Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5287
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:35

Ik heb morgenochtend MTB training. En zondag toertocht Schoorlse duinen.
Stukje van het parcours Schoorl en verder over wat normaal afgesloten terrein is.
In de titel staat 40km, maar in de omschrijving staat 49km.
Wordt dus een zwaar weekendje geloof ik :')

Maar misschien dat ik zondag wel afzeg, gezien de voorspellingen.
Ik fiets voor de lol en niet om zeiknat te regenen en te bevriezen -O-

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:47

Ach Helene, dat is wel heel erg zuur -O-

Kan me voorstellen Musli als je afzegt, het is niet bepaald lekker weer om buiten te fietsen :=

MuSLi

Berichten: 5287
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:49

Nee inderdaad. En de training is gewoon een soort van 'verplichting', die zeg ik niet snel af.
Maar twee dagen achter elkaar nat regenen en kou lijden is misschien iets teveel van het goede.

Wie weet veranderen de voorspellingen nog ;)

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:05

Dat is dan inderdaad een serieus weekend Musli.. Zondag geven ze inderdaad erg prut weer op. Vrienden vroegen me dan ook om te gaan fietsen in Dorst, ik ga ze nog niets toe zeggen in elk geval.

Deze tijd van het jaar natregenen is echt niet goed voor je spiertjes.. worden ze zo lekker stram van.. Zolang het maar droog is.. als het ff kan met een zonnetje.. warm krijg ik het vanzelf wel.

Mag ik vragen wat jullie dan doen met zo'n training en hoe vaak doen jullie dat? Mocht ik over een jaar nog steeds enthousiast zijn, lijkt het me best leuk om lid te worden van een vereniging o.i.d., maar dan wil ik zeker weten dat ik het echt leuk blijf vinden en niet af ga taaien. Vandaar even wachten.

MuSLi

Berichten: 5287
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:07

Ik heb elke zaterdagochtend MTB training 8:30-10:30. We doen daar veel dingen met klimmen, afdalen, slalommen, mul zand rijden, afstappen in de afdaling/opstappen in de afdaling. Allemaal tips en tricks waardoor je net met wat betere techniek kan mountainbiken :)

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:19

Bedankt voor de info! In maart wil ik eens mee gaan doen met een clinic, kijken hoe dat bevalt. Heb ik tot die tijd nog even om aan mijn conditie te werken, want dat houd me toch nog het meest tegen om met zoiets mee te doen.
Ookal zeggen de mannen met wie ik nu wel eens mee ga dat ik goed mee kan komen met hen.

Net berichtje van mijn vriend, hij is lekker op tijd klaar met werken, kunnen we samen even gaan fietsen. Wordt waarschijnlijk ff klein rondje, Oosterhout denk ik.. Of hij moet echt op tijd terug zijn, dan kunnen we misschien nog Dorst/Teteringen doen.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:56

Wow, setje stoere meiden hier <3

Vandaag onverwacht zalig weer maar had een spoeddate welke mijn dag klem zette.
Morgen echter.... morgen ga ik met mijn zoon op pad. Zijn moeder wil het eerste stuk ook mee.

Staat een droomfiets te koop. Een geheel carbon (incl. zadelpen, stuur, velgen) Giant XTC met alles Shimano XT. Goede maat en goede 2x platen/cassette.
Nieuwstaat, 'goedkoop' maar nog steeds :$ :$ :$
Eens kijken of er een datingsite is voor rijke vriendinnen :D

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:07

Was een lekker rondje.. net voor het donker terug.
Ik moet nu alleen ff gaan poetsen geloof ik.. :') lijkt wel of ik in mijn broek heb gescheten _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:20

Dat ziet er goed uit :')

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:26

Mag ik me hier ook melden?

Ik ben van oorsprong een hardloper, maar vorig jaar de Alpe d'Huez opgefietst en daarna nooit meer van de fiets afgestapt. Heb een racefiets, waar ik 's zomers 2/3 x per week op rondtoer. Ben wel een mooi weer fietser, als het weer me niet bevalt trek ik mijn hardloopschoenen aan :') Sinds kort heb ik ook een mountainbike. Had wat opstartproblemen (lees links uitklikken en naar rechts omvallen e.d.). Dus niet zo heel stoer meer op de mountainbike. Heb vanavond mijn klikpedalen verwisselt voor gewone pedalen :+ Kan ik eindelijk weer lekker fietsen.

Schitterende omgeving daar Huertecilla!

En hele mooie fiets Helene. Dat wordt inderdaad poetsen :+
Hier sneeuwt het al de hele dag, ligt ondertussen al 10 cm, juk.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:49

Tayga schreef:
Had wat opstartproblemen (lees links uitklikken en naar rechts omvallen e.d.).


Oh geweldig.
Het is inherent aan hoe een fiets stuurt; de (in)stabiliteit van een enkelsporig voertuig.
Bij het losklikken zet je niet gelijk je voet op de grond, je zwaartepunt naar die voet verplaatsend, je evenwicht ´verliezend´die kant op zodat je daarop steunt.
Onwillekeurig ontlast je die voet, gaat je zwaartepunt de ándere kant op. Omdat je langzaam gaat is er geen evenwicht uit snelheid, noch zal je reflexmatig correct sturend corrigeren. Hoppa.
Mocht het je ooit weer dreigen te overkomen, stuur dan de ándere kant (dan de losklikvoet) op. Door het verdraaien van het stuur komt je zwaartepunt aan de andere kant (dan die welke je opstuurt) en ´val´je die, de goed, kant op. De kant van de inmiddels losse voet.

Hier supersimpel uitgelegd hoe fietsen sturen:

https://www.youtube.com/watch?v=llRkf1fnNDM
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 08-12-17 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:56

Welkom!

Voor mij heel herkenbaar.. eerste trail die ik reed had ik daar ook last van. _O-
Daarna de pedalen losser af gesteld en niet meer gehad.. of het daar aan ligt of meer behendigheid.. zou beide kunnen.

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:58

Welkom Tayga! Wat voor racefiets heb je?

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 22:24

Mooi filmpje Huertecilla, daar kan ik nog wat van leren.

Ik heb mijn pedalen al losser afgesteld, maar vind het nog steeds niet safe. Wil sommige bergjes naar beneden ook bij kunnen tappen haha. Heb ook mijn zadel al lager staan, zodat mijn voeten eerder bij de grond zijn :+ Ik heb ook nog regelmatig dat ik te hard rem, in 1x stil sta (en weer omval :') ) Oftewel eersteklas kneus, alles wat je verkeerd kunt doen, heb ik al gedaan :o In mijn reflexen gaat het telkens toch mis.
Racefiets ging toch soepeler, hoewel mijn bochtenwerk nog niet top is, maar geen vierkante bochten meer.

Mijn racefiets is een Willier. Vorig jaar 2e hands op de kop getikt bij de fietsenmaker. Super fijn fietsje!
Mountainbike wel nieuw gekocht. Is een blackforrest focus, model van 2016.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:10

Tayga schreef:
Ik heb mijn pedalen al losser afgesteld, maar vind het nog steeds niet safe.


Voor 35 euro heb je een set lichtgewicht magnesium flat pedals.
Een paar echte flat pedal schoenen* en *\o/*

* Five Ten freeride is de topper

MuSLi

Berichten: 5287
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:59

Training overleefd. Gelukkig maar één klein hagelbuitje, helemaal aan het einde van de training. Veel bezig geweest met klimmetjes vandaag en daarna wat afdalen. Wat boomstammetjes erin en alles. Was weer lekker :)

De paden waren zelfs in het duin flink nat en modderig. Dus daarna de fiets gelijk afgespoten, gedroogd en zo nog even smeren. Eén keer per weekend nat en modderig is genoeg denk ik :') en aangezien het morgen nog slechter wordt. Denk ik dat de toertocht me gestolen kan worden!

