Handexceem!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_PassoaJus

Handexceem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 10:56

Meer mensen die er last van hebben?

Ik heb sinds begin dit jaar last van uitslag op mijn handen en nog altijd geen idee waar het van kwam! De rode bultjes kwamen en gingen weer. Inmiddels heb ik het niet meer zo heftig gehad als toen, maar ik blijf vage bultjes houden met een roodstipje erin (Het voelt wat hard aan). Ook die verdwijnen weer en komen weer gezellig terug (Steeds weer op andere plekken). Verder jeukt het niet hoor. Afgelopen week eens even bij de dokter geweest, die concludeerde dat ik dus handexceem heb (Niet extreem gelukkig!!). Ik ben gewoon heel gevoelig voor chemische spul. Gelukkig is het ook niet besmettelijk! :)

Meer mensen met handexceem? En hebben jullie er ook iets voor gekregen? Ik ben namelijk wel benieuwd naar anderen die het ook hebben! :j

Sonja_vR

Re: Handexceem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:28

hiero , ik reageer op vanalles en nog wat ...van zon (dus hele zomer = het feest ) tot allerlei chemische spulletjes
maar ook voldoende niet chemische spullen waar ik niet tegen kan

conifeer is trouwens ook een hele flinke trigger bij mij ...

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:38

Ja ook ik heb het gehad heel wat jaren geleden.
Ik werkte in een supermarkt achter de kassa en ineens kreeg ik allemaal vochtblaasjes op mijn handen en 3 werden 1 grote blaas en jeuken dat het deed. |(
Dus naar de dokter elke keer een zalfje maar niets hielp echt.
Toen maar een bloedonderzoek bleek dus dat ik alergies was voor nikkel.
Ja en toen viel het kwartje, in munt geld zat vroeger nikkel en dat geld kreeg ik dagelijks door mijn handen.
Niet veel mensen kunnen vertellen dat ze alergies zijn voor geld. :P
Maar toen dacht ik ook he die jeuk plek op de plaats van de knoop van mijn spijker broek en de uitslag in mijn nek als ik zilver droeg en vroeger waren de verstel ringetjes van de bh's bandjes ook van nikkel metaal.
Dus al die tijd had ik er al last van niet erg maar toch en door dat geld gebeuren kwam ik er pas echt achter.
Gelukkig heb ik er nu na genoeg geen last meer van.
In de meeste sieraden en geld zit nu geen nikkel meer en ook de ringetjes van de bh's zijn nu van plastik
Ben er in de loop van de jaren denk ik over heen gegroeit.
Is er bij jou dan onderzoek gedaan waar het door zou kunnen komen?

_PassoaJus

Re: Handexceem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 11:51

Inge1968: Nee, bij mij is er geen onderzoek gedaan. Ik heb mijn vreemde bultjes laten zien en verteld wat mijn klachten zijn. Ook toen het zo erg was. daaruit concludeerde ze dus dat ik handexceem heb. Zodra ik weer enorme uitslag heb dan moet ik echt terug komen, want dan pas kan ik er zalf o.i.d. voor krijgen.

Ik weet dus ook niet waar ik allergies voor ben, want ik doe/deed niets anders dan dat ik altijd doe! dat is dus het vreemde, haha! :=