Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9831
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:28

Dankjewel voor de leuke reacties op mijn nieuwe pareltje :')

Moet nog wel het een en ander worden aangepast de ketting is niet goed gemonteerd maar goed met een tweedehands fiets heb je altijd wel wat.

Verder komt er een nieuw zadel op , normale pedalen en nog een bidonhouder en dan zijn we er eerst wel.

Helaas nog even wachten dus voordat ik echt los kan. Al kriebelt een rondje wel even maar met klikpedalen is niet echt handig.

leeslampje

Berichten: 1128
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:32

Wat een beest, die mountainbike :D Snap dat je staat te trappelen om erop te stappen.

KleinBoefje

Berichten: 299
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:35

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Zebrastreep *\o/* Ik snap dat je graag je nieuwe fiets uit wil proberen. Ik wil dat ook altijd zo graag met nieuw spul :D

Hier een week niet gefietst. Na de elfstedentocht helaas een coronabesmetting. En nu 2 weken druk met school/tentamens dus het fietsen blijft er even bij.

Gothico

Berichten: 1358
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:56

@Zebrastreep. Gefeliciteerd met die MTB. Ik snap wel waarom je wilt fietsen.

Ik heb hier een vraag. Misschien dat iemand kan helpen. Ik heb het idee om een fiets vanaf niets te laten maken. Al is het niet helemaal hier in het straatje want ik wil een fat tire quadricycle laten maken met een behoorlijk laadvermogen. Het liefst niet elektrisch omdat ik daar een hekel aan heb. Maar wel met een laadruimte of laadrek. Ik weet dat Utah trikes ze op maat maken, maar om er een daar te laten maken en die hier heen te laten komen is wel een heel erg duur grapje.

Dus de vraag, waar kan ik er een laten maken? Iemand die dus op bestelling zelf fietsen kan maken.
Het is lastig omdat als je fietsenmaker zoekt op google je dus alle bedrijven tegenkomt behalve iemand die daadwerkelijk fietsen zelf maakt vanuit basis.

Mocht ik dit voor elkaar krijgen gaat wel mijn trike eruit. Die is op dit moment mijn werkpaard en wil er een betere voor hebben, omdat hij het gewicht niet aankan als ik in de winter met water voor de paarden moet gaan rijden. Plus dat een fat tire over de weide zelf kan als die wat slechter is.

Gothico

Berichten: 1358
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:13

Nu even kleine spam.

Zoiets zoek ik dus.
Afbeelding

En voor degene die het leuk vinden. Velomobielen bestaan al 135jaar.

Hier een voorbeeld van een van de eerdere velomobielen.


Afbeelding

Iets heel wat anders dan onze moderne velomobielen. Maar wel mooi om te zien. En jammer dat mensen ze eigenlijk vergeten zijn. (de trapauto. Ofwel velomobiel.)

Zebrastreep

Berichten: 9831
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:49

Misschien de onderdelen los bij elkaar zoeken en dan op zoek naar een enthousiaste fietsenmaker zodat je volledig uit eigen hand je droom fiets kan bouwen? Is wel een leuke uitdaging en geeft denk ik meer voldoening dan een fiets kant en klaar kopen en je kan je eigen unieke stijl eraan geven. Althans mij lijkt het ook wel eens een keer leuk om een mountainbike te bouwen.

--

Oei , even een tegenvaller! 1 klikpedaal die ik graag wil vervangen voor een flat pedal zit muur maar dan ook echt muurvast.... Ik ben al hopeloos naar de fietsenmaker paar min verderop geweest en hij heeft een uurtje ermee zitten worstelen maar kreeg het ook niet voor elkaar. Mijn hoop is nu gevestigd op de winkel waar mijn fiets ook heen gaat voor de ketting. Als ik pech heb moet er een hele nieuwe crank op komen. Helaas is het ook nog net de verkeerde kant -O- Schuld ligt een beetje bij de eerste eigenaar die de fiets in elkaar heeft gezet en geen smeerspul er tussen heeft gedaan. Aan de bouten te zien , zijn wij niet de eersten die het geprobeerd hebben.

Dik week wachten voordat ik kan gaan fietsen. Het zou zaterdag kunnen maar met 30 graden is dat niks aan. Zondag een festival en maandag naar de kapper en daarna werken.