Duplo

Berichten: 1653
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 13:40

Bikkel! Hier al de hele tijd nat :(

Lees ook overal dat toertochten geannuleerd worden ivm slechte paden en gladheid

Ik stap zo binnen op de tacx om toch wat draagtijd te maken na wat core training
Nu eerst stofzuigen dan is de benedenverdieping aan kant

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 15:55

Vanmorgen zijn we op de fietsen gestapt.
Grijs bewolkt maar dat betekent hier minder koud en het regende niet dus prima fietsweer.

Stuk op pad zakte de bewolking en werden we nat van het vocht in de lucht.
Lekker doorstrappen houd je warm :D
In de bochten goed opletten mbt grip op het vochtige, koude asfalt alleen.

Echt lekker gereden.
Jammer dat ik morgen en maandag geen tijd heb. Voor dinsdag is er echter lekker droog halfbewolkt weer in de weersverwachting :(

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:07

Bwaaaahahahaha!!!!!!!!!!!!!
Ik schreef het al dat GMBN et al hier veel zijn/filmen.
Deze video is een perfect voorbeeld. Ik kén die paden, die zendmast, en al. Gááf!
Geeft een heel goed idee van het rijden hier;
https://www.youtube.com/watch?v=OEUduRxALqo

Echt supermega om je te realiseren dat die lui speciaal voor de ideale omstandigheden een takke-eind reizen en ik wóón hier gewoon!

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 08:52

Nou ...jullie zijn goed bezig :j
Ik heb mezelf nog niet over kunnen halen buiten te gaan fietsen :o
Maar daarvoor gisteren wel een super indoor training gehad van 1,5 uur .
We hebben intervallen in piramide vorm gereden .

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:28

Gaaf gebied Huertecilla! Pittig fietsen daar.
Mijn vriend is nu ook gaan biken in Dorst, met die sneeuw. Lijkt me ook wel super gaaf.. maar ik ben helaas niet fit en het is cluppie die aardig door trapt, wil niet de boel ophouden. Dus zit nu maar thuis.. We zien de foto's wel weer. :)

MuSLi

Berichten: 5287
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:16

Ik ben vandaag maar niet op de fiets gestapt. Maar heb wel een rondje hardgelopen. Voel ik me tenminste niet een luie vlerk vandaag ;)

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 10:49

Hier enigzins frustrerend weer.
Eerst koud met alles opgevroren, daarna regen en met nog alles modderig weer regen nu.
Helemaal _/-\o_ en het water is hárd nodig maar fietsen nada |(

Wil wel graag fietsen dus ga je fietsen ´winkelen´ op het internet. Of dat niet frustrerend is want wat je wil is te duur en wat niet te duur is wil je niet :o
Ach ja.

´Gelukkig´ gisteren van de trap gevallen en nu kán ik even niet fietsen. Een frustratie minder _O-

Door de bagger extra werk op de boerderij dus geen tijd om daadwerkelijk een fiets te bekijken. Ook opgelost dus.

Kortom *\%/*

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:23


Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 00:01

Jij hebt ook wel een leuke definitie van 'gelukkig van de trap gevallen' :+

Die gasten op dat filmpje zijn echt levensmoe...

Hier ook de hele week boutweer. Er ligt nog steeds sneeuw -:(- en waar de sneeuw weg is, staat de boel blank. Dus vrees morgen nog steeds niet paardrijden en mountainbiken.

Vanavond toeristische route met de trein gehad vanwege een aanrijding en ben nu ook nog leuk scripties aan het nakijken. Top voor je humeur :+ Maar per 1 januari een nieuwe baan met 90 seconde reistijd ipv 1,5 uur enkele reis *\o/*