Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26857
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:21

Hier een andere naar mijn smaak:

Afbeelding

Met alu frame en 1 x 11 Sram (28 voorblad, 11-42 cassette) met twist grip. Blokkeerbare voorvork via hevel op stuur. Het enige wat ontbreekt is een dropper post.
Is overjarig te koop voor 750 Euro.
Ok, geen carbon frame, geen carbon wielen, maar wel nieuw en dan nóg 1000 piek goedkoper. Keuzes, keuzes, keuzes ;)

Maar goed, eerst weer eens een stuk fietsen vandaag. Nu nóg onder nul in de schaduw dus niet te ver en niet te moeilijk; naar Iznajar stuwmeer, kop koffie en weer terug.

Ook met mijn zoon afgesproken dat ik voorlopig zijn mtb leen. Hij gaat toch niet offroad op het moment want last van zijn rug.
Is een hardtail 29er met 3 x 9 Shimano wat me de mogelijkheid geeft om gericht uit te proberen hoe/wat ik nodig heb.

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:48

Testen en proberen is altijd mooi meegenomen HC! Have fun..

Huertecilla

Berichten: 26857
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:27


Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 17:27

Op die twee onderste plaatjes ziet het er lang niet zo koud uit. Prachtige omgeving!

Huertecilla

Berichten: 26857
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:26

Lauraennala schreef:
Op die twee onderste plaatjes ziet het er lang niet zo koud uit. Prachtige omgeving!


Heel listig.

15 jaar terug is een aantal Nederlandse bergwandelaars doodgevroren op een zuidelijke berghelling van de Sierra Nevada.
Zag er zo zonnig uit en het ijs in de schaduw gaf geen hint.

Hier vandaag in de schaduw niet boven -2 gekomen.
Je fiets in de zon, maar de wind is onder nul en de gevoelstemperatuur ijzig.
Als de zon zo helemaal onder gaat, stort de temperatuur in één klap overal onder nul.

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:31

Dat geloof ik best!

Wat trek je dan aan aan kleding als je gaat fietsen?

Huertecilla

Berichten: 26857
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:00

Lauraennala schreef:
Wat trek je dan aan aan kleding als je gaat fietsen?


Tja, dát is de hamvraag.

Bemoeilijkt door het zweten bij inspanning en dat weer vergroot door afdalingen na hellingen.

Een probleem.

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:01

Ja precies :Y)

Huertecilla

Berichten: 26857
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:21


Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:13

Downhill zou ik in zo'n gebied ook dood eng vinden hoor.
Lockout op voorvork gebruik ik alleen voor langere klimmen. Maar die zijn hier niet zoveel.. haha.

Kleding vind ik ook altijd lastig.. ik heb het niet zo graag te koud.
Heb van sinterklaas nieuwe sokken.. skullkap en necktube gekregen.. heerlijk!

Huertecilla

Berichten: 26857
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 00:55

Helene83 schreef:
Lockout op voorvork gebruik ik alleen voor langere klimmen. Maar die zijn hier niet zoveel.. haha.


Een haast onvermijdelijke klim hier is die naar wat we ´de camping´ noemen.
Gaat van 850 metr (boerderij) naar 750 meter (het gehucht Casilla Vacas) naar 1100 meter. Kííílometers klim en reken maar dat je de vork wil blokkeren; slurpt energie anders.
Er is van die ´camping´ een binnendoor afdaling. Eigenlijk de stroomgeul, met omgevallen boomstammen en al. Heb noh niet met de fiets gedurfd, alleen te paard. Paard heeft namelijk gezond verstand als je hem/haar de vrije reugel geeft en dan komje heel beneden :)* Doe voor de zekerheid wel mijn volledige motorcross ´harnas´ aan := en de intergrale afdalings-fietshelm *D

Citaat:
Kleding vind ik ook altijd lastig.. ik heb het niet zo graag te koud.


In de winter is Spanje, aan de noordkant dus de landklimaat-zijde, van de waterscheiding met de costas; een effing KKKOÚD land met een warme zon.
Een uitdaging mbt kleding.
Was net buiten naar de paarden, kijken hoe die gaan met de vrieskou. Staan tevreden stro/hooi etend wolekn naar de práchtige maan te blazen. Letterlijk krakend-witgevroren alles. Morgenochtend niet mijn zoon naar school fietsen. Hij stapt maar op de schoolbus!

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:55

Haha.. paard waar ik op rij is zo'n zwaar gewicht, ik weet niet of ik die op een hele steile helling zou durven laten lopen. Zijn ze niet echt opgemaakt.
Hier is het weer iets zachter de laatste dagen. Hoop op droog weer eind van de week, kan ik weer eens de fiets achter de auto gooien en ergens een single track gaan rijden. Haat regen.. {:)-:(

Huertecilla

Berichten: 26857
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:37

Tja, droog weer.... Na regen komt? Módder!!
Gisteren met de mtb van zoon op pad gegaan.
Ge drond was zacht en de klei kleverig.
Zwaar trappen dus en steeds zwaarderder.
Loopt ook de ketting nog van het grootste tandwiel af, dus klein stukje te voet en verder omhoog op 1 na laagste, pfffff.
Weer thuis begrenzend schroefje van derailleur wat ingedraaid.

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:53

Hopelijk kun je volgende keer gebruik maken van alle versnellingen. Fijn dat je zo ongeveer elke dag kan fietsen. Hier helaas niet echt tijd voor ivm werk.

Gelukkig wel over 3 weken een paar dagen naar Lanzarote. Kan ik daar weer mooi een beetje kilometers maken **\O/**

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:42

Wat heerlijk musli!
Dat zal wel genieten zijn!

Huertecilla

Berichten: 26857
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:30

Heerlijk eiland, Lanzarote. Hoewel op wat landbouw na volledig afhankelijk van toerisme heeft het nog relatief veel moois te bieden omdat het beschermd is onder de Unesco.
Wordt ook wel eiland met eeuwig voorjaar genoemd vanwege het heerlijke weer. Vooral in de ´winter´. helemaal goed dus nu!

De Canarische eilanden hebben een bijzondere, aparte, verrassend oude geschiedenis. Ook cultureel; was bv polyandrie voor de christenen westerse ´beschaving´ brachten; de boel veroverden, de meeste mannen doodden en vrouwen in slavernij voerden . Als je dat interesseert, dan is het boeiend om er wat over te lezen voor je er heen gaat. Dan´zie´ je meer.

Oh en ja, heerlijk dat ik de tijd heb voor fietsen. En dat met 300 dagen zon per jaar {:}

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:41

Ben in 2015 ook op Lanzarote geweest. Toen ook twee routes gefietst.
Nu dus van plan om wat andere routes te pakken. Ben benieuwd :D

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:08

Citaat:
Tja, droog weer.... Na regen komt? Módder!!

Daarom hoop ik dat het morgen nog droog is. Heel de week droog.. zal je net zien.

Hier ook nauwelijks tijd om te gaan fietsen.. nu lang weekend.. moet toch een keer lukken dan.

Heerlijk ff op vakantie! Jaloers!

Huertecilla

Berichten: 26857
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:42

Hier kkkoud maar wat een stralend weer {:}
Als ik jullie lees voel ik me toch zó bevoorrecht. Eigenlijk ben ik ´verplicht´ om er van te genieten.

Heb net vuil weggebracht, de achterbak vol met paardenvoer gestampt en zit nu aan het dorpsplein aan de koffie.
Als ik zo terug ben ga ik me omkleden en op de fiets de bérg op. Ga de pas naar de camping doen. Let wel; niet ´proberen´ ~~}>
Fiets is zwaar en een maat veel té klein maar staat wel gewoon netjes schoon en gesmeerd, afgesteld te beschikking dus niet over zeuren, niet koukleumen; zweten met het oude karkas en mijn heerlijke zegeningen tellen *D

Moet de mobiel mee voor de veiligheid dus wellicht kan ik een mooie kiek schieten.

Huertecilla

Berichten: 26857
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:59

Phew, lekker gefietst. Ben omgereden naar de andere kant vant de vanaf de naaldbomen naar beneden gegaan.
Daar is een pad wat kaarsrecht is en gemiddeld >30%
https://myalbum.com/photo/RzpG3UkDB6at/1k0.jpg
als je de remmen loslaat is de versnelling :wow:
Onderaan, vlakmij het gehucht Morales, is het diagonaal uitgespoeld, keiengeulen dus. Er rustig overheen, remmend, is geen doen. Je moet achter je zadel, remmen los en je voorwiel over de geulen trekken wat zo steil omlaag alleen lukt met je achterste heel ver naar achter.

Doorgestoken en aan ´onze´ kant weer omhoog. Vandaar een wat ingezoomde foto naar de kant van het pad genomen. Het is het rechte pad vanaf de bomen
https://myalbum.com/photo/oT4knsOe4ZMJ/1k0.jpg

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:44

Ziet er mooi uit daar hoor! :D

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:15

Brrr lijkt mij vooral heel eng :Y)

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:59

Haha, ja je bent inderdaad verplicht om voor ons allemaal een beetje te genieten!!

Gisteren vol goede moed mountainbike achter op de auto en naar de single track gereden. Op buienalarm was te zien dat er een bui aan zou komen, maar die zou de plaats van bestemming net niet halen..
Kom ik daar aan (het spettert een beetje, maar dat is niet erg), haal fiets van auto, helmpie op, schoentjes aan.. en het begint toch te regenen.. dus de bui had het net wel gehaald en zou voor 17 uur niet droog zijn.. ongedane zaken weer naar huis. Fietsendrager hangt er nog aan. Hoop vandaag dan wat droger weer te treffen...

Een beetje regen vind ik niet erg, maar zo nat, zonder de juiste kleding.. nope.. -O-

Huertecilla

Berichten: 26857
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:38

Helene83 schreef:
Haha, ja je bent inderdaad verplicht om voor ons allemaal een beetje te genieten!!


Tja, tis een rotklus maar iemand moet het doen :D ;)


Citaat:
Gisteren vol goede moed mountainbike achter op de auto en naar de single track gereden. Op buienalarm was te zien dat er een bui aan zou komen, maar die zou de plaats van bestemming net niet halen..
Kom ik daar aan (het spettert een beetje, maar dat is niet erg), haal fiets van auto, helmpie op, schoentjes aan.. en het begint toch te regenen.. dus de bui had het net wel gehaald en zou voor 17 uur niet droog zijn.. ongedane zaken weer naar huis.


Dat is wel héél sneu zeg :(:)
Niet eens om over te lachen. Onleuk gewoon.

Citaat:
Fietsendrager hangt er nog aan. Hoop vandaag dan wat droger weer te treffen...


Ik duim voor je.

Hier is per maandag instabiel regenachtig weer voorspeld. Eens kijken of ik dit weekeinde wat aan mijn verplichtingen kan voldoen _O-

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:24

Ik ga vandaag dan ook zeker niet naar de track waar ik gisteren heen wou gaan, als het droog wordt zoek ik de zandgrond op.. :j de track van gisteren is nu zeker te weten een drama..
Hahaha.. ja je moet inderdaad maar dubbel genieten. Vandaag is het alweer 2 weken geleden dat ik een track mee kon pakken. -O- Hoop dit weekend toch echt wel weer even te kunnen fietsen..