm overbeet had. Hier zou ik aan geopereerd moeten worden ook, maar dat hoeft dus niet meer omdat het weer zo mooi boven elkaar staat :D Ik weet niet hoe lang ik nog moet.. Zal nog wel een paar maandjes duren..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:05

Ik heb ruim 1,5 jaar een beugel gehad toen ik 29-30 was. Was af en toe behoorlijk pijnlijk, en had ook vaak mijn mond kapot, maar ben echt blij dat ik het gedaan heb. Alles staat weer helemaal mooi recht!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:13

Hoi! Wat spannend, je gaat er zeker geen spijt van krijgen geloof mij. Mijn beugel is er sinds 2 maanden uit, ik ben nu 27 jaar. Wegens tandartsenfobie pas op mijn 26e aan de beugel gegaan. Er moest bij mij heel wat worden getrokken voor de beugel, 1 ondertand en 2 kiezen boven (en alle 4 verstandskiezen). Mijn gebit stond extreem scheef. Ik was best een beetje zenuwachtig voor reacties, maar iedereen was positief. Ik had ook doorzichtige blokjes dus viel ook niet zo erg op. Nu voor het eerst van mn leven breeduit lachen zonder schaamte, onbeschrijfelijk gevoel is dat voor mij!!! Het gaat supersnel, al na enkele maanden zie je veel verschil, geniet gewoon van het resultaat en de verandering, en de pijn, ach, stelt niets voor!!

Ik kwam ook in aanmerking voor een kaakoperatie vanwege mn overbeet, maar heb ervoor gekozen dit niet te doen, dat werd me een beetje teveel van het goede (na 15 jaar geen tandarts te hebben bezocht, en nu na 3 behandelingen onder narcose bij tandarts en kaakchirurg EN beugel vond ik het wel even genoeg) Wel heb ik dus 2 kiezen boven laten trekken om de overbeet wel wat te verminderen, en is mooi geworden hoor..! :D

Succes!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:16

Ik ben nu 35 en heb ongeveer 1,5 jaar een beugel. Het is nu bijna klaar, moet straks weer wennen als hij er uit is. Ik heb er eigenlijk helemaal geen last van en niet gehad ook. Alleen de eerste week is heel erg wennen. Ik heb de eerste twee dagen alleen vla gegeten :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 20:02

Nou het hekwerk zit er in! Valt me tot nu toe reuze mee! Een tand is nu wel wat gevoelig, gewoon niet aan komen dus.
Vanavond stond ik even in het zonnetje, schoot me in eens te binnen dat ik maar beter mn mond dicht kon houden omdat ik anders de piloten misschien zou verblinden *D Discobal effect! Mn vriend maakte het helemaal erg: "straks denken ze dat het een landingsbaan is :D := )ach ja, we maken er maar grapjes over)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 20:06

tanden trekken wilde de ortho niet i.v.m. het invallen van mn gezicht. Mn tanden zorgen nu voor volume in mn gezicht. ALs die naar achteren staan zou mijn mond heel plat worden.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:15

Oeh dit is wel interessant.
Ik heb een blokbeugel, 2 losse plaatjes, slotjesbeugel en nachtbeugel gehad.
Veel verbeterd, maar mijn nachtbeugel pas ik niet meer.
Zit eraan te denken om dus opnieuw (slotjesbeugel?) te nemen.
Wat hebben jullie voor die beugel betaald :o

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:47

Ik word 23 dit jaar en ben ook niet geheel tevreden met de stand van mijn gebit.
Heb van mijn 13e tot 18e ook een beugel gehad, maar ze hebben er toen geen draadje (spalkje) achter gezet waardoor mijn tanden eigenlijk allemaal weer naar hun oude plek schuiven. Zit er dus aan te denken om opnieuw aan de beugel te gaan om het geheel toch weer recht te krijgen. Maar krijgt iemand van jullie dit via de verzekering terug?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:28

ik zat bij menzis (hoogste tandartspolis zeg maar) en ik kreeg 1500 euro vergoed. De ovrige 1500 euro kwam helaas uit mn eigen zak, maar het was iedere cent waard :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:33

Ik heb een beugel gehad dat ik een jaar of 19/20 was. Toen werd er ook gesproken over een kaakoperatie, maar dat vond ik toen wel erg ingrijpend. Nadat de beugel eruit ging heb ik een draadje zowel onder als boven achter mijn tanden gekregen. Inmiddels pas ik mijn nachtbeugel niet meer, maar ik vind mijn gebit prima zo. En die draadje blijven er gewoon inzitten de rest van mijn leven... Ben daar inmiddels ook wel aan gewend geraakt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:49

Ik heb mijn verzekering alles laten betalen! Ik heb een iets duurdere polis genomen, waarbij alles vergoed werd!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:52

@kleinvosje: Zou ik mogen weten bij welke verzekering dit was? En had je een medische indicatie dat alles vergoed werd?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:54

Nee, ik had geen medische indicatie. Ik zit bij Agis, had destijds de een na duurste polis. Volgens mij wordt het nu in geen enkele polis meer geheel vergoed.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 13:52

Ik moet het zelf betalen.
Ik heb van de week gehoord dat je het VIA DE BELASTING kan terug vragen! Het zou er uit maar is niet gebeurd!
Hoe en wat weet ik nog niet, maar is zeker het proberen waard!