Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:03

Nou ... nog eentje dan O:) , deze vind ik ook gaaf :D

Afbeelding

Training heb ik idd genoeg :j and i love it .
Vanaf volgende week plan ik 2 X per week
extra racebike in ter voorbereiding op de Münsterland Giro op 3 oktober . (120 km )
Daarna staat regeneratie op de planning .
MTB gaan we ook weer oppakken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:16

Stoere foto's weer, wat een spieren! :D

Tyrcanol, leuk dat je het mountainbiken weer hebt opgepakt! Ziet eruit als een prachtige omgeving :j

Wat denken jullie - kan het kwaad om je racefiets verticaal op te slaan? Dan kan hij hopelijk in mijn hal; stiekem vind ik 'm net te hard stinken om 'm in huis aan de muur te hangen :+

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:22

culaccino schreef:
Stoere foto's weer, wat een spieren! :D

Wat denken jullie - kan het kwaad om je racefiets verticaal op te slaan? Dan kan hij hopelijk in mijn hal; stiekem vind ik 'm net te hard stinken om 'm in huis aan de muur te hangen :+


Thanks ...

Denk dat je fiets verticaal ophangen geen kwaad kan . Zie het wel vaker .

Sakura789

Berichten: 2832
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:08

Ik heb een fiets jarenlang in het toilet gehad (we hadden toch boven nog eentje), kan prima. :D Nu gelukkig een echte schuur!

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:30

Bedankt allebei, goed om te horen! Het toilet, hihi :D

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:59

Sakura789 schreef:
We hebben een Tacx Vortex Smart! Daar gaat in het najaar de racefiets op.

Snelheid dat bouw je vanzelf op! Lekker kilometers maken en wennen aan je stalen ros, dan komt het vanzelf! Wij moeten echt achter nieuwe buitenbanden aan... weinig grip meer.


Bevalt de Tacx Vortex? Wij twijfelen een beetje tussen de Tacx Flux Smart, de Vortex Smart, of de Wahoo kickr snap.. Voordeel van de Flux is dat je achterwiel er gewoon uit gaat en je niet te maken hebt met banden die snel slijten. Heb jij daar last van?

Tyrcanol schreef:
Wat een gave foto die ene zeg time2tri!

Ik heb het mountainbiken ook weer opgepakt sinds vorige week. Snelheid is heel laag ik weet het. Moet nog even wennen aan al die gladde boomwortels en ben nog niet zo'n held in sturen :o


Je hebt een gave fiets! Bevalt hij?

MuSLi

Berichten: 5289
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:46

Wij hebben gewoon een extra achterwiel, met een speciale tacx band. Deze is extra sterk, waardoor hij minder snel slijt. En op deze manier blijft mijn eigen wiel/band prima in orde.

Maar je hebt dus wel een extra wiel nodig, een extra casette en een tacx band..

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:05

Ja dat idee hadden wij inderdaad ook, totdat we er achter kwamen dat we dan voor bijna hetzelfde geld een Tacx Flux Smart konden kopen :Y)
In een winkel in Moordrecht hebben ze verschillende trainers staan met fietsen erop zodat je kan proberen, dus dat gaan we maar eens doen.

Sakura789

Berichten: 2832
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:22

Geen last van overmatige slijtage (nog). Valt me tot nu toe erg mee. We hebben nog wel nagedacht over die speciale band, maar het valt ons erg mee.

Goof

Berichten: 29001
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:57

Ik heb mijn fiets op de tacx staan in de schuur. Plank aan de muur voor de laptop en boxjes en dan wat leuks kijken tijdens het fietsen.

Saul

Berichten: 9668
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:41

Kijk fanatiekelingen!
Ik heb voor de winter een spinning fiets. Vorig jaar heeeel erg veel km's op gemaakt. Fietste iedere dag minimaal 1.5 uur en soms wel 70 km. Heel saai, maar net als hierboven met een serie aan op de tv :O


Iemand zei iets over mijn fiets. Thanks vind hem zelf ook wel cool en heel fijn! Enige nadeel is dat hij zo klein is en er daardoor niet echt goed een bidon op past :(

Huertecilla

Berichten: 26878
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 02:00

Tyrcanol schreef:
Wat een gave foto die ene zeg time2tri!

Ik heb het mountainbiken ook weer opgepakt sinds vorige week. Snelheid is heel laag ik weet het. Moet nog even wennen aan al die gladde boomwortels en ben nog niet zo'n held in sturen :o

[url=m/OUasGC.png]Afbeelding[/url]


Wij wonen in de bergen.
17 jaar geleden mijn oude Koga Ridgerunner meegenomen. Dat was de eerste ATB van Koga! Héél veel mee over onverhard geragd tot ik in een over het pad gespannen ketting vloog met 40.

Inmiddels is mijn zoon oud genoeg om samen mee te fietsen. We proberen elke morgen een rondje te doen.
We beginnen (wonen) op 850 meter en max. zeg 11000, min 700.
Eergister van 850 via 1050 en een hele reeks dalen en stijgen naar de kust. Daar nog even fijn een helling van 20% naar vriendin. Pfffff.....
Max. snelheid was net geen 70.

Morgen een routinerondje; 36 km. met maar een paar honderd meter hoogteverschil. Gem. ongeveer 25, max. 60.

Soms stevige afdalingen met echt hoge snelheden; het hart van mijn schijfremmen is prachtig paars en blauw uitgeslagen van de hitte!

Fietsen Giant Defy Advanced en TCR Advanced.

https://myalbum.com/photo/pfZZaGY67j1h/1k0.jpg

Voor zijn moeder heb ik een Giant Brava gekocht.

Voor locaal fietsgebruik heb in een handgemaakte Tour de France 1903 replica,

https://myalbum.com/photo/pmbSCeSrcR15/1k0.jpg

mijn zoon een MTB van de Decathlon.

Op mijn wenslijst staat een Giant MCR. Die gaat dan aan de muur. Als kunst.

Oh en ik wil nog een baanfiets. Er is hier vlakbij een wielerbaan namelijk. Dat is echter geen prioriteit. Eerst nog héél veel ritten op de verlanglijst. Bijvoorbeeld naar de top van Pico Veleta. Nu ja ´top´; de publiek toegankelijke weg gaat ´maar´ tot 2500 meter.
Fietsen achterop de fietsdrager en met de auto naar Granada. Dan de bérg op. Het beste in april.

Duplo

Berichten: 1653
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 07:59

Tyrcanol schreef:
Kijk fanatiekelingen!
Ik heb voor de winter een spinning fiets. Vorig jaar heeeel erg veel km's op gemaakt. Fietste iedere dag minimaal 1.5 uur en soms wel 70 km. Heel saai, maar net als hierboven met een serie aan op de tv :O


Iemand zei iets over mijn fiets. Thanks vind hem zelf ook wel cool en heel fijn! Enige nadeel is dat hij zo klein is en er daardoor niet echt goed een bidon op past :(


Op mijn fiets is een bidon ook lastig dus ik MTB met een waterrugzak van decathlon, kan 2 liter in
Vind ik zelf op de MTB iig een stuk handiger dan bidon

Huertecilla

Berichten: 26878
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:58

Goof schreef:
Ik heb mijn fiets op de tacx staan in de schuur. Plank aan de muur voor de laptop en boxjes en dan wat leuks kijken tijdens het fietsen.


Heeft voor mij twee problemen:
Heb VEEL meer koeling nodig dan binnen zelfs voor een ventilator mogelijk is; ik vind het heerlijk echt te rammen, elke rit is een uitdaging.
Wat er na de volgende bocht, de volgende helling ligt is een grote motivator; prachtige vergezichten hier. Zal eens proberen wat van mijn mobiel op te laden.

Ben binnenkort jarig en mijn wensenlijst is één fietsdingenoverzicht :o Van boek (Bicycles & Tricycles: A Classic Treatise on Their Design and Construction - Archibald Sharp - 1896) via kevlar broek en warmere helm tot gereedschaps´bidon´.


Time2Tri schreef:
[url=m/Xv1Hfq.jpg]Afbeelding[/url]


_/-\o_

Welke fiets heb je?

Huertecilla

Berichten: 26878
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:15

Huertecilla schreef:
Wat er na de volgende bocht, de volgende helling ligt is een grote motivator; prachtige vergezichten hier. Zal eens proberen wat van mijn mobiel op te laden.


Gelukt, phew.

https://myalbum.com/photo/DogwXQBC0jGh/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/hFgG2HGukXsW/1k0.jpg

en de remschijf

https://myalbum.com/photo/fpAQnDTZ2Z7y/1k0.jpg


Heb een stuk weg hier waar ik regelmatig probeer mijn hoogste snelheid te trappen. Vandaag mijn maximum bereikt. Meer zit er met dit verzet niet in; ik kan gewoon geen hogere cadens trappen :o
56 sec. over een vliegende kilometer met 50 x 11 en 28 - 700c.

