Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Time2Tri

Berichten: 6153
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 06:07

Queelens schreef:
Wel af en toe meegelezen en zag echt weer topprestaties van T2T, echt knap!
.
Ik doe sinds vandaag ‘gezellig’ mee met corona. Ruim twee jaar de dans ontsprongen maar er nu toch wel aardig ziek en koortsig van. Ben nu maar de hele dag naar mijn fiets aan het staren totdat ik weer op kan en mag


Thanks ...en beterschap :(:)

leeslampje

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:00

@ maaikemuis: lekker ritje hoor, kon je 's avonds nog een beetje bewegen? :D

@ queelens: sjips, beterschap. Ik stapte na 1,5wk weer op de fiets, hopelijk gaat dat bij jou ook zo snel weer. En een nieuwe groepset is best een forse investering. Loont dat wel? Of beter een nieuwe fiets kopen (en je huidige verkopen)? <<)

Zebrastreep

Berichten: 9844
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:28

Beterschap voor iedereen! Rustig weer gaan beginnen met fietsen , Corona is een flinke aanslag op je conditie.

--

Ik heb nu officieel 30 km op een snel tempo onder de knie. Goed , nog 70 km in de benen krijgen maar ik ben hier al heel blij mee. Ik haal ook geen voldoening meer uit de ritjes van 17 km merk ik.

Vandaag 1,5 rondje op de thuisroute , en toen per ongeluk op de verbindingsroute terecht gekomen. Ik denk een kilometer of 5 van gefietst inclusief een soort Limburg achtige klim over de weg ( en dat in Drenthe). Op den duur maar toch aan de achterkant van de stad weer terug gegaan. Ik had te weinig eten mee om nog verder te fietsen en ik twijfelde hoelang de verbindingsroute ook alweer was want in mijn hoofd heb ik het idee dat het iets van 50 km was. Nog een beetje teveel van het goede gok ik om nu gelijk te doen. Dat bewaar ik voor de volgende keer!

Nog even een keer vermelden dat ik verliefd ben op mijn fiets! Alles fiets zoveel gemakkelijker en sneller en geen klappen meer op mijn rug of 1,5 meter uit het zadel als ik door een kuil fiets. Qua afstellingen moet er nog wel wat aangepast worden met het zadel en stuur. Qua hoogte zit ik goed maar misschien toch het zadel ietsjes naar beneden.

Ik heb wel bijna alles wat ik nodig heb voor 3 september. Alleen wil ik mijn achter lagers nog laten vervangen en het wiel laten uitbalanceren. Het zadeltasje waar ik zo kieskeurig over deed is er eindelijk maar toch gekomen. Ik heb ook geïnvesteerd in een goed onder shirt en vindt dat ook echt al een wereld van verschil. Ook heb ik een Multi tool aangeschaft. Nu nog een fietsboxer voor onder mijn eigen fietsbroek en dan komen we er langzamerhand wel. Een tweede bidon houder kan ik helaas niet laten plaatsen dus ik denk toch dat ik 2x een stop moet maken tijdens de tocht.

maaikemuis
Berichten: 5303
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:39

@queleens; wat balen joh! Heel veel beterschap, ik hoop echt dat je niet al te beroerd bent en dat je over een weekje weer voorzichtig kunt gaan fietsen.

@zebrastreep; volgens mij begint het al een heel eind in de goede richting te komen. Ik weet zeker dat je het gaat kunnen. Op een gegeven moment merk je inderdaad dat wat eerst een lang rondje was op de zondag, dat dat nu het 'even lekker na het werk' rondje is en dat je voor je lol opeens een veel langere afstand gaat fietsen op je vrije dag. Zeker wanneer je gewoon helemaal fijn en blij op je fiets zit, is het gewoon een feestje.

@leeslampje; het viel me mee. Enig puntje was dat ik gisteren als voorbereiding op de GR20 in september nog 20km door de duinen ben gaan lopen. De hoogste duinen van Nederland zijn goed voor 400 hoogtemeters... En de laatste 4 km waren mijn benen echt lood. Vandaag doe ik even niet zo veel. Ik ga morgen wel weer op de fiets naar het werk.

Mijn val van een paar weken geleden krijgt nog een naar staartje. Afgelopen zaterdag merkte mijn vriendinnetje een rare streep op op mijn zitbuis. Ik heb de foto's doorgestuurd omdat ik het vermoeden had dat ik breuk had en jawel.... Er zit een klein breukje precies op de plek waar de zadelpen de zitbuis in gaat. Reparatiekosten 400 euro.... Morgen de verzekering maar weer eens bellen. Ondanks dat ik heel tevreden ben over de fietsenwinkel die de reparaties heeft uitgevoerd, vind ik het wel slordig dat ze deze gemist hebben. Ik had er specifiek nog om gevraagd.

leeslampje

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:41

Oei maaikemuis. Zeker bij een carbon frame mag je verwachten dat ze dat heel goed checken. Duur grapje...

Edit: en de GR20 lopen, gaaf!! Ik ben maar een klein beetje jaloers, Corsica is prachtig. Hoewel, jaloers... ik ben ook een bange schijterd als het op bergen en hoogtes aankomt. Dus ik durf op Corsica alleen de "easy" wandelroutes te lopen. En soms die zelfs met knikkende knietjes. Wanneer ga je?

En lekker bezig Zebrastreep +:)+

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:43

Oeeef Maaike dat is naar. Fiets waarschijnlijk ook weer even kwijt dan? Gelukkig heb je de gravel!

Zebrastreep heerlijk dat je zo geniet van je nieuwe fiets en zo worden de rondjes steeds een beetje langer :)

Haha leeslampje, mijn vriend ziet me weer aankomen! Denk dat ik voor een paar segmentjes minder ga en gewoon de deore. Eigenlijk is die ook prima voor die keren dat ik de mtb pak.

Ik hoop stiekem vrijdag of anders het weekend weer op de fiets te stappen. Ben al wel een stuk beter alleen nog veel moe. Een rondje rondom huis van 35km.. ik hoop dat het kan. Heb weinig geduld met dit soort dingen.

maaikemuis
Berichten: 5303
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:37

Doe je wel voorzichtig Queleens? De eerste keer fietsen deed mijn lijf echt rare dingen. Ik had echt een soort hartkloppingen. Rustig aan! Het ging wel snel weer beter daarna.

Ik ben bang dat ik mijn fiets zo weer 2 weken kwijt ben. Maar eerst moet de verzekering reageren. En die zijn niet zo snel…

Yummy

Berichten: 428
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 23:35

Ik kom hier even meevolgen. Lijkt me geweldig om te gaan beginnen met wielrennen, dus bezig om me wat te oriënteren.

Gothico

Berichten: 1362
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:10

Ik heb weer even bijgelezen.

Iedereen heeft weer mooie ritten gemaakt.

En wat zuur Maaike van die breuk in de zadelpen.

Zelf ben ik afgelopen weekend met mijn Chamsin naar Den Bosch geweest. Zaterdag 80km heen en zondag 80km terug. Alleen dit keer fietste mijn vriendin ongeveer 30km met mij mee. Nu deed ik er niet zoveel langer over dan normaal. Maar haar tempo is duidelijk veel lager. (Heeft haar ligfiets ook pas natuurlijk.)

We hebben er wel van kunnen genieten om een stuk samen te fietsen. Daarna ben ik in mijn eigen tempo richting huis gegaan. En heeft mijn vriendin het rondje groter gemaakt door er 60km van te maken. (Al heb ik haar route mogen maken.)

Ik fiets vanuit haar direct naar de paarden. Dus kwam ik met mijn Chamsin op de weide. De buurvrouw ook echt. Hey, je bent een andere fiets. Waarop ik mocht zeggen dan ik vanuit Den Bosch kwam.
De dag erop kwam ik gewoon met mijn velomobiel daar, en gisteren met mijn trike. De buren zullen wel denken XD.

Naast het fietsen naar mijn werk zal ik niet zo veel meer fietsen denk ik. Al moet ik nog een keer een wat langere afstand gaan fietsen omdat ik met de vakantie ook 130 a 140km ga fietsen naar de camping.

En mijn Chamsin moet zijn 500km beurt nog hebben. Al zit ik al bijna op de 1000km fietsen met hem.(oeps).

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:32

Welkom Yummy! Op zoek naar een eerste fiets of heb je die al? :)

Verzekeringswerk is altijd even geduld hebben ja. Maar wel goed om te doen. Dan weet je zeker dat het straks ok is.

Gothico, wat goed dat je je fietsen ook zo goed onderhoudt. Wat doe je er dan aan? Wat dat betreft ben ik altijd wel van het schoonmaken maar in onderhoud wat minder. Maar dat is vooral omdat ik niet zo goed weet wat wanneer zegmaar.

Gisteren avond weer op de fiets gestapt! Gelukkig geen hele gekke dingen. Hooguit een beetje benauwdheid waar ik als oud astma patientje al een beetje bang voor was. Maar kon er gelukkig prima mee fietsen. Een rondje van 36 was precies te doen. Nu weer terug opbouwen naar verder

Time2Tri

Berichten: 6153
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:22

Welkom Yummy , klets maar gezellig mee :j

Ai , balen van je zadelpen Maaike .
Daar kun je idd niet mee doorfietsen .Hoop dat de verzekering het oplost .

Gisteren met iemand afgesproken in haar achtertuin te fietsen .
Een zeer mooie omgeving , met gave dijkjes en wat bezienswaardigheden .