Al heb ik de neiging om gewoon met 1 klikpedaal en 1 normaal pedaal gewoon even een rondje te doen :')

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:50

Wat balen @zebrastreep. Laat hem een nachtje staan in kruipolie + wd40, misschien lukt het dan toch nog... :=

Zebrastreep

Berichten: 9831
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:53

MuSLi schreef:
Wat balen @zebrastreep. Laat hem een nachtje staan in kruipolie + wd40, misschien lukt het dan toch nog... :=


Kruipolie zit erin en inderdaad even een nachtje laten staan maar proberen. Het kon nog te maken hebben met temperatuur las ik. Nou ja morgen maar weer even ermee gaan stoeien

Gothico

Berichten: 1358
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 22:11

@Zebratreep, Ik zou best wel aardig wat losse onderdelen kunnen regelen. Maar ik moet toch ergens een dergelijk frame zien te vinden. Dat is wat lastiger. Maar wel een idee om over na te denken.

En wat vervelend van die trapper. Inderdaad kan het afkoelen ook werken zodat het kruipolie er wat meer bij kan komen.

Zebrastreep

Berichten: 9831
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:42

Nou goed weer een update over de fiets :') Ik had blijkbaar geen geschikte pomp dus nu één aangeschaft die geschikt is voor elk mogelijk ventiel. De voorband was al aardig leeg dus nu zijn de bandjes weer goed.

Gisteravond zijn mijn beste vriend en pa nog bezig geweest met dat ellendige vastzittende klikpedaal. De keuze is gevallen op het afslijpen want het zit zo muur en muur vast. Ik verwacht eigenlijk dat er een volledige nieuwe crank op moet... Helaas ben ik mijn FOX pedaal dan kwijt maar het is niet anders. Ik kan er wel sip om doen maar dat heeft geen enkele zin.

Morgen gaat de fiets naar de winkel om de ketting goed te monteren en om naar de trapper te kijken. Eind van de middag kan ik de fiets als goed is weer ophalen dus mogelijk morgenavond toch een rondje!

Maar ik ben helaas verplicht ziek gemeld op werk. Al maanden heb ik vreemde uitslag waar maar geen goede diagnose uitkwam. Vandaag is dan eindelijk toch er een diagnose uitgekomen. En aangezien ik mij al niet zo lekker voelde verwachte ik wel een infectie aan de wonden. En ja hoor: krentenbaard en mogelijk toch nog een schurftinfectie. Het verklaard zoveel! Hopelijk snel weer in ieder geval pijn vrij op de fiets want met mijn handen is het toch erg gevoelig merk ik. Ik voel mij eigenlijk nu al flink beter dat ik weet wat het nu eindelijk is na maanden zoeken en vooral veel ellendige jeuk.

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:45

Ohhhh, wat zul jij een pijn en jeuk hebben. Krentenbaard is echt zo naar. Heel veel beterschap!

Zebrastreep

Berichten: 9831
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:46

maaikemuis schreef:
Ohhhh, wat zul jij een pijn en jeuk hebben. Krentenbaard is echt zo naar. Heel veel beterschap!


Ik heb al maanden jeuk dus op zich went het wel naarmate. Ik ben zo blij dat er een einde in zicht is.

En bedankt voor je beterschap wensen. :j

Time2Tri

Berichten: 6140
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 06:51

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets Zebrastreep *\o/*
En succes met het los krijgen van je pedaal .
En beterschap :(:) , hoe kom je eigenlijk aan zoiets ?

@Gothico ; ik zou het echt niet weten .

Bijna weekend , vandaag lekker rustdag .
Zo eerst even naar de tandarts -O-
Zaterdag en zondag nog lekkere trainingen en dan is het volgende
week taperen voor Hoorn .

Ik heb een nieuwe helm gekocht n.a.v mijn bikefit .
Iets met aerodynamica ...


Afbeelding

En ik kwam gisteren langs mijn favo spot <3


Afbeelding

Alvast een fijn weekend allemaal .

Zebrastreep

Berichten: 9831
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 07:16

Time2Tri schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets Zebrastreep *\o/*
En succes met het los krijgen van je pedaal .
En beterschap :(:) , hoe kom je eigenlijk aan zoiets ?

@Gothico ; ik zou het echt niet weten .

Bijna weekend , vandaag lekker rustdag .
Zo eerst even naar de tandarts -O-
Zaterdag en zondag nog lekkere trainingen en dan is het volgende
week taperen voor Hoorn .

Ik heb een nieuwe helm gekocht n.a.v mijn bikefit .
Iets met aerodynamica ...


[ [url=m/Ekldtk.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik kwam gisteren langs mijn favo spot <3


[ [url=m/tLzQI6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alvast een fijn weekend allemaal .



Dankjewel!

Schurft zou ik niet weten. Misschien is het toch in mijn eigen matras gekomen door iets. Misschien toch bij iemand thuis opgelopen meegenomen en is het in mijn bed of in war anders terecht gekomen. Al klopte het dan weer niet dat ik s'nachts gewoon kon slapen want dan moet je omkomen van de jeuk. Dus het is heel erg zoeken. Maar voordat ik alles nieuw koop wat ik zeker ga doen moet ik eerst behandeld zijn anders zit het zo in je nieuwe bed. Maar de dermatoloog moet er naar kijken.