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:23

Prachtige omgeving, zeg! Kan me voorstellen dat dat motiverend is :)

Huertecilla

Berichten: 26878
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:49

culaccino schreef:
Prachtige omgeving, zeg! Kan me voorstellen dat dat motiverend is :)


Bepaald.
Dit is op fietsafstand:

Afbeelding

en heeft een ´velodromo´.

Afbeelding

Op de achtergrond de Sierra Nevada met de hoogste fietsbare passen van Europa. Is op fietsbare afstand, maar dan moet je wel overnachten aldaar voor een klim de volgende dag.

Sakura789

Berichten: 2832
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:17

HC jij woont toch in Portugal? We zitten te denken om daar een fietsvakantie te gaan doen. Even kijken wanneer we vrij kunnen zijn, anders kan het ook zomaar Jordanie worden.

Huertecilla

Berichten: 26878
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:08

Sakura789 schreef:
HC jij woont toch in Portugal?


Op fietsafstand van Granada? Vlakbij Loja?
Nee dus ;) ik woon op fietsafstand van Granada, vlakbij Loja :D

FYI; Zowel Spanje als Portugal zijn voor Nederlanders ongekend fietsonvriendelijk. Niet alleen vanwege de steile hellingen, maar ook omdat er geen fietspaden zijn en de positie in het verkeer volledig anders is: Hier is de fiets voor de wet een gemechaniseerd voertuig en NIET beschermd t.o.v. gemotoriseerd vervoer.

Ik zou drievoudigsterk een ATB/Gravelbike en over caminos rijden/reizen aanraden. Het netwerk aan onverharde wegen is voor NL begrippen ook ongekend. In oktober doen we bijvoorbeeld een rallye van 2500 kilometer onverhard door Spanje.

Oh en hou rekening met heelveelvéél meer lekrijden dan in NL. Je moet echt voorzieningen treffen hiervoor. Extra spanning tegen pinch flats en zelfs met Gatorskins MOET je binnenbanden en CO2 patronen meenemen.
Zelfs de 37 mm brede Schwalbe anti lek banden onder mijn pathracer rijden nog lek!!

Als je dit weet en er in je reisplan rekening mee houdt, dan is het hier helemaal top. Driehonderd dagen zon per jaar en fantástische uitzichten.

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:45

Wat een mooie plaatjes Huertecilla!

Wij zijn toch gezwicht voor een Tacx met direct-drive O:)
Bij thuiskomst leek mijn fiets er met geen mogelijkheid op te passen...Het U-vormpje waar je wiel in valt leek veel te smal, terwijl dat universeel hoort te zijn, dus teruggegaan naar de winkel waar ik mn fiets heb gekocht (met Tacx en al de winkel in :+ ). Die mannen gaven er een klap op en hop daar zat hij. Er zat wat te veel lak op dat gedeelte van mn fiets en hij is dusdanig nieuw dat het er ook nog niet afgesleten was. Schuurpapiertje erover en hij gaat er nu gelukkig soepeltjes op 8-)

Heb er gisteren 45 minuten opgezeten, dat was nog zwaarder dan ik dacht! Hebben hem in de tuinkamer staan, dus de deur kan lekker open, maar desondanks was het zweten geblazen.


Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5289
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:48

Ziet er goed uit Lauraennala :D

Ik heb afgelopen weekend een rondje IJsselmeer/Zuiderzee gereden, samen met een vriendin. Ben nu echt volledig gesloopt :Y)

Dag 1
Afbeelding

Dag 2
Afbeelding

Superzwaar, vanwege volle wind tegen op onder andere de Afsluitdijk. Maar ik kan hem afvinken!

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:06

Jeetje mina wat een afstanden, knap hoor! _/-\o_

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:25

Viol rondje MuSLi .. :j
Super gedaan !!

Veel plezier met je Tacx Laura ...

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:37

Fijn dat je Tacx toch past, Lauraennala!

Wat een eind, MuSLi! Het was nou ook niet bepaald stralend weer afgelopen weekend :+ Heel knap!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:14

Wow Musli! :wow: :wow: :wow:

Ik heb weinig gefietst dit jaar. Beetje jammer.
Ik heb ook een Tacx maar ik vind er niks aan. Beetje een miskoop.