Girly bikes :D

Afbeelding


Afbeelding

Gothico

Berichten: 1362
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:55

@Queelens, Ik doe mijn fietsen iedere 1000km of één keer per jaar na laten kijken voor een grote beurt.
(De Chamsin heb ik net nieuw dus doe ik een 500km check vanwege de rek op de ketting en dus nu ook schakelproblemen. Zelf zit ik dan liever niet aan het derailleur om het bij te stellen.)
Daarnaast doe ik ook wel standaard dingen aan onderhoud als de ketting schoonmaken en oliën. En moet ik bij mijn trike best wel vaak bouten en schroeven aandraaien. De trike heeft een heel ander stuursysteem doordat hij 2 voorwielen heeft die sturen.

@Yummy, Gezellig, praat lekker mee en als er vragen zijn stel ze gerust. (Al kan ik niet met alles helpen.)

@T2T, Wat een mooie foto's ook weer. Echt mooi hoe die fietsen uitkomen op de foto met die molen op de achtergrond.

Ik heb gisteren naar Nijmegen gefietst. Daar heb ik gezellig afgesproken met mijn fietsmaatje om bij te kletsen. En daarna afgesproken met mijn vriendin bij het grote park. Dat was ook echt heel erg leuk en gezellig. Alleen terug door Nijmegen was wel even chaos. Daar is de voorbereiding van de Nijmeegse 4 daagse. Dus het was super druk. Maar totaal toch weer ruim 80km gefietst met mijn Chamsin.
(Dit is ook weer meteen training voor de vakantie. Al heb ik dan ook alle tijd. En maak ik wel vaker een rondje van 100km.)

maaikemuis
Berichten: 5303
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:30

Ooooh, I like the girly bikes!

Gisteren heb ik het Trekje naar de reparateur en spuiter gebracht. Ze kunnen het repareren, dus hopelijk heb ik over 2 weken weer een fiets die helemaal ok is. Ik werd daar wel even heel hebberig. Ze kunnen daar de meest mooie custom paints maken. Mocht ik mijn fiets zat zijn en geld over hebben, dan kan ik er altijd nog de fiets transformeren. O:)

Wij zijn nu onderweg naar Noord-Limburg voor een rondje gravelen door NL en DL. Ik ben heel benieuwd!

Yummy

Berichten: 428
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:50

Queelens schreef:
Welkom Yummy! Op zoek naar een eerste fiets of heb je die al? :)

Verzekeringswerk is altijd even geduld hebben ja. Maar wel goed om te doen. Dan weet je zeker dat het straks ok is.

Gothico, wat goed dat je je fietsen ook zo goed onderhoudt. Wat doe je er dan aan? Wat dat betreft ben ik altijd wel van het schoonmaken maar in onderhoud wat minder. Maar dat is vooral omdat ik niet zo goed weet wat wanneer zegmaar.

Gisteren avond weer op de fiets gestapt! Gelukkig geen hele gekke dingen. Hooguit een beetje benauwdheid waar ik als oud astma patientje al een beetje bang voor was. Maar kon er gelukkig prima mee fietsen. Een rondje van 36 was precies te doen. Nu weer terug opbouwen naar verder



Nog rustig aan opzoek! Ben me nog even aan het oriënteren op wat ik wel en niet wil en wat goed is :p Eerste fiets zal een tweedehandsje worden om te kijken of ik het wel echt wat vind en niet na 1x laat vergaan :')

maaikemuis
Berichten: 5303
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:28

@yummy; het is verstandig om inderdaad eerst te bedenken wat je wilt. Wil je echt racen, of ben je meer iemand die lange toertochten wil wielrennen. Of wil je juist van het asfalt af en ook gravel meenemen? Of toch toch mountainbiken? Wel is het verstandig om te kijken bij tweedehands fietsen welke maat je wilt hebben en wat voor specificaties je wilt. En je zal merken dat tweedehands fietsen niet heel goedkoop zijn (ja, de rommel).

Vandaag echt heerlijk gereden op de grens van Nederland en Duitsland. Beetje asfalt, heel veel gravel (en Duits gravel is echt hardcore, dat vreet echt banden), spannende bospaadjes, enkeldiep mul zand (uitdagend…), en een paar paden waarvan ik mij afvraag of dat nu wel de bedoeling was _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Time2Tri

Berichten: 6153
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 06:25

Gothico schreef:
@T2T, Wat een mooie foto's ook weer. Echt mooi hoe die fietsen uitkomen op de foto met die molen op de achtergrond.


Thanks ..ik stop altijd om een mooi plaatje te kunnen maken :j
Oh ja Nijmegen , daar reed ik zaterdag ook ( met de auto ) en dacht
gelukkig hoef ik daar komende week niet te zijn .

