Tanden knarsen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eas_Mon

Tanden knarsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 15:27

Laatste nachten wordt ik wakker door mijn tanden geknars.
Geloof me, dit is verschrikkelijk!! Ik krijg er altijd gewoon zelf kippenvel van..

Nu heb ik het altijd druk met school, stage, werk en mijn dagelijkse leven.. Dus misschien van de stress?

Ik ga binnen kort een afspraak maken met de tandarts, gewone halfjaarlijkse controle. Ik ga toch maar eens beginnen over dit punt.. Zonde als mijn gebit daardoor misschien gaat slijten..

Wie heeft hier ervaring mee?
Wat is eraan gedaan?

Groetjes,
Emma

Fristi_

Re: Tanden knarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:29

Ik heb het ook de laatste tijd in mijn slaap. Ik weet niet hoe ik het doe, en ik kan het dus ook niet nabootsen.

Ik doe er verder niks aan. Ik heb er geen problemen mee. Maar bij dat verhaal van naar de tandarts gaan voor afslijten oid, krijg ik toch even mijn bedenkingen.. denk toch dat ik dat ook maar ga doen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:44

Mijn moeder deed dit eerst ook ontzettend erg. Ik heb het ook veel gedaan. Nu niet meer. Weet dat mijn moeder zo'n plastic bitje? Oid kreeg hiervoor.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:48

Tandenknarsen.. ik doe het ook, al jaren. Mijn kiezen zijn helemaal afgesleten, laatst zelfs een stuk van een kies afgebroken.
Ik heb bij de tandarts een speciaal "gebitje" laten maken, lijkt op een nachtbeugel tegen het knarsen. Ik knars echter zo hard dat ik er vorige keer in mijn slaap een stuk vanaf geknarst had :o
Soms wordt ik wakker met kaakkramp. Wat je er zelf aan kunt doen? Ik kan je alleen maar adviseren om zelf ook zo'n "gebitje" aan te laten meten. Kost wel wat maar dan blijft je gebit tenminste heel.
Sterkte :D

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:57

knarsen komt 9 van de 10 x door stres. anders even de tandarts bellen. meestal laten ze je dan happen voor een plaatje.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:25

Ik doe dit ook, zo erg dat m'n man met oordoppen in slaapt :o Ik maak ook een soort 'slurpende' geluiden, ik heb dit van m'n vader denk ik, die doet dit ook.

Ik word altijd wakker met pijn in m'n kiezen...maar heb zelf totaal niet door dat ik het doe, ook knijp ik m'n man in z'n slaap en trap om me heen, draai constant, maar ik slaap heerlijk diep :P

Tis erg met me :o Ik zou idd even naar de tandarts gaan voor zo'n bitje, moet ik ook 's doen :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:30

Ik knars ook als ik veel last heb van spanningen en stress. Bij mij is het in ieder geval over duidelijk stress, kan bij jou dus ook goed zo zijn, zeker omdat je aan geeft het wel druk te hebben momenteel. Gelukkig heeft mijn gebit er niet echt onder te lijden.

Een gebitje aan laten meten is natuurlijk niet verkeerd, maar als het door stress komt is het misschien ook verstandig om daar wat aan te doen?

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:37

Niet toevallig gebruik gemaakt van een wit goedje?

Ik zou het ook niet weten, misschien ook even langs de doc?
Komt het van spanning denk je?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:17

Ik doe het ook. Zelf wist ik het niet, de tandarts zei het tijdens controle, en eens in de zoveel tijd plakt hij een stukje achter mijn voortanden zodat ze niet te dun slijten :)