Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:59

Daar ben ik ook blij mee :j
Ik heb gelukkig goed heel vlees := , wel nog een hele blauwe bil .

Ja ben de Giro gereden , maar het was pittig . De eerste km veel wind , en vond niet echt een passende groep om mee te rijden .
Het waren totaal 127km met bijna 1000 hoogte meters .
S,ochtend s was het fris , maar daarna kwam toch een dun zonnetje te voorschijn.
Heb er uiteindelijk 4:15 uur over gedaan .
Of ik dat volgend jaar nog een keer doe weet ik niet . Zo na het triathlon seizoen is het best veel , of ik start over een korte route . Getraind voor deze afstand heb ik ook niet .

Zit je sensor aan het voor wiel Cullacino ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:02

Dat klinkt ook wel pittig! Toch een mooie prestatie van je +:)+

Ja! Het is zo'n hele simpele kilometerteller/snelheidsmeter (zonder navigatie). Sensor aan de voorvork, zo'n bolletje om een spaak. Normaal springt hij vanzelf aan zodra het voorwiel beweegt, maar hij snapt het blijkbaar niet meer zodra dat contact verbroken is :)

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:36

Misschien omdat het voorwiel eruit is geweest ze niet meer gepaired
zijn ?

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:10

Toch nog knappe tijd MuSli!!

@Culaccino, zit het dingetje om je spaak nog wel goed bij de sensor? Kan soms best krap komen.

Ik ben stiekem aan het rondkijken voor een nieuwe fiets O:)
Ben toch wat fanatieker gaan fietsen dan ik dacht toen ik mijn fiets kocht. Nu blijken mijn wielen eigenlijk al aan vervanging toe te zijn (standaard wielset, naven kan niet aan gesleuteld worden), en een nieuwe/betere wielset is een duur grapje. Ik weet niet of ik dat mijn fiets waard vind. Al is een nieuwe fiets helemaal een duur grapje natuurlijk.

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:23

Lauraennala schreef:
Ik ben stiekem aan het rondkijken voor een nieuwe fiets O:)
Ben toch wat fanatieker gaan fietsen dan ik dacht toen ik mijn fiets kocht. Al is een nieuwe fiets helemaal een duur grapje natuurlijk.


Ik zou zeggen dat loont zich !
Je vind het leuk , bent fanatiek .
Kan niet in je portomonaie kijken , maar met een beetje geluk vind je een mooi afgeprijsd model van dit jaar .

Huertecilla

Berichten: 26886
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:51

Time2Tri schreef:
maar met een beetje geluk vind je een mooi afgeprijsd model van dit jaar .


Er zijn modellen tot wel 4 modeljaren terug nieuw te koop en dat is vaak zomaar voor de helft van de toénmalige prijs terwijl er eigenlijk nauwelijks wat écht waar voor het geld beter is in de nieuwprijs-stijgingen sindsdien.
Komt dan voor een spotprijs maar wel met 2 jaar nieuwgarantie.
De Giant MTB van mijn zoon is een voorbeeld. Een carbon-wonder voor de hélft van de toen prijs!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:01

Lauraennala schreef:
@Culaccino, zit het dingetje om je spaak nog wel goed bij de sensor? Kan soms best krap komen.

Ja! Wel een goeie trouwens. Ik heb ook even gedacht of mijn wiel niet andersom zat, maar dat is het ook niet. :D Ik ga volgende week wel even vragen bij de verkoper :)

Leuk dat je je oriënteert op een nieuwe fiets *\o/* Dat snap ik wel als ik lees wat je allemaal doet! En als je wielen inderdaad toch aan vervanging toe zijn... Wat heb je nu eigenlijk?

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:33

Ik heb nu een Ridley Liz. Aluminium fiets, carbon voorvork, shimano 105. Ondanks dat het een XS frame is, weegt het alles bij elkaar nog ruim 9kg :j :Y)

Afbeelding

Zou nu graag een carbon fiets willen, Ultegra afgemonteerd en schijfremmen. Canyon vind ik hele mooie fietsen hebben, maar die kan je niet even makkelijk bekijken in een winkel.

