ik moet dit even van me afschrijven.
ik kom net uit het ziekenhuis vandaan, voor me kaak.
het doet al een paar jaar (4 jaar ong) zeer, en het word steeds erger.
eerst kraakte het alleen als ik me mond open deed en weer dicht. nu doet het zelfs zeer als ik praat en ook als ik niet praat.
kan amper op die kant (rechts) in me bed liggen doet echt pijn!!!!
nou was ik vorig jaar voor het eerst naar de HA gegaan en die verwees me meteen door naar het ziekenhuis.
ben er geweest en zeiden ze dat er een botje los zit, en dat alleen verholpen kon worden met een operatie, maar dat ze dat niet zo snel doen.
moest eerst maar 3 maanden aankijken met geen harde dingen eten, nouja 'hard' kauwgom viel daar onderandere ook onder en wyngums enzz. mocht dus eigenlijk bijna niks.
heb me daar wel even aangehouden maar het hielp niks.
ben in die tussen tijd ook verhuisd en dus na die 3 maanden niet terug gegaan.
nou had ik weer een afspraak gemaakt omdat het veel erger is geworden.
hebben ze net weer een foto gemaakt en word er gezegd dat het overbelast is
ik schijn mijn kaak naar voren te doen als ik me mond open doe.
raar he als het zoon pijn doet
en nu moet ik naar de fysiotherapie en moet ik oefenen hoe ik mijn mond open en dicht moet doen. belachelijk!!!!!!
vorig jaar zat er nog een botje los. maar nu dus schijnbaar niet meer.
ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen, heb de huisarts maar weer gebeld en gevraagd wat ik moet doen.
de assistent gaat overleggen met de HA en ik moet vanmiddag terug bellen.
ze zei dat een operatie wel het laatste is wat iemand wil. maar ik ben al zover dat ik het wel wil.
als het dus wel helpt dan, word er echt gek van nu.
ik ga denk ik een second opinion doen bij een ander ziekenhuis. maar dan moet ik eerst weer een verwijsbrief hebben.
hoop dat ik die wel krijg en dat mijn HA niet zegt dat ik eerst maar naar de fisio moet gaan.
iemand mischien tips wat ik kan doen???
of iemand die dit ook heeft meegemaakt.
ik hoop het!! weet echt niet meer wat ik moet.
sorry voor het lange verhaal
)