@Yummy : mijn eerste racefiets was ook een tweedehandse .

@Maaike : leuk ...ik zag al op Strava dat je bijna bij mij in de buurt was .

leeslampje

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:15

Yummy: leuk, welkom! Vraag maar raak als je vragen hebt. Er zijn al goede tips gegeven.

Maaikemuis: lekker weer om te gravelen bij de oosterburen {:}

T2T: mooi matchende fietsjes :D

leeslampje

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 23:57

Heeft een van jullie ervaring met UV-werende arm- en/of beenstukken? Ik overweeg ze omdat ik snel verband en zonnebrand crème veel gedoe is (moet ongeveer uurlijks opnieuw smeren ivm zweet).

Time2Tri

Berichten: 6153
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 08:51

@Leeslampje ; nee , geen ervaring mee .

Jullie nog gefietst gisteren ?
Ik heb een rondje van 104 km gedaan en aansluitend nog een half uur
gelopen .
Voor vandaag staat een duurloop van 1,5 uur op de planning .
Maar eerst lekker rustig ontbijten .

maaikemuis
Berichten: 5303
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 09:13

Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik kan me voorstellen dat het wel heel goed beschermt. Alleen weet ik niet hoe warm het is.

Geen fietsen voor mij dit weekend. Over een maand vertrek ik naar Corsica om de GR20 te lopen. De voorbereiding is vrijwel niet bestaand… dus dit weekend lopen er twee idioten met stokken en volledige bepakking door het Limburgs landschap 8)7

leeslampje

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 09:52

Op de gok net een set witte (blijft koeler dan zwart) UV50+ armstukken van GripGrab gekocht. Voor 2 tientjes wel het proberen waard. Ik ga ze ook voor het hardlopen proberen :)*

Jullie zijn allebei lekker bezig +:)+ Ik heb niet gefietst, had wat sociale dingen gepland.

Gothico

Berichten: 1362
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 22:28

leeslampje schreef:
Op de gok net een set witte (blijft koeler dan zwart) UV50+ armstukken van GripGrab gekocht. Voor 2 tientjes wel het proberen waard. Ik ga ze ook voor het hardlopen proberen :)*

Jullie zijn allebei lekker bezig +:)+ Ik heb niet gefietst, had wat sociale dingen gepland.


Ik heb zelf goedkope armstukken. Ik verbrand binnen 10 minuten dus op mijn open fietsen moet ik die ook aan. Of ik fiets met een vest.(jep dat is vaak te warm.)

Zelf niet gefietst. Zal ik van de week alleen naar het werk doen. Omdat ik zaterdag tussen de 130 en 140km ga fietsen met een volle fiets. Iets met vakantie en tijd hebben om dan lekker te fietsen. Ik ga daarom vrijdag mijn fiets helemaal nakijken en wat onderhoud dingen doen. Ook viel mij op dat ene achterband verkeerd om erop ligt. Dus die moet ik omdraaien. Maar heb zo ook die 250km gereden.
(Het viel mij niet eerder op. Ook omdat ik er niets aan merkte, maar moest mijn banden oppompen en dat wilde niet zo makkelijk dus ik de fiets op zijn kant gelegd en toen zag ik het pas.)

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 23:09

Zo iedereen lekker bezig hier lees ik!

Ik ben sinds gisteren trotse bezitter van mn eerste racefietsje!! het moest wel heel erg in budget, dus mn vriend heeft even meegedacht en we zijn bij de decathlon geweest om even de beste maat te passen en vonden vervolgens op marktplaats een 2e hands zo goed als nieuwe! Gisteren meteen uitgeprobeerd, fietst voor mij toch helemaal leuk. Als ik meer zou willen dan kom ik wel versnellingen (en kwaliteit waarschijnlijk) tekort, maar om zo te beginnen, voor dit geld, ik ben helemaal gelukkig, kan mooi beginnen en ondertussen verder sparen.

Ik heb ook onlangs mn eerste 1/8 crosstriathlon gedaan, ben helemaal enthousiast, ik heb geen onverhoede talenten denk ik, maar allicht sneller dan iedereen op de bank, haha.

leeslampje

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 06:04

Leuk WowAmigo! We zijn heel benieuwd naar je fiets, fotootje? :D

Lekker vooruitzicht van vakantie en veel fietsen Gothico.

Time2Tri

Berichten: 6153
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 06:18

WowAmigo schreef:
Ik heb ook onlangs mn eerste 1/8 crosstriathlon gedaan, ben helemaal enthousiast, ik heb geen onverhoede talenten denk ik, maar allicht sneller dan iedereen op de bank, haha.


Ach wat leuk :j , waar heb je die gedaan dan ?
Uiteindelijk gaat het erom dat je plezier hebt , toch ?

En gefeliciteerd met je racefiets ...idd foto ?