Enorm vaak overgeven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winandaa_

Enorm vaak overgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 19:48

Hallo,
Ik heb dus sinds euhmmm eigenlijk altijd al dat ik moet overgeven van alcohol. Veel of weinig maakt niet uit, ik moet gewoon kotsen. Als ik geen bier drink kan het nog meevallen, maar met bier is het sowizo altijd raak, en zonder dan kots ik meestal pas de volgende dag. Dat is heel vervelend, aangezien ik best van uitgaan hou. Ik hoef heus niet altijd enorm veel te drinken, maar een glaasje op z'n tijd kan best leuk zijn.

Ook heb ik vaak dat als ik bijv. rond 8 uur pizza heb gegeten, en ik blijf laat op, dat ik het er gewoon weer compleet uitkots. Sowizo met laat opblijven moet ik altijd overgeven. Ik vind dit heel vervelend worden, aangezien ik bijna nergens fatsoenlijk kan logeren.

Iemand die dit herkent/een oplossinkje heeft?
xxxx.

Maaik

Re: Enorm vaak overgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:31

Misschien even de dokter bellen? :Y)

En daarnaast, op je 15e alcohol? En zeker in de mate zoals jij beschrijft is het sowieso alles behalve goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:35

Ik weet niet hoor, maar een glaasje alcohol op je 15 is niks mis mee :).

Ik zou een keertje een bezoekje aan de huisarts brengen, als ik jou was, want dit klinkt echt niet goed..

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:36

Ging je vroeger (toen je nog geen alcohol dronk) ook al over je nek met nieuwjaar dan ?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:38

maar goed even serieus... heb je ook buikpijn? ben je ook overdag vaak misselijk? heb je al eens gedacht of je een bepaalde vorm van voedsel over gevoeligheid kan hebben?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-04-10 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: offtopic verwijderd

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:39

Ben je zwanger?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:40

Focussed schreef:
Rebeccaa schreef:
Ik weet niet hoor, maar een glaasje alcohol op je 15 is niks mis mee :).

Ik zou een keertje een bezoekje aan de huisarts brengen, als ik jou was, want dit klinkt echt niet goed..

Ga jij eens hersenscans bekijken van mensen die op hun 15e een glaasje gedronken hebben en vergelijk die met geheelonthouders of mensen die later zijn begonnen, en praat dan pas verder aub.

Ik vind het zo vervelend dat alcohol zo wordt onderschat. Het is verslavender en gevaarlijker dan heroine, en veel mensen weten dat niet. Men beschouwt het als "veilig" omdat het zo verschrikkelijk ingeburgerd is in onze samenleving.

Ah joh, en afentoe een biertje op vrijdagavond zal vast alles verpesten..
Zoals ik haar post leest, drinkt ze niet elk weekend. En afentoe een keer wat.. tja.

Alsof je van de ene op de andere dag - wanneer je 16 wordt - ineens alles wel aan kan?

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:56

slokkie schreef:
Ben je zwanger?

hier dacht ik ook direct aan.
en de opmerkings van jaa veel te jong om te drinken, is iets voor haar zelf.

ik dronk ook al toen ik nog langer geen 16 was.
ging er toen altijd heel ruig aantoe nu ben ik 17 en drink eigelijk nooit meer je leert het van zelf wel af ;)
is haar keus als ze wil drinken of niet.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:04

Misschien even langs je huisarts.
En vroeger naar bed en even niet drinken.
Jou lichaam is aan het protesteren denk ik.
Heb je in een korte tijd je levensstijl verandert?

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 22:10

Craftly schreef:
Ging je vroeger (toen je nog geen alcohol dronk) ook al over je nek met nieuwjaar dan ?

Hoe bedoel je dit?

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 22:11

slokkie schreef:
Ben je zwanger?

Sinds gister niet meer ongesteld.. :D dus dat zal 't wel niet wezen.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:15

Het gaat toch niet alleen om de alcohol? TS geeft aan dat ze ook zónder alcohol moet overgeven. In dat geval vind ik de enige juiste tip; ga naar je huisarts want dit is niet oké!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:21

Alcohol en laat opblijven terzijde.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je ouders van jou overmatig overgeven zeggen. :+

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:22

Snap best dat zij samen voor de gezelligheid een drankje wil drinken net zo als sommige dit met een sigaret hebben ;)

En het is haar eigen keus ondanks dat het wettelijk niet mag is en blijft het haar eigen keus!! Het zelfde als autorijden zonder rijbewijs wettelijk niet toegestaan maar als je het doet is het je eigen keuz ;)

Wat zegen je ouders ervan?
veder zou ik even langs de huisarts gaan ;)

@ Maaik zo ver was ik ook nog wel maar ik dronk ook voor dat ik 16 was goed? nee dat niet van geleerd? dat zeker weten drink nu nog zelden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:24

_STS_Angels_ schreef:
Snap best dat zij samen voor de gezelligheid een drankje wil drinken net zo als sommige dit met een sigaret hebben ;)

En het is haar eigen keus ondanks dat het wettelijk niet mag is en blijft het haar eigen keus!! Het zelfde als autorijden zonder rijbewijs wettelijk niet toegestaan maar als je het doet is het je eigen keuz ;)

@ Maaik zo ver was ik ook nog wel maar ik dronk ook voor dat ik 16 was goed? nee dat niet van geleerd? dat zeker weten drink nu nog zelden.