Edit: HC, is ook inderdaad we bewust dat ik nu alvast rondkijk. Want de 2019 modellen beginnen al binnen te druppelen, doet hopelijk goed voor de prijs van 2018 modellen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:10

Ja, goed moment! Het buitenseizoen loopt ook op z'n eind, dat scheelt misschien ook. :)

Ik vind je huidige fiets ook cool, maar snap wel dat je nu een stapje hoger (en lichter!) wilt gaan. Leuk, fietsen kijken :D

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 07:57

Een nieuwe fiets uitzoeken is leuk :j
Ergens volgend jaar wil ik mijn Defy vervangen . O:)
Denk dat het een LIV gaat worden , evt met een DI2 af montage .
Het handige is namelijk dat ik een service winkel dicht in de buurt heb .
Qua ontwikkeling zit Giant/LIV denk ik echt wel in de lift.

germie

Berichten: 26114
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:08

Mijn fiets staat al weer 3 maanden ongebruikt in de schuur. Er is nu 250 km op gereden sinds aanschaf in april. Ik ben bang dat het niets voor mij is, ik kan mij er simpelweg niet toe zetten. Was best een dure fiets omdat ik niet voor de minste groepen wilde gaan, spijt heb ik er niet van hoor. Met een goedkoop groepje was de boel na 200km waarschijnlijk al versleten geweest. Maar wie weet volgend jaar dan. Ik heb 1 keer een ritje van 35km gemaakt en had toen echt last van m'n kont. De andere ritten waren zo'n 10-15 km wat gemakkelijk ging. Nieuwe fietskleding ligt er ook en deels ongebruikt nog. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:17

Jammer germie! Het is ook moeilijk inschatten of je het leuk gaat vinden voordat je zo'n ding koopt :)

Huertecilla

Berichten: 26886
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:49

culaccino schreef:
Ik vind je huidige fiets ook cool, maar snap wel dat je nu een stapje hoger (en lichter!) wilt gaan.


9 kilo is al behoorlijk licht. Kijk maar eens wat de UCI limiet is...
Verder is een 0.5 kilo lichter fiets hoogst relatief in het licht van 1,5 liter drinken en 0.5 kilo gereedschapstas hoog/achter. Zo´n tasje op die plaats doet meer kwaad voor het stuurgedrag dan het beste carbon frame kan verbeteren.

Carbon vork en 105 group zijn functioneel al helemaal +:)+
Ultegra biedt een piezel beter schakelen voor een klap meer geld en DuraAce is hoofdzakelijk styling/imago voor het extra geld.
Ok, betere wielen en wielen en hydraulisce!!! schijfremmen, dát is functioneel goed merkbaar. De schijfremmen echter zijn wel merkbaar zwaarder.
Het index schakelen van Shimano 105 is gewoon _/-\o_

Wat het materiaal van het frame betreft is het e´rg verleidelijk om in de marketing kuilen te stappen.
Ik ben een enórme fan van carbonfiber en ..... staal. Mijn Norta en Koga (37 en 32 jaar oud) zijn niet zwaarder dan hun moderne tegenhangers. De Norta zelfs lichter!!
Het gróte verschil zit in het index schakelen en vooral de hydraulische schijremmen.

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 13:00

Time2Tri, leuk leuk! Een Liv vind ik ook nog een optie ja!

Germie, wat jammer. Pijn op de fiets is helemaal vervelend, al is dat vaak goed op te lossen. Maar ik kan mij voorstellen dat je daar nu even niets in wilt investeren.

HC, heb je helemaal gelijk in hoor! Kwa gewicht zit er tijdens wedstrijden max 0,5L drinken op en verder alles er af. Maar tijdens cyclo’s, tourtochten en trainingen heb ik het wel nodig. Betere wielen gaan al heel veel schelen denk ik en inderdaad hydraulische schijfremmen.

