Rode vlekjes, jeuken niet..wat kan het zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Rode vlekjes, jeuken niet..wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 07:32

Sinds een weekje denk ik heb verschijnen er ineens rode vlekjes over mijn hele lichaam, voornamelijk buik, zij, borst en bovenbenen. Het zijn kleine vlekjes en ze zijn iets verdikt, een soort van bultjes.
Het vreemde is, ze jeuken absoluut niet, heb er helemaal geen last van, behalve dat het me opvalt.
Ik heb geen ander wasmiddel. Ik gebruik voorlopig even een neutrale douchegel om te zien of het daaraan ligt, ik zou het anders niet goed weten.
aangezien ik er geen last van heb ga ik er niet direct mee naar de huisarts.... misschien komt het iemand bekend voor? met google kom ik niet veel verder, alles wat het kan zijn moet ook jeukend zijn....
iemand een idee?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:35

Een gokje (maar er zijn misschien wel tientallen mogelijkheden); psoriasis; dat is het eerste waar ik aan denk, maar dat is omdat ik het zelf heb -niet jeukende variant :P - :+, is overigens erfelijk en speelt vaak op rond/na pubertijd. In het begin zijn het kleine spots die groter -kunnen- worden. Je hebt erge en minder erge gradaties en versie, zitten vaak op ellebogen, knieën, benen, armen, maar ook buik of rug bijv. Weet niet of het -al- schilferig aan doet? Wordt het plekje feller bij bijv gebruik van geparfumeerde douchegels of bodylotion?
Is echt een hele wilde gok hoor!

Equidea

Re: Rode vlekjes, jeuken niet..wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:40

Kan vanalles zijn van een allergie voor iets heel stoms tot het te vaak douchen aan toe.
Als het niet weggaat of verergert even langs de huisarts gaan, ben je van de onzekerheid af.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:49

Pas geleden nog griepachtige verschijnselen gehad? Kan dan mazelen zijn:

Citaat:
Wat zijn de ziekteverschijnselen van mazelen?
Mazelen begint plotseling met koorts, hangerigheid, verkoudheid en hoesten. Door een oogontsteking wordt de patiënt lichtschuw. Na 3 tot 7 dagen ontstaan huidvlekjes, die beginnen achter de oren en zich daarna verspreiden over het hele lichaam. Na een paar dagen worden de vlekjes minder en daalt de koorts.
Na besmetting duurt het meestal een dag of 10 voordat ziekteverschijnselen optreden.
Door de ziekte of door inenting ontstaat bij verreweg de meeste mensen immuniteit. Als zij na 2 inentingen mazelen doormaken, verloopt de ziekte minder ernstig.

Beterschap!

patos

Re: Rode vlekjes, jeuken niet..wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 08:46

Pityriasis versicolor of pityriasis rosea? Daarbij hoeven de plekjes ook niet te jeuken. Voor meer info: www.huidziekten.nl.