Oh maar ik heb geen alchohol of sigaret nodig voor gezelligheid hoor :) Zie ook niet in waarom je dat nodig zou hebben ;) Helemaal niet op je 15e.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:24

Doe je dat op een lege maag?
Ik heb ook een gevoelige maag en als ik nog niks/weinig in mijn maag heb en vettigheid ga eten komt het er ook weer uit.

Oh melk, pillen en andere niet magere dingen komen er ook weer uit wanneer mijn maag niet zo vol is.
Laatst bijgewerkt door Equidea op 05-04-10 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:26

x_Marr schreef:
_STS_Angels_ schreef:

Oh maar ik heb geen alchohol of sigaret nodig voor gezelligheid hoor :) Zie ook niet in waarom je dat nodig zou hebben ;) Helemaal niet op je 15e.

Zo bedoelde ik hem ook niet ;) ik heb het ook niet nodig zo als ik al zij drink ik niet tot zelden en heb het altijd reuze gezellig ;)
Roken doe ik dan wel en weet niet het iets gezelligs :') vraag me niet waarom maar je snapt denk waar ik op doel of niet?

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 22:34

Oja misschien handig om te zeggen, mijn zus van 21 had een paar jaar terug precies hetzelfde, en toen ze een half jaar naar Australië was was het over.

En nee ik hoef niet verplicht alcohol, maar het soms gewoon een keertje leuk.. nouja.. ik dacht misschien herkent iemand het.

MAAR nu even buiten die alcohol om, ik heb het ook van vet eten of als ik lang opblijf.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 22:38

Maaik schreef:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je ouders van jou overmatig overgeven zeggen. :+

Ik mag van mijn moeder afentoe best een keer iets drinken. Ze weet namelijk dat ik het niet vaak doe, bijna 16 ben en dat ik me sowizo nooit helemaal lazerus zou drinken. Eerst mocht ik dit totaal niet hoor. Maar goed ja, ze was dit al gewent van mijn zus, en van haarzelf. Familie zwakmaagje.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:42

misschien ben je wel allergish voor alcohol bestanddelen, laat het onderzoeken, want dit is niet normaal, sterkte en drink altijd met mate laat je niet overhalen door wie dan ook, je klinkt redelijk verstandig houden zo.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:43

Wat zeurt iedereen over alcoholgebruik :+ ?
Is haar eigen verantwoording denk ik zo.

Ik herken het niet :n
Misschien even langs de dokter, want klinkt niet gezond!

mensen lees, ze heeft het ook met vet eten en laat naar bed gaan!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:47

Winandaa_ schreef:
Maaik schreef:

Ik mag van mijn moeder afentoe best een keer iets drinken. Ze weet namelijk dat ik het niet vaak doe, bijna 16 ben en dat ik me sowizo nooit helemaal lazerus zou drinken. Eerst mocht ik dit totaal niet hoor. Maar goed ja, ze was dit al gewent van mijn zus, en van haarzelf. Familie zwakmaagje.

Het maakt me allemaal niet uit wat wel en niet mag, dat is verder allemaal jouw keuze. :)

Er zijn hier al meerdere vragen gesteld:
Ben je zwanger of kan je zwanger zijn?
Wat vinden je ouders ervan dat je zo overmatig veel overgeeft?
Zit je (sinds kort) aan de pil?
Ben je er al is is mee naar de dokter geweest?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:50

Lijkt me toch gewoon simpel een gevoelige maag, daar kan je overheen groeien of zorgen dat je crackers bij de hand hebt.

Mensen kunnen van natura geen hele vette dingen eten, daar moet je lichaam aan wennen (op noten etc. na), als je dat jarenlang nooit doet en dan inneens pizza eet word je ook goed ziek.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 22:53

Er zijn hier al meerdere vragen gesteld:
Ben je zwanger of kan je zwanger zijn?
EVEN VERDUIDELIJKT : nee is niet mogelijk. want ik heb nog geen seks gehad.
Wat vinden je ouders ervan dat je zo overmatig veel overgeeft?
Rot voor me.
Zit je (sinds kort) aan de pil?
Ja, al langer dan een jaar.
Ben je er al is is mee naar de dokter geweest?
Nee, mijn moeder zegt dat er niks aan te doen is. Vandaar dat ik lotgenoten zocht hier.

edit; zucht.
Laatst bijgewerkt door Winandaa_ op 05-04-10 23:21, in het totaal 3 keer bewerkt

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:59

ik heb op die leeftijd ook veel last gehad van misselijk zijn en overgeven (savonds en snachts) Ik at dus savonds niet meer, alleen een droog koekje of iets. Zodra ik meer at dan begon het weer... Vaak ook dat er, als ik ging slapen, niks aan de hand was maar dan snachts mis ging..
Van alcohol weet ik niet dat drink ik niet en nooit gedaan...
Nu heb ik dat bijna niet meer, maar als ik snachts misselijk wakker wordt helpt het bij mij om even een rennie te nemen..