Ontzettende buikpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Ontzettende buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 19:55

Ik heb nu das al uren te kampen met vreselijke buikpijn. Bij momenten zo erg dat ik gewoon in een hoekje wil kruipen. Ik zal eens vertellen hoe het begon.
Ik werd deze ochtend wakker met maaglast zo eerder naar het misselijke toe. Ik dacht dat is misschien van de zenuwen aangezien ik proefwerk had besteede ik er geen aandacht aan. Ook at ik niets omdat ik er gewoon geen zin in had. Na mijn proefwerk was alles weer dik in orde. Toen het middag was ben ik een broodje gaan halen, dit heb ik tot de helft opgegeten toen er plots weer een misselijkheids vlaag opkwam. Als deze voorbij was (10min later) heb ik de rest opgegeten. Als afsluiter heb ik nog 2 pruimen gegeten. Een uurtje ging het goed tot ik plots een zware maag begon te krijgen, maar ik heb dit wel vaker na men eten dus ik besteede er weer geen aandacht aan. Maar het werd erger en erger en ging over op misselijkheid. Toen voelde ik het echt zakken, de pijn bedoel ik. Diegene die daarstraks in men maag zat zit nu in men buik. Bij momenten kruip ik echt bij elkaar en komen de tranene in men ogen, het is net alsof al mijn ingewanden zich tot een bolletje vormen (zoals nu) en andere momenten is het echt goed houdbaar. Ik heb al een buscopan genomen maar het helpt voor geen meter.
Wat kan ik doen om de pijn toch iets te verzachten ?

Groetjes :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:30

Ik lees eventjes mee.. ik heb hier ook last van.. precies hetzelfde..

LiVetime

Re: Ontzettende buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:36

Ik heb hier inderdaad vaak last van als ik erg moe ben.
Maar ook als er een te lange tijd tussen 2 eetmomenten heeft gezeten, wanneer ik te weinig gedronken heb of wanneer ik iets heel verkeerds heb gegeten. Voor de macaroni bestaat er een italiaanse saus, wit spul, en als ik dat eet dan weet ik van de pijn niet hoe gek ik het heb. Voel me dan erg koortsig en t zweet loopt van mn hoofd af.

Bij mij helpt het altijd om te gaan liggen op bed op mn zij. Dan zakt de pijn gelijk een stuk weg.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:40

Erge buikpijn kan verschillende redenen hebben. Het kan zijn dat je een buikgriepje hebt, of misschien galstenen, of misschien is gewoon je maag wat van slag. Erg lastig te bepalen.
Ik zou in elk geval even voorzichtig zijn met pijnstillers, die kunnen je maag nog meer van slag maken. Als de pijn aan blijft houden en echt erg is, dan echt even de huisarts bellen!! Er is namelijk weinig wat je hier zelf aan kan doen, behalve licht eten en rustig aandoen.

LiVetime schreef:
Maar ook als er een te lange tijd tussen 2 eetmomenten heeft gezeten,

Dit is een van de belangrijkste tekenen van een maagzweer, dus het is geen gek idee om het eens uit te laten zoeken!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:06

En je bent niet net ongesteld geworden oid?
Ik ben vroeger ook weleens zo ziek als een hond geweest door menstruatiekrampen, moest het soms echt uitgillen. Maar dan zou een pijnstiller moeten helpen (moet je even kijken welke wel mogen bij maagklachten, want daar lijkt het ook op he).

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 21:12

Nee ben het net 2 weken geleden geweest. Het is nu zo erg dat ik er zelf van moet braken. Pfff het is echt niet meer te doen.
Ik ben wel net met de pil begonnen, zou het dan ook kunnen zijn ?