Vandaag meegereden bij de dames funklasse van het studenten NK. Uiteindelijk 13e geworden van de 40. Had eigenlijk nog over, maar er werd echt levensgevaarlijk gereden. Dus was wat voorzichtig in de laatste bocht en mis dan de power om zo snel te accelereren, eindsprint dus niet echt mee kunnen doen. Maaar het was wel heel leuk :D

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 13:26

Lauraennala schreef:
Vandaag meegereden bij de dames funklasse van het studenten NK. Uiteindelijk 13e geworden van de 40. :D



*\o/* super toch !! Top gedaan !!

Denk dat een bepaalde afmontage / materiaal niet goed / slecht of beter is .
Maar dat het op de persoonlijke wensen en doelen afgestemd moet zijn .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:02

Wat goed, Laura! *\o/*

MuSLi

Berichten: 5292
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:12

Knap inderdaad Laura!

Ik heb gisteren weer MTB training gehad. Dit keer gericht op conditie. Dus meerdere rondjes rijden, met telkens een ander tempo/hartslag. Lekker kapot gaan ;) en vandaag had ik een 10km trail loopje hier in het duingebied. kortom sportief weekend weer!

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:31

@ Germie ; heb je geen fiets maatje ?
Dan kun je elkaar motiveren te gaan .

Zelf met een groepje van 8 personen een rondje van 50 km gedaan .

Het was ook het perfecte weer om actief te zijn MuSLi :j
MTB en moet ik ook eigenlijk weer eens oppakken . Tis alleen niet helemaal mijn ding . O:)

Huertecilla

Berichten: 26886
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 05:37

Time2Tri schreef:
MTB en moet ik ook eigenlijk weer eens oppakken . Tis alleen niet helemaal mijn ding . O:)


Zijn ook niet veel Mountains in de LageLanden ;)

Serieus, de noppenfiets is in NL veel beperkter dan de asfaltvreter.
NL is bij uitstek hét straatfiets-land en idem de inverse; het níet MTB-land.
Vergelijk de kms verharde fietspaded met de onverharde.
Vergelijk de kms verhard vlak met de échte klimkms onverhard.

Dubbelserieus; ik ben al in 1987 op de MTB gestapt. Dat was vooral vanwege de anti ´cross´motor beweging. In de Flevopolders wonend waren er relatief veel onverharde mogelijkheden en met de noppenfiets ondervond ik núl sociale tegenstand terwijl ik op de noppenmótorfiets Dukes-of-Hazard-achtige avonturen had.
Ook trainde ik mijn windhonden met de MTB, wat met de racefiets onmogelijk was.
Voor echt serieus fietsen echter was de racefiets onmisbaar.
Híer geeft de MTB veel meer fiestmogelijkhedem. In NL niet
In NL was mijn MTB een erbij-ding. Zo ´moet´ je het denk ik ook zien. Met name in de windter als het op verhard listiger is en het op onverhard met noppen relatief veel! veiliger wordt.

germie

Berichten: 26114
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 06:40

Nee, geen fietsmaatje. En ik wil wegens mijn overig drukke leven ook geen vast programma. De fiets is verder prima, niet de duurste, maar ook niet de goedkoopste, schakelt prima. Dus daarligt het ook niet aan. Het ligt gewoon aan mij. Fiets wordt niet verkocht hoor, ik blijf hoop houden dat het volgend jaar wel meergebruukt gaat worden. Dit jaar denk ik dat ik het nog weinig gebruik. Hoewel ik er eenvoudig wat licht op kan zetten natuurlijk.

Huertecilla

Berichten: 26886
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:48

Iemand????


Afbeelding

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:34

Nope O:)

Huertecilla

Berichten: 26886
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:00

Time2Tri schreef:
Nope O:)


Hint; het is eennnnnn.... Volvo :D

Huertecilla

Berichten: 26886
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:33

Kwam in een zelfbouwpakket in een doos met ´Ikea handleiding´


Afbeelding

Huertecilla

Berichten: 26886
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:42

Hier de ´racer´



Afbeelding