Provera, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

Provera, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 12:37

Wie nog meer? ik krijg nu provera van de huisarts die ik 10 dagen voo rmijn vermoedelijke ongesteldheidsdag moet beginnen met slikken, na die 10 dagen krijg ik een ontrekkingsbloeding.
Bij mij heeft het allemaal als doel om ervoor te zorgen dat ik minder hevig ongesteld ben vooral. afgelopen week, heb ik een drama gehad, en me suf gekocht aan de grootste tampons en langste lappen maandverband, heb ik 3 keer mijn bed moeten verschonen, etc. dit was voor mij de druppel, ik ben al 3 jaar pil-vrij, en wil toch proberen dit te houden, dus kijken hoe dit gaat, ben benieuwd naar verhalen ervaringen etc.!

Anoniem

Re: Provera, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:49

Ik heb Depo Provera, ofwel de prikpil.
Werkt subliem, nooit meer ongesteld, nooit meer last van hormonale stemmingswisselingen, niet meer eens in de 4 weken een week ziek...... ik wil nooit meer anders, is echt helemaal super.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:52

De prikpril is wat anders dan de Provera die TS moet slikken.
Deze Provera is te vergelijken met medicatie als Primolut. Zijn hetzelfde dacht ik enkel andere merknaam..

Ik heb heel vaak Primolut geslikt toen wij zwanger wilden worden. Omdat ik PCO heb en geen eisprong had, werd ik niet ongesteld van mezelf. Moest dan 10 dagen Primolut slikken en dan werd ik ongesteld.
Altijd een lichte ongesteldheid. Volgens mij komt dat omdat je tijdens provera/primolut geen baarmoederslijmvlies meer opbouwt en er dus minder is om af te breken, tegenover een normale cyclus.
Maar ik denk dat je via google goed informatie kunt vinden over de werking van Provera.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 12:52

jij gebruikt hem dus als anticonceptie begrijp ik?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:52

Het zijn trouwens wel echt rotzooi hormonen, vond ik. Ik werd er heel erg huilerig van.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 12:53

Nathalie schreef:
De prikpril is wat anders dan de Provera die TS moet slikken.
Deze Provera is te vergelijken met medicatie als Primolut. Zijn hetzelfde dacht ik enkel andere merknaam..

Ik heb heel vaak Primolut geslikt toen wij zwanger wilden worden. Omdat ik PCO heb en geen eisprong had, werd ik niet ongesteld van mezelf. Moest dan 10 dagen Primolut slikken en dan werd ik ongesteld.
Altijd een lichte ongesteldheid. Volgens mij komt dat omdat je tijdens provera/primolut geen baarmoederslijmvlies meer opbouwt en er dus minder is om af te breken, tegenover een normale cyclus.
Maar ik denk dat je via google goed informatie kunt vinden over de werking van Provera.

he nathalie! bedankt, ik opende gister het doosje, en er zat geen bijsluiter bij? klopt dit??

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:03

Oh ik heb geen idee... ik neem aan dat dat niet hoort, volgens mij mogen er officieel geen medicijnen gegeven worden zonder bijsluiter??
Maar heb geen idee.. De laatste keer dat ik primolut geslikt heb is ook alweer 10-11 maanden geleden.. :D

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 13:06

wele bijwerkingen had jij allemaal dan nathalie?
ik zal dinsdag eens bellen om de bijsluiter

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:08

Enkel huilerigheid. Het is moeilijk te zeggen omdat ik buiten de Primolut andere hormonen slikte om een eisprong op te wekken, hier zaten hele heftige hormonen aan. Maar als ik begon aan de Primolut, werd ik altijd binnen 2 dagen vreselijk emotioneel en echt huilerig om niets. Dus dat kwam voor mijn gevoel wel echt van de Primolut. Andere bijwerkingen volgens mij van de andere medicatie...

Ik denk dat je de bijsluiter ook wel op internet kunt vinden als je googled op bijsluiter provera. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:09

jannie86 schreef:
jij gebruikt hem dus als anticonceptie begrijp ik?

Ik vind dat een leuke bijkomstigheid, ik gebruik de prikpil vooral omdat mijn menstruatiecyclus te heftig was, en ik daar gek van werd :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:32

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 11:16

dankje voor de bijsluiter!
iemand nog een tip, op welke dag ik moet beginnen, gezien het feit ik steeds over tijd ben

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 18:27

niemand meer???

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:30

Geen idee, ik gebruik al jaren de Depo-provera, niet meer ongesteld, heerlijk!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 20:21

dat is dus anticonceptie begrijp ik?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:19

Ja, dat is een vorm van de prikpil. Ik gebruikte hem ooit als anti-conceptiemiddel, maar nu eigenlijk al jaren terwijl ik geen gemeenschap meer heb. Ik vind de bijkomstigheid van niet meer ongesteld worden erg fijn, maar toen ik wel ongesteld werd, had ik daar niet echt veel last van ( even diep graven in mijn geheugen, ik ben op mijn 15e aan de pil gegaan, af en toe even niet, maar ik denk sinds mijn 21e aan de depo en ik ben nu 49 :o ).