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:13

Er heerst op het moment een buikgriep virus.
Ik heb het al een paar dagen, is ook begonnen met erg zwaar gevoel in de buik, misselijk de hele dag door en nu al een paar dagen een date met de wc.
En sinds vanmorgen ging het wel goed, want hoefde niet naardat ik iets had gegeten weer te rennen.
Maar vanavond is het weer opnieuw begonnen. Kan dus alleen brood verdragen en geen stukje vlees blijkt wel weer.
Mijn darmen rommelen constant en krijg er krampen tussendoor. En daar helpt een pilletje niet echt tegen.
Alleen uitzieken.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:14

er heerst een buikgriep, hier in mijn omgeving op stage zijn er al 3 mensen die het hebben, alles komt er aan 2 kanten uit (klinkt heel vies..) vriendin is hier vanaf maandag zoet mee geweest en ze denkt dat ze morgen weer naar stage komt..
beterschap! :(:)

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:15

Denk echt dat je buikgriep heb. Mijn overbuurjongetje had het ook en daar kwam het er van boven en onder uit. Ik heb nog "geluk" dat ik het alleen van onder heb. Heb zo'n hekel aan spugen kan dat niet ;).
Beterschap iig.
Bij mij op het werk waren er ook nog 3 andere die het hadden en dan nu mijn overbuurjongetje en ik ook, dus....
Laatst bijgewerkt door irmalouise op 01-04-10 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 21:16

Ik heb een maand geleden ofzo al buikgriep gehad, zou je het 2x kunne krijgen op zo een korte tijd ?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:16

Er heerst idd buikgriep met deze symptomen. Iniedergeval geen Ibuprofen nemen. Donker kleurige ontlasting wijst op een maagzweer, dus in dat geval zeker contact opnemen met de HA. Ik zou het voor nu even aankijken, je bed in gaan met een kruik en evt. een paracetamol nemen.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:17

Ja waarom niet als je het virus weer oppikt?? Denk ik dat het wel kan. Had je toen ook deze klachten?

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:19

Ik neem nu zetpillen weet is fijn maar omdat ik constant misselijk ben, en toch bang bent om te spugen dan heb je er niks aan, spuug je het weer uit.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:20

Hou het maar wel even in de gaten. Herken je de pijn als maag of darmkrampen of is het heel iets anders?

Gal of nierstenen kunnen het ook zijn of net als Lalidan zegt, een maagzweer?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 21:31

De dokter zei wel dat ik last had van beginnende maagzweren (ik heb veel maagklachten) Zou het kunnen dat ik er nu eentje heb ?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:32

Dat zou zeker kunnen. In dat geval morgen je huisarts bellen en voor nu van de pijnstillers afblijven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:34

Heb je je blindedarm nog? Zo ja, zou ik niet te lang wachten, en toch maar even contact opnemen met de huisartsenpost...

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 21:35

Ik zal vragen aan mijn vader dat als het morgen nog zo erg is hij even wilt bellen :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 21:35

Cassidy schreef:
Heb je je blindedarm nog? Zo ja, zou ik niet te lang wachten, en toch maar even contact opnemen met de huisartsenpost...

Ja die heb ik nog

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:35

ik heb darm krampen als ik teveel melk produkten gebruik ja net als een baby ja....me lichaam kan dat gewoon weg niet snel genoeg verwerken...ik duik dan in elkaar en kan niet meer rechtop door de krampen na 3 uurtjes zijn ze weer weg...maar erg lastig...dus...misschien toch ff naar de dokter gaan.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:04

Morrow_Less schreef:
De dokter zei wel dat ik last had van beginnende maagzweren (ik heb veel maagklachten) Zou het kunnen dat ik er nu eentje heb ?

Zoals ik al zei, even goed kijken hoe je ontlasting eruit ziet. En idd toch even de HA bellen morgenochtend.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:54

Hoe is het nu met je?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 18:52

Echt al veel beter, maar alles is nog wel gevoelig. Ik heb net een boterham op en voel het wel echt op mijn maag liggen. Voorlopig heb ik ook nog geen buikpijn. Laten we hopen dat het wegblijft :)