Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Time2Tri

Berichten: 6136
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:14

Dat is idd raar MuSLi , is mij nog niet opgevallen .

Huertecilla

Berichten: 26859
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:00

Mijn inschrijving voor de kursus ´Monitor de Ciclismo´ van de

Afbeelding

onder de vlag van

Afbeelding

is geaccepteerd.

*\o/*


Oh en ik heb de Koga TerraRunner van het nieuwe trapstel voorzien. Nog niet kunnen proberen; moest de Deore XT trappers nog omzetten.
Mijn zoon is er al gelíjk mee naar het dorp; heeft de trappers van zijn BTWIN erop gezet en wég was hij... Hij heeft maar vier fietsen tenslotte :D ;)

Huertecilla

Berichten: 26859
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:26

Had ook mijn zoon ingeschreven.
Is nuttige kennis én _/-\o_ voor curriculum en werk.
Is óók geaccepteerd *\%/*
Hij is superblij; én geaccepteerd op de school waar hij heen wil én kursus fietshobby; hij glimlacht bíjna ;)

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:39

Wat leuk HC!

Hier een beetje een off-day vandaag. Training ging moeizaam. Het was een sprinttraining, alleen de explosiviteit was bij mij ver te zoeken. Maar, toch weer 86km op de teller!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:10

Mooie actiefoto T2T! Hoe bevallen je nieuwe wielen?

Haha raar MuSLi; welkom terug! :D

Gefeliciteerd HC, en je zoon ook! Wat houdt het ongeveer in?

Ai Laura, beetje moe? 86 km klinkt keurig, al helemaal voor een sprinttraining op een off-day :j

Bij mij wil sporten al een tijdje niet zo, maar ik kwam er bij toeval achter dat mijn Hb ook wel wat laag is. Misschien verklaart dat waarom ik de laatste tijd het uithoudingsvermogen van een koala heb :+ Ik heb de training deze week maar even laten schieten maar hopelijk volgende week eindelijk weer!

Huertecilla

Berichten: 26859
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 21:56

culaccino schreef:
Gefeliciteerd HC, en je zoon ook! Wat houdt het ongeveer in?


Twee dagen ´mens´theorie, een dag theorie met de techniek, zestig uur praktijk lesgeven.

Vanmiddag met mini-radiaal op de dremel profiel geslepen op de dropouts van de achtervork van mijn 1903 replica: Ik trek op een steile helling met de ketting de achteras scheef. Hopelijk heeft de pasbus nu meer grip.

Time2Tri

Berichten: 6136
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:50

culaccino schreef:
Mooie actiefoto T2T! Hoe bevallen je nieuwe wielen?


Perfect *\o/* , en ze staan er optisch ook super onder .

Vandaag een duathlon op Norderney gedaan . Het zou een triathlon zijn maar door de 1,5 meter hoge golven is het zwemmen afgelast .
Dus storm / wind ... maar weer een super fietstijd neer gezet .
00:36:39 voor 20 km .. heen weg redelijk wind in de rug , op de terug weg van voren . Toch gemiddeld 32,9 .. max 46,4 .

Het lopen ging niet helemaal lekker ,maar toch nog 6 .de in mijn agegroup .
Nu staat alleen nog de Münsterland giro op het programma . Dan echt aan mijn verkorte hamstrings werken .

Huertecilla

Berichten: 26859
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:36

Zalig rondje gedaan met berglief.
Heerlijk schoon en fris na de regen van gister.
Berglief moest twee hellingen te voet doen ondanks 26 x 32 achter en ik..... BEN OP DE PEDALEN boven gekomen. Poeh, ik kraakte in alle voegen maar het achterwiel bleef zitten dus ~~}>
Met alle kracht met mijn armen aan het stuur mezelf omlaag op de pedalen trekkend wérken *D
Ok, niet helemáál blijven zitten, hoefde niet te stoppen, maar ga de groeven toch wat agressiever inslijpen.

