Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nouks schreef:Meest simpele verklaring zou zijn: overgevoelig voor shampoo of douche gel. Echter... thuis gebruik ik andere shampoo en douchegel dan bij mijn vriend. Zou wel heel sterk zijn dat ik zo reageer op vier verschillende producten (die ik alle vier altijd goed heb kunnen verdragen).
waarschijnlijk bevatten die dingen iets gemeenschappelijks waar je allergisch voor bent (geworden). bijv. voor het zeep wat erin zit. je kan iets jaren gebruiken en er vervolgens toch allergisch voor worden. ik werk in de thuiszorg en daar hebben we veel mensen die niet tegen zeep en ander douchespul kunnen. sommige hebben baat bij zeepvrije wasgel van bijv. neutral en we hebben ook een aantal mensen die zich zonder zeep wassen. Ashkerlon schreef:krijg je ook uitslag als je geen zepen of shampoo's gebruikt? Dus als je alleen 10 minuten onder stromend water staat?
Het lijkt me sterk dat je allