Brandblaar in mijn keel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Brandblaar in mijn keel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:55

Heb ik weer. Gisteren lekker gebakken bananen gegeten, en slim als ik ben slikte ik dus een vrij groot stuk door. Deze was nog wat heet, maar ik ben gewend dingen vrij heet door te slikken qua voedsel. Echter, het bleef hangen, onder in mijn slokdarm (zegmaar ter hoogte van de adamsappel en de holte boven het borstbeen). En het voelt daar nu alsof het er nog steeds hangt, echter, er hangt niets, want als ik iets kouds eet of drink verdwijnt het gevoel.

Nu gok ik dat ik er een pracht van een brandblaar heb zitten, aan de binnenkant. Iemand hier ervaring mee? Geneest dat een beetje snel? Het is nog niet ontstoken, dus geen koorts oid. Ik vind het ook niet nodig om nu al naar een dokter te gaan, ik kan eten, drinken, zingen, praten, en ook normaal ademen. Mochten dingen moeilijker gaan, dan is ded okter natuurlijk zo gevonden. Ben benieuwd naar ervaringen :)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:27

Dat lijkt me lastig! Heb dat nog nooit eerder gehoord eigenlijk.
Ik denk dat je, zolang je er niet heel veel last van hebt het gewoon even moet laten rusten en goed water drinken en als het er lang blijft zitten even naar de huisarts. :)

CM_

Re: Brandblaar in mijn keel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:29

Zo te horen is je slokdarm wat geirriteerd. Heeft iedereen wel eens, harde chips wil dit ook nog wel eens veroorzaken.

Kamillethee drinken kan het genezingsproces versnellen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:39

Ik heb geregeld een blaar op mijn verhemelte, de veroorzaker is meestal te warme soep of chocomelk.
De huid voelt dan wel wat pijnlijk (niet zo erg als bij een blaar op je voet) en de blaar zelf voelt glad en blaast echt een beetje op. Ze zijn gelukkig ook wat sneller weg dan blaren op je voet.

Als het in je verhemelte kan, moet het denk ik ook kunnen bij je adamsappel. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:40

Het zit voor mijn gevoel heel diep. Ik denk dat wat CM zegt nog het meeste in de richting komt, het voelt alleen net of mijn amandelen echt ontzettend opgezwollen zijn en naar beneden zijn gezakt :=

Gelukkig kan ik nog gewoon eten enzo := maar vervelend is het wel.. :+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:57

Te heet drinken of eten is op den duur wel heel slecht voor je slokdarm, heb je voor nu niets aan, maar ik zou er toch even rekening mee houden in het vervolg.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:07

Ik heb ook eens gehad. Nam een hap boerenkool, wou het niet in gezeldschap uitspugen, slikte het toen door en brandde mn keel.
Nog een weekje ofzo last van gehad en daarna was het over. Geen ontstekingen ofzo, alleen een beetje irritatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:25

Ik pas normaal ook heel goed op dat ik niet iets te heets inslik, maar ik dacht serieus dat ik die banaan wel genoeg gekoeld had door te blazen en te wapperen := niet dus :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:51

ahha dat kan het dus zijn :o
ik had een aantal weken geleden na t eten van chips het idee dat er nog een stukje in mn keel zat :D
heb zelf geprobeerd of ik het kon voelen :=

was dus gewoon een wondje hahaha

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:43

Oeh pijnlijk ik heb een brandblaar op m'n lip.

één tip; drink nooit thee als je terug kom van het uitgaan. :')