Is volstrekt 8)7 natuurlijk, maar oooohhhh zo gaaf om op de 1903 path racer te rijden. Het geeft ongelooflijk diep respect voor de mannen van weleer welke op deze fietsen de TdF, Paris Roubaix e.d. reden met etappes van zomaar 250 kilometer dus diep in de nacht.
Dat met wollen kleding.
Ook een poéhhh-krachttraining waar geen gym tegenop kan.
Ik denk dat ik als hommage zo´n snor laat staan _O- _O-
Nah... ;)

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:44

Klinkt als een enerverend ritje weer HC! :De heerlijk als je zo kunt genieten van het fietsen en het materiaal!

Ik heb vandaag de Gerrie Knetemann Classic gereden met twee vriendinnen, 110km. Flinke bak wind wel, maar weer was verder prima :j

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:00

Klinkt heerlijk!

Wind was ook wat draaiende volgens mij. Hier een klein rondje gedaan van 20km, vrijdag weer een wedstrijdje te paard, dus fietsen even op een laag pitje.

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:38

Knap gedaan Time2Tri!

Jij ook goed bezig geweest HC!

Culaccino, wat vervelend dat sporten even niet zo wil. Hopelijk wordt dat beter als je Hb weer goed is.

Leuk MuSli! Ik heb er vandaag meer gehoord die hem hebben gereden.

Sakura, beter een kort rondje dan geen rondje :D Veel succes vrijdag!


Vanuit de vereniging hebben we mee gedaan met 9 man (uuhhh vrouw) aan de Ladies Ride. Erg leuke tocht, goed georganiseerd. En Chantal Blaak fietste mee haha. Uit en thuis toch ook weer 130km op de teller.

Time2Tri

Berichten: 6136
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:55

Weer aardig wat km gefietst hier van het weekend :j +:)+
We moeten er nog van genieten zolang het weer het toe laat .

Thanks Laura ;)

Was wel grappig , toen ik mijn fiets gisteren ging inchecken kwamen er twee sporters van net boven de twintig ( denk ik ) voorbij gelopen .
Kijken terloops naar mijn fiets .... draaien zich nog een keer om ... komt de reactie “ boah ... wie geil “

Vond het wel grappig dat twee heren mijn roze / licht blauw / zilvere grijze fiets zo mooi vonden :=

Na ja , bekijks trekt ze altijd wel .

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:25

Afgelopen zondag reed ik The Ride for the Roses voor het KWF in en rond de Haarlemmermeer.

Nog meer Boksters deze tourtocht gedaan?

Huertecilla

Berichten: 26859
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 01:01

Terug in de bergen van sufge**beep** aan de kust.

Binnenband gefrut in de volhardend leeglopende tubeless van berglief´s mtb. Wát een gepuklk om de gestolde vloeistof eruit te krijgen.

Mijn 1903 TdF replica weer onder de dremel gelegd.

´s Avonds een kort maar kractig gedaan met berglief. Ben trots op haar. Heeft tegen de wind in onverhard een helling van 20 tot 24% gedaan. Slechts 500 meter maar toch geen kattepis over de losse keien en verder ook technisch bepaald een uitdagend rondje.
Heeft ze toch maar gedaan en me niet eens vervloekt :D

Superfoto ontvangen van mijn Shimano special; ingepakt in een magazijn vol romeinse artefacten _/-\o_

Zeg T2t, herinner jij die heel speicale tijdridfitesen eind jaren tachtig begin jaren negentig nog, voor die verboden werden en doorontwikkelden in triathlon?
Met kleiner voorwiel, groter achterwiel en gebogen bovenbuis/zadelbuis?!
Een mijlpaal in fietstechniek ook al was het in wegrace doodlopend omdat de UCI het verbood.

Time2Tri

Berichten: 6136
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 06:27

Huertecilla schreef:
Zeg T2t, herinner jij die heel speciale tijdritfietsen eind jaren tachtig begin jaren negentig nog, voor die verboden werden en doorontwikkelden in triathlon?
Met kleiner voorwiel, groter achterwiel en gebogen bovenbuis/zadelbuis?!
Een mijlpaal in fietstechniek ook al was het in wegrace doodlopend omdat de UCI het verbood.