Mocht het schurft zijn die beestjes hebben een soort eczeem plekjes veroorzaakt war bultjes zijn met vocht daarop komt vaak een gele korst maar dar is dus al krentenbaard. Eigenlijk heb ik allemaal zwaar ontstoken en geïnfecteerde wonden met de krentenbaard bacterie erin. Het geneest ook voor geen meter. Gelukkig heb ik nu een kuurtje. 1 voordeel het zit niet op mijn gezicht maar op mijn handen en enkels. Armen vallen gelukkig heel erg mee en zien er het beste uit . Ik voelde mij al niet zo lekker en had al een vermoeden dat de boel erg ontstoken was en maakte mij al wel zorgen.


Dus ik hoop dat het alleen krentenbaard is maar daarvoor heb ik het al te lang. In ieder geval heb ik de krentenbaard over mijn eigen lijf ook lekker verspreid. Ik ben bang ook wel op mijn werk en thuis en bij vrienden maar je vertrouwd een huisarts ook als die zegt joh is geen schurft. Gelukkig had ik nu weer mijn eigen huisarts

Gothico

Berichten: 1358
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 07:26

@T2T, Gave foto van jou op die fiets. En een mooie helm gevonden. Past ook mooi bij de fiets qua kleur.

Ahhhh ik wordt opnieuw lekker gemaakt. Het ligfietsblad viel gisteren op de mat. En natuurlijk staan daar weer foto's in van de oliebollentocht. Wat vind ik het jammer dat ik er niet bij kon zijn. Maar wat een mooie foto's weer.

Ook heb ik goed nieuws. De oliebollentocht die verreden was 28 mei is een verplaatsing geweest. Dus 28 december zoals altijd is er nog eentje. En het is al bekend dat deze, deze keer in Utrecht is. Dus dat gaat wel goed komen. Ik zet ook zoals altijd alles op alles om daar naartoe te kunnen. Het is zo mooi om tussen 150 en 200 velomobielen bij elkaar te zien. En bekende te zien van over de hele wereld.

Ook heb ik een idee gekregen. Al heel lang zoek ik een fietscaravan. Ja een mini caravan voor achter je fiets. Ik ben in overleg met een vriend om er nu zelf eentje te gaan bouwen. Omdat de standaard fietscaravans rond de 40kg leeg zijn.(Dus snel 60kg met alle lading). Dit vind ik te zwaar en ga kijken of het lichter kan. Het idee is om het een polydrop vorm te geven omdat dit makkelijker is zonder rondingen.
Mocht hij ook rond dat gewicht komen(hoop het toch niet) dan is hij tenminste zelf gebouwd.

En sorry voor de vele tekst, maar morgen doe ik mee met het straatmuzikantenfestival in Elst(GLD). En door de warmte kan ik niet alle muziekinstrumenten gebruiken.

Over die warmte gesproken. Wens ik iedereen veel succes in het weekend voor de gene die gaan fietsen. (Doe dat zo vroeg mogelijk dan valt het nog enigszins mee.)

Zebrastreep

Berichten: 9831
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:12

Update nummer zoveel over de fiets :')

De trapper is los gekomen en de juiste pedalen zitten erop. Helaas is bij het rechtzetten van de ketting een bout afgeknapt waarschijnlijk door het geweld waarmee de trapper losgemaakt moet worden. Bout was niet op voorraad dus ik moet tot volgende week wachten. Opzich geen ramp ik kan niet fietsen met die wonden doet pijn en ik kan geen handschoenen aan.

De lagers op het achterwiel zijn ook wat versleten maar dat kon nog wel even wachten. Denk dat ik dat volgende maand laat doen. Ik krijg contact verhoging dus dan is het ook financieel haalbaar.

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:31

Het zit je ook niet mee! Toegegeven, het is een hele mooie fiets om naar te kijken, maar ik hoop toch dat de fiets en jij straks weer helemaal in vorm zijn om van elkaar te kunnen genieten.

Mijn fiets is inmiddels weer terug van weggeweest en de fietsenmaker heeft er echt zijn best op gedaan. Ze hebben zelfs de helemaal zilvergeschraapte shifter geschuurd en geverfd. Fijne zaak! Morgen even een filmpje maken van hoe ik er op fiets en die sturen naar mijn bikefitter om te zien of hij nog dingen recht moet zetten en dan kan ik weer fietsen!

leeslampje

Berichten: 1128
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:54

Wat een pech Zebdrastreep. Hopelijk is het gesleutel binnenkort klaar.

En maaikemuis weer een zgan fiets, fijn!

De mijne moet ook naar de fietsenmaker. Deze week de voorderailleur kapot getrapt, dus die schakelt niet meer :')

Time2Tri

Berichten: 6140
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 08:55

Ik ben gisteren ook nog bij de fietsenmaker geweest .
Door de bike fit kwam ik erachter dat de tank van mijn aero systeem niet
meer dicht was .Die is me vorig jaar in een race namelijk gevallen -O-
( iets met vergeten te fixeren )
En de houder voor de bidons achter was ook niet meer in orde .
Zou slecht geweest zijn als ik daar volgende week pas achter was gekomen .
Maar gelukkig is alles gefixt

De bike fitter wilde namelijk weten wat de fiets weegt , met en zonder
gevulde flessen . Wat gewoon een leuk weetje is :D

Gisteren 2:45 uur gefiets , en 23 min gelopen .
Wat een hitte zeg , maar goed op een wedstrijd kan ik me het weer ook niet
uitzoeken .Maar heb wel de intensiteit van het fietsen op het eind aangepast .


Afbeelding



Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9831
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:50

maaikemuis schreef:
Het zit je ook niet mee! Toegegeven, het is een hele mooie fiets om naar te kijken, maar ik hoop toch dat de fiets en jij straks weer helemaal in vorm zijn om van elkaar te kunnen genieten.

Mijn fiets is inmiddels weer terug van weggeweest en de fietsenmaker heeft er echt zijn best op gedaan. Ze hebben zelfs de helemaal zilvergeschraapte shifter geschuurd en geverfd. Fijne zaak! Morgen even een filmpje maken van hoe ik er op fiets en die sturen naar mijn bikefitter om te zien of hij nog dingen recht moet zetten en dan kan ik weer fietsen!


Ach het lange wachten maakt het eerste rondje alleen maar nog leuker denk ik dan. Maar stiekem heb ik heel veel last van fietskriebels. Ik merk ook wel een stukje onrust in mijn lijf omdat ik nu niet echt kan sporten. Paardrijden lukt ook al niet want die teugels snijden dan echt in die plekken.

Ik heb gelukkig iemand ingehuurd om te helpen met het inrijden van mijn jonge paard. Nu was ze al zover dat ze een rondje los door de bak heen kon en stiekem was ik wel een beetje jaloers dat ik zelf niet kon rijden. Dinsdag ga ik er hoe dan ook zelf op hoor , dat kriebelt ook teveel :')

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:40

Ik hoop echt dat de antibiotica snel aanslaat en dat de huid weer kan genezen. Dan kun je ook weer de dingen doen waar je blij van wordt.

Zebrastreep

Berichten: 9831
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:00

maaikemuis schreef:
Ik hoop echt dat de antibiotica snel aanslaat en dat de huid weer kan genezen. Dan kun je ook weer de dingen doen waar je blij van wordt.



De jeuk neemt in ieder geval af en veel plekjes zijn nu dicht alleen de grootste is wel hardnekkig.

Vandaag ga ik naar een festival blijven mensen ook mooi uit de buurt. ( ik ben niet meer besmettelijk gelukkig) ach keer wat anders dan corona

IMAY1990

Berichten: 1897
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:34

Helaas is het me vandaag niet gelukt de triathlon waar ik aan mee deed af te maken, aanhoudende kramp tijdens het zwemonderdeel gooide roet in het eten. Veel tijd om daar van te balen is er echter niet. Komende week zondag, 26 juni, doe ik voor KiKa mee met een ander triathlon event, een sprint afstand deze keer, en omdat dit voor het goede doel is heb ik ook een fancy sponsorpagina inclusief leuke foto mocht iemand willen bijdragen. De link daar naartoe staat in mijn onderschrift... O:)

Zebrastreep

Berichten: 9831
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:40

IMAY1990 schreef:
Helaas is het me vandaag niet gelukt de triathlon waar ik aan mee deed af te maken, aanhoudende kramp tijdens het zwemonderdeel gooide roet in het eten. Veel tijd om daar van te balen is er echter niet. Komende week zondag, 26 juni, doe ik voor KiKa mee met een ander triathlon event, een sprint afstand deze keer, en omdat dit voor het goede doel is heb ik ook een fancy sponsorpagina inclusief leuke foto mocht iemand willen bijdragen. De link daar naartoe staat in mijn onderschrift... O:)



Al heel veel respect dat je meedoet! Het zwemmen lijkt mij heel zwaar!


--

Joehoe eindelijk ligt dan toch mijn fiets achter in mijn auto om mee te gaan naar huis *\o/*

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:43

Wij zijn in Italië momenteel (regio Gardameer) en uiteraard mocht de racefiets ook weer mee... *\o/*

Rondje van 50km met bijna 900hm.
Was wel even de moeite waard :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding