Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 09:13

Leuk @WowAmigo... We zijn natuurlijk altijd benieuwd naar een foto :D

Crosstriathlon heb ik ook eens gedaan. Vond ik heel leuk!
Waar ben je geweest?

AnnickT

Berichten: 1473
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 23:27

:z Hallo allen

Ik kom even binnenvallen met een vraag. Ik hoop dat mensen met mij mee kunnen denken.
Mijn vader is fanatiek wielrenner en was vele uren op de fiets te vinden. Was, want hij zal er door een ongeluk een tijdje uit liggen. Behalve behoorlijke schade aan het gezicht, wat schaafwonden en een gebroken wervel heeft ook zijn materiaal wat te lijden gehad. Naast de helm (gelukkig eigenlijk) en bril is ook zijn shirt kapot. Uiteraard zijn we “blij” dat het niet erger is, maar om de pijn te verzachten zou ik toch graag hetzelfde shirt voor hem terugkopen. Nu blijkt dit moeilijker dan ik dacht. Het gaat om de Rapha Pro Team Aero Jersey (maat M, kleur Dark Navy/Pale Purple), en die schijnt gelimiteerd te zijn of zoiets. De Rapha-site zelf en Google leveren helaas niet veel op, dus vandaar dat ik hoop dat iemand nog online shops of tweedehandssites weet waar ik nog zou kunnen kijken.

Mijn excuses voor het binnenvallen, bij voorbaat dank voor eventuele tips!

leeslampje

Berichten: 1128
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 00:04

Hoi, wat vervelend voor je vader! Op Vinted wordt aardig wat Rapha kleding aangeboden. En anders kun je https://www.maats.cc nog proberen, die hebben ook Rapha in het assortiment.

Edit: als het al een wat ouder shirt is, is er waarschijnlijk moeilijk aan te komen en is Vinted / Marktplaats / een oproepje op Facebook je beste kans.

AnnickT

Berichten: 1473
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 08:36

Top, dankjewel! Ik zal eens kijken.

Gothico

Berichten: 1358
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:07

@AnnickT vervelend voor je vader. Hopelijk kun je snel iets vinden en komt hij er snel weer bovenop.

Ik heb net mijn route op Strava gezet. Ben afgelopen zaterdag naar het westen gefietst. Door het kleine plaatsje Vlist gereden. Wat een mooie omgeving heb je daar. Uiteraard moet ik ook nog terug. Maar dit ga ik met een kleine omweg doen. Ik wil vakjes vullen via StatsHunters.com Dat is een leuke samenwerking met Strava. Kom ik dus op plekken te fietsen waar ik nog nooit geweest ben.

Veel plezier nog met het mooie fietsweer.

Zebrastreep

Berichten: 9831
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 06:53

Wat heb ik gisteren toch een heerlijk rondje gefietst! 37 km in 2 uurtjes met een gemiddelde van 18,5 wat voor mijn doen behoorlijk hoog is. Ik had het ritme goed te pakken en alles voelde oké! Ik denk dat 50 km nu echt haalbaar is.

Dit is de maand waarin ik echt als streven moet hebben om 100 km in de week te fietsen voor de veldslag. De zenuwen beginnen wel een beetje op te komen hoor :')

16 augustus krijgt mijn fiets nieuwe achterlagers en waarschijnlijk een nieuwe band.

Gothico

Berichten: 1358
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:46

@ Zebrastreep, Wel netjes dat je weer een beetje kunt fietsen. Snelheid maakt echt niets uit. Als je er maar van kunt genieten. En de afstand komt dan vanzelf wel. !00km is best wel ver om dat zo even te doen. Maar is wel een mooi doel.

Zelf heb ik wel een route van 120km staan die echt voor de fun is en lekker genieten van het uitzicht. Ik wil kijken volgende week dus een rondje kinderdijk te gaan doen. Maar heb dus een langere route gemaakt. (Alles wat ik daar fiets is vakjes vullen voor mij. Maar vooral ook genieten door de route zo veel mogelijk te maken door de natuur heen.)

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:16

@zebrastreep. Wel super fijn dat je weer lekker op de fiets zit. En het komt echt wel, die 100 km. De snelheid is niet zo belangrijk. En op een mountainbike ga je ook minder snel. Het gaat er om dat je blij over de finishlijn komt!

En Gothico, jij bent ook lekker bezig! Je legt echt enorm afstanden af. Leuk om zo te volgen.

Ik heb ondertussen mijn wegfiets weer terug. Hij is echt heel mooi gerepareerd. Je ziet het niet! Ja, het hele frame is overgespoten, dus alle beschadigingen van de val (die cosmetisch waren en dus niet verzekerd) zijn meegesproken. En nu wel vergoed _O- . En hij fietst weer als een zonnetje!

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:35

Lekker bezig allemaal! Hier probeer ik deze week elke dag een stukje te fietsen. Maandag kleine rit van 14 (bijna 26 kmph, snelheid komt er steeds beter in), gister 20, vandaag 30? Haha :')

En deze week de Headwind App ontdekt, mega handig, ik fiets in het rivierengebied met veel dijken en open stukken. Vind de wind echt een tegenvaller soms, zowel mentaal als fysiek. Pak de wind tegen altijd op de heenweg mee maar soms is het lastig in te schatten.

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 12:02

Wat vervelend voor je vader Annick..
Zebra lekker aan het fietsen!
Walkure vind dat je al best vlot gaat hoor! Ik haal op een gemiddeld gravel rondje 21-23 en met wegsetje 23-26. Maar ik ben dan ook pussy.

Gisterenavond een ongelukje gehad ook waar anderen in involved waren. Helemaal mijn schuld. Niet goed opletten te ruim in de bocht. Alleen ik gecrasht en de anderen gelukkig niet(s). Ikzelf alleen schaafwonden en een dikke middelvinger := vanmorgen toch wel last van mijn hoofd dus helm eens even bekeken. Daar is het eps schuim ook van door. Dus gelukkig had ik die zoals vanzelfsprekend voor mij op.. fiets zelf alleen speling in het balhoofd dus die is er bijzonder goed vanaf gekomen. Maar moet dus wel even weg en ik zonder fiets :( en begon net weer op te krabbelen van covid. :+

Zebrastreep

Berichten: 9831
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 12:52

Doel behaald 100 km in een week. Ik fiets nu aldoor rondjes van zeker 30 km. Volgende week wil ik op naar de 50. Conditie voelt goed en kracht ook.

Alleen de spieren in mijn nek vindt ik nog niet oké. Ik ga het zadel nog iets aanpassen.

Twijfel nog steeds of de 100 haalbaar gaat zijn hoor! Waar ik nu ook mee zit is dat er weer een corona uitbraak is op werk en ik al met 2 mondkapjes oploop omdat ik echt niet ziek wil worden en de veldslag op mijn buik kan schrijven. Ben vooral bang dat ik ziek wordt en veel conditie verlies wat je dan nooit weer op tijd voor elkaar hebt.

Ach ja afgelopen dinsdag zowat recht in mijn gezicht gehoest door een cliënt en daarvan heb ik niks gekregen gek genoeg.

Time2Tri

Berichten: 6140
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 06:14

Goedemorgen ...weer eens een reactie van mij :o
Het trainen naast mijn werk neemt gewoon veel tijd in beslag , en
gaat de komende 8 weken alleen maar toenemen .
Maar goed , we trainen voor een doel en gaan ervoor .
Afgelopen weekend was de Ironman in Maastricht en ik heb het hele
spektakel online en via de Ironman app gevolgd .
Het finishen zal een emotionele belevenis worden .

Fijn dat je fiets weer top gerepareerd is Maaike ! Waar heb je het
laten doen ?

@Zebrastreep , goed bezig !
Is je " Veldslag" op de MTB ? Ik weet het effe niet meer Y;(

@Queelens :(:) hoe is het nu na je val ?

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:10

Zebra hopelijk word je niet ziek zodat je lekker door kan blijven gaan zo

Je bent in ieder geval goed aan het trainen T2T!
Wanneer is Barcelona eigenlijk?
Met mij gaat het goed. Nog wel wat pijntjes vooral in de schouders maar dat is niet gek met de klap die de spieren hebben gehad. Mijn fiets heb ik gewoon zelf weten te maken en heeft 0,0 schade. Echt blij mee! En het soort van ‘leuke’ was dat ik gisteren een nieuwe helm mocht kopen dus dat gelijk maar gedaan! Heb me ook bijzonder in weten te houden in de winkel zeg. Alleen nog een onnodige bidon mee naar huis genomen maar hij was in dezelfde zandkleur als mijn fiets :=

IMAY1990

Berichten: 1897
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:26

IM Barcelona is op 2 Oktober. Alvast heel veel plezier T2T

Hier net 3 weken vakantie gehad en daarin een van mijn doelen van dit jaar kunnen aftikken. Ik ben op de fiets naar mijn zusje geweest en de volgende dag weer terug. Ik woon in Amsterdam en zij woont in Dronten. Heenweg heb ik de kortste route genomen omdat ik er voor een bepaalde tijd moest zijn om met mijn neefje te gaan zwemmen. De terugrit heb ik de toeristische route genomen, even vergeten te kijken naar de wind. Ik bleek de laatste helft, zo'n 55km, wind tegen te hebben. Maar dus wel zowel mijn doel om naar mijn zusje te fietsen dit jaar en weer terug als mijn doel om 2 100+ km ritten te doen afgevinkt. De eerste 100+ km van het jaar was in April naar Utrecht en weer terug voor een actie van mijn werk.

leeslampje

Berichten: 1128
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:03

Zebrastreep: lekker bezig zeg! Die afstand komt wel goed :j Alle uurtjes op de fiets helpen om die afstand vol te maken.

Queelens: au, schrikken. Gelukkig heb je je fiets weer in orde gekregen.

T2T: hoeveel uur train je gemiddeld per week voor je triathlons?

Imay: lekker bezig ook! Jammer van de wind op de terugweg, maar je hebt het wel geflikt +:)+

Hier gaat alles z’n gangetje. Mijn wielrenclubbie is ontzettend leuk. Goeie stok achter de deur om te fietsen, gezellig en leerzaam ook (bochtentechniek, in groepen fietsen, verkeerssignalen etc). Dus een aanrader wat mij betreft voor wie ook zoiets overweegt :D

Ik fiets as weekend de toerversie van de Vuelta (Utrecht 85km). Meer Bokkers die dat ook van plan zijn?

IMAY1990

Berichten: 1897
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:12

leeslampje schreef:
Ik fiets as weekend de toerversie van de Vuelta (Utrecht 85km). Meer Bokkers die dat ook van plan zijn?


Ik zou de 65 doen, kon me via min werkgever (die sponsor is van het event) opgeven. Maar ik ben last minute een paar dagen weg als verrassing voor een vriending van me die verloofd is en engagement drinks organiseert dat weeken. Helaas gaat er geen nachttrein terug van Londen naar Nederland in de nacht van zaterdag op zondag dus ik ben een paar uur te laat terug voor de rit...

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:20

Afbeelding

Ik was gisteren nog even op pad met mijn vriendinnetje :)

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:58

Bij wat voor een wielrenclub zit je ook alweer leeslampje? Ik zou het ook wel willen maar te bang dat ik te langzaam ben haha.

Vuelta is leuk zeg. Ik ga even mijn vriend overhalen voor de 60 :=
Wordt alleen wel warm denk ik. Wist niet dat ze dat deden. Was al wel van plan te gaan kijken in Brabant als ze langskomen.

leeslampje

Berichten: 1128
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:16

Jammer Imay! Maar Londen is ook érg leuk.

Het wordt inderdaad flink warm, daar zie ik wel tegenop. Maar het is beter dan regen. Goed smeren tegen de zon, veel drinken en me niet te druk maken.

@Queelens: ik zit bij een recreatieve wielervereniging. Heel vrijblijvend en voor verschillende doelgroepen (van de gezelligheidsfietser tot meer gedreven fietsers) :j Ik stuur je een PB.

IMAY1990

Berichten: 1897
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:41

Ja, al ben ik er echt maar 36 uur. Ik stap vrijdag rond 18 uur in de trein en ben er dan rond 22 uur om vervolgens zondag om 8:15 al weer in de trein terug te stappen. Het is echt puur als verrassing voor die vriendin om bij dat feest te zijn. Is natuurlijk super gaaf maar wel echt een beetje balen dat ik niet om middernacht de trein in zou kunnen rollen bijvoorbeeld en dan op tijd weer in Nederland terug te zijn.

In other news, dit ga ik dan weer wel doen volgende week:
Afbeelding

Time2Tri

Berichten: 6140
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 06:44

@Qeelens : Op 2 oktober .
leeslampje schreef:
T2T: hoeveel uur train je gemiddeld per week voor je triathlons?

Gemiddeld over het jaar rond de 8 uur .
Verder is het natuurlijk afhankelijk in welke fase je zit richting
een bepaald doel . ( A race )
Afgelopen week waren het 10,5 uur , deze week 11.45 , volgende week 12.30.
Dan volgt een relatieve rustweek , dan komt het volgende opbouw blok van
drie weken . :D


Afbeelding


Lekker MuSli ... :j

Zebrastreep

Berichten: 9831
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:36

Oké jullie hadden gelijk een fietsbroek zonder onderbroek zit veel beter :') valt ook wel mee hoe vies het voelt.

Vandaag de 40 km aangetikt in 2 uurtjes tijd ben erg tevreden! Op het laatst wel beetje leeg merkte dat ik soms niet meer helemaal goed stuurde en wat moeite had met de balans. Laatste stuk route was in 1 woord vreselijk onderhouden dus je kon geen goede lijn fietsen tenzij je graag brandnetels en berenklauwen een kusje wilt geven. Maar de rest van het rondje ging prima!

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:07

Lekker!

Ik ben afgelopen weekend naar mijn werk gefietst, ik ben in het weekend gewoon vrij maar even testritje. +- 25 km heen en terug, totaal 55 gedaan met een omweg terug. Afstand wist ik al wel dat het prima is, alleen de route was ik benieuwd naar. Kom door Rhenen, mooie omgeving is het absoluut! En flink aantal bruggen en viaducten om lekker kapot op te gaan :')

We hebben een douche op kantoor, maar die wordt nooit gebruikt. Toch eens vragen of dat mogelijk is, vind het niet verkeerd om af en toe naar werk te fietsen!

Meer mensen die dat doen?

Time2Tri

Berichten: 6140
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:18

Walkure schreef:
We hebben een douche op kantoor, maar die wordt nooit gebruikt. Toch eens vragen of dat mogelijk is, vind het niet verkeerd om af en toe naar werk te fietsen!

Meer mensen die dat doen?


Nee , ik niet .
Want we hebben bij ons geen douche , en verder zou ik nooit mijn training aan 1
stuk kunnen afronden .
Maar ik ken er genoeg die dat wel doen .

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:45

Zonder douche is idd geen prettig idee