:n Toen was ik denk ik alleen nog maar met paarden bezig .
En wellicht ook nog een paar kilo zwaarder :=

Dadelijk mijn LIV weg brengen , de casette is binnen *\o/*

@ Uums ; Mooi initiatief :j ...ik had een ander evenement .

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:42

Wij hadden gisteren waarschijnlijk ons laatste ritje op de dinsdagavond.
Het wordt helaas al weer vroeg donker -O-

Gelukkig beginnen volgende week de mountainbiketrainingen weer in het duin.
Kan ik mooi daar weer wat meer op focussen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:11

Hier gisteren ook alweer de lampen erop gezet. Maandag rond kwart over 8 reed ik terug van stal en stond er een politiewagen met een horde racefietsers aan de kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:16

Uums schreef:
Afgelopen zondag reed ik The Ride for the Roses voor het KWF in en rond de Haarlemmermeer.

Nog meer Boksters deze tourtocht gedaan?
Wat goed! Hoe was het? Ik was er ook niet bij, maar een fietsmaatje van me deed wel mee. :)

Huertecilla schreef:
Superfoto ontvangen van mijn Shimano special; ingepakt in een magazijn vol romeinse artefacten _/-\o_
Zien? :D

Ah, lekker mountainbiken is ook leuk, MuSLi. Leuke afwisseling.

Het wordt inderdaad vroeg donker, ik heb de lampjes er ook alweer op. Fietsen jullie met nat wegdek?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:18

Ja, maar in mijn geval niet met een racefiets. Helemaal niet als het straks herfst gaat worden. Enige nadeel is dat je er zo verschrikkelijk smerig van kan worden. Ik trek in ieder geval (bij kou) dan overschoenen aan.

Huertecilla

Berichten: 26859
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:38

Hier ideaal fietsweer. Grote ronde gedaan. 2500 hoogtemeters.
Foto van Iznajar stuwmeer


Afbeelding

Huertecilla

Berichten: 26859
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:53

Time2Tri schreef:
Huertecilla schreef:
Zeg T2t, herinner jij die heel speciale tijdritfietsen eind jaren tachtig begin jaren negentig nog, voor die verboden werden en doorontwikkelden in triathlon?
Met kleiner voorwiel, groter achterwiel en gebogen bovenbuis/zadelbuis?!
Een mijlpaal in fietstechniek ook al was het in wegrace doodlopend omdat de UCI het verbood.


:n Toen was ik denk ik alleen nog maar met paarden bezig .
En wellicht ook nog een paar kilo zwaarder :=


Jammer ;)
Was een technisch heel interessante periode met kruisbestuiving tussen uurrecord, achtervolging op de baan en tijdritten op de weg; en de bron voor de huidige triathlon fietsen.

Afbeelding

Hier een afgeleide voor triathlon; een Cougar Softride

Afbeelding



+:)+ dat je casette binnen is. Hopen dat die goed bevalt.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 12-09-18 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Berichten: 26859
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:59

Voor Culaccino



Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:18

Nice, thanks! :D Dat zijn inderdaad heel wat vondsten! <3 Veel plezier met/van je Shimano Special!

Huertecilla

Berichten: 26859
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:07

Tis soort van bewolkt dus geen oververhittende zon dus kon wat eerder op pad. Na de píttige rit van vanmorgen wilde ik de spieren wat losmaken dus de 1903 pathracer gepakt en die over een gravelroute gerost. De in feite 19de eeuwse techniek is op geen enkele manier met het fietsen van anno nu te vergelijken; zó.... ja, wat eigenlijk.... ruig; gewoon ruig.

Even een stapje terug. Naar het vertrek. Stap op en ... duik gelijk over het stuur op het gravel en de keien. Het voorwiel zat scheef en liep vast. Waarschijnlijk gebeurd toen ik de dropouts achter gedaan heb.
Afgeklopt, opgestapt en op pad.
Oeps, berglief komt bezorgd om de hoek.
Nee, niets aan de hand.
Maar je elleboog bloed.
Nah, is niets, dat is voor de extra ruig =:)

Weer thuis toch elleboog even schoongemaakt en het is exact de bluts op de andere van eergister. Ben in evenwicht *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 23:15

Tja, zo kun je ook soigneren :')