allergie test

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

allergie test

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 20:02

morgen moet ik eraan geloven... een allergie test...
alleen ik zie weer overal spoken. Vooral omdat de een zegt dat ze krasje maken de ander
weer met stickers en weer een ander met prikken...
wat voor test hebben jullie gehad?
gaat hier om een allergie waar de huid op reageerd door eczeem voorming

Pasamba

Re: allergie test

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:11

Dan krijg je een priktest waarschijnlijk. Valt 100% mee kan ik je vertellen! Heb zelf op stage vaak deze allergietest moeten doen.
Je krijgt een stuk of 12 drupjes op de binnenkant van je arm en daar worden dan hele kleine prikjes in gemaakt zodat de vloeistof binnendringt. Deze prikjes voel je nauwlijks.
Dan krijg je bultjes op je arm als er een stofje reageerd en dit gaat dan vreselijk jeuken. En dat is het eigenlijk. :) Geen spoken dus. :D

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 20:12

oke dat valt al weer mee :P heb al keer moeten bloed prikken en bij zien van die giga naald ging ik al van me stokkie :+

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:14

Haha. :D Nou dit is geen naald, gewoon een klein staafje met een klein puntje eraan en die wordt als het ware in de huid gehaakt.
Succes morgen!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:16

Ik moet de 15 ook. Ook met kleine prikjes in mijn onderarm. Heb daarvoor nog meer testen maar ik maak me er nog niet druk om

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:18

Pasamba schreef:
Haha. :D Nou dit is geen naald, gewoon een klein staafje met een klein puntje eraan en die wordt als het ware in de huid gehaakt.
Succes morgen!

Daar ben ik al zo bang voor bij naalden en nu helemaal! Bedankt ;(

Anyhow: als het jeukt, er ook NIET aan gaan krabbelen. Dan kunnen die stoffen mengen, wat nog meer reacties kan veroorzaken.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 21:23

Owjeej en ik ben al zon krabbelaar :+

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:26

Als jij een test krijgt omdat ze vermoeden dat je een aanrakingsallergie hebt (dus van stoffen op je huid eczeem krijgt), krijg je een test met plakkers op je rug. In dat geval plakken ze rijen met plakkers (waar de verschillende stoffen onder zitten) op je bovenrug. 2 dagen later halen ze die er af en lezen ze het effect af. Weer 1 dag later kijken ze nog eens, omdat je alsnog gereageerd kan hebben wanneer het aan de lucht wordt blootgesteld.

Het kan vervelend zijn, omdat als je wel op een van de stoffen reageert, het enorm gaat jeuken. En je mag er natuurlijk niet aan zitten, want dan gaan de plakkers eraf. Ook mag het niet nat worden, dus je kunt niet douchen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:19

Er zijn inderdaad verschillende manieren van testen.

Een contactallergie wordt getest door middel van plakkers op je rug. Niet erg fijn.

Er kan bloed worden afgenomen om te kijken of er IgE-stoffen in je bloed aanwezig zijn. Bloedtest zegt niet heel veel, ook als je antistoffen voor bijvoorbeeld pinda in je bloed hebt, betekent het nog niet dat je er ook daadwerkelijk allergisch op reageert en andersom.

Er kan een huidtest worden gedaan, dan krijg je op je onderarmen druppeltjes met stoffen erin (van bijvoorbeeld graspollen, huisdieren..). Dan wordt er met een naaldje door de druppel heen in de huid geprikt zodat de stof contact maakt met je lichaam. Als je allergisch bent voor één van de stoffen ontstaat er een galbult.

En dan zijn er nog de (dubbelblinde) provocaties, dan krijg je koekjes te eten met daarin het voedingsmiddel waar je mogelijk allergisch voor bent.
:)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:22

Ach valt reuze mee, ik ben ook panisch voor naalden maar die naald zie je bijna niet is een soort pennetje, gaat niet diep alleen op de oppervlakte.

Ik ben gelukkig nu van alle alergien af (therapie gehad) maar ik kon niks meer eten was overal allergies voor. echt een ramp

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 21:59

Na over vier weken mag ik hoor. Krijg de stikkers en de prikjes test

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:43

oooh dat valt echt mee het prikkelt een beetje verder niks, een spuit krijgen doet meer pijn

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:30

Bah, die plakkers heb ik ook gehad. Ik werd getest omdat ik last heb van eczeem. Hadden ze me nou van tevoren gezegd dat er een nikkelplakker bij zat, dan had ik die ertussenuit laten vissen. Daar ben ik behoorlijk allergisch voor, en het ging me daar een partij jeuken...om naar van te worden. Ik had een klasse 4 reactie..de hoogste dus. Maar dat had dan weer niks met m'n eczeem te maken. Voor niks geleden dus :=

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:44

Ik heb ook die prikjes test gehad, valt reuze mee hoor! Alleen bij het prikje 'algemene allergie' (dus of je huid extreem gevoelig voor koude,warmte, rook enz is) kreeg ik dus een hele erge reactie, heelmijn arm zag er rood van en jeuken dat het deed! :D En bleek dat ik ook wat allergisch bleek te zijn aan honden en katten, nou heb al mijn hele leven honden en katten, nog nooit iets van gemerkt :+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:49

Ik heb ook de prikjes test gehad.
Alleen het eerste prikje deed een beetje pijn, de rest voelde ik niks van.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:32

Ik heb de prikjestest en een test met een soort grote pleister gehad, maar ik kreeg het op m'n rug, niet op m'n onderarm :?
In ieder geval viel het allemaal reuze mee hoor!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:03

Die prikjestest stelt niks voor.
Alleeen de jeuk was bij mij verschrikkelijk. Ik heb een kwartier met m'n armen zitten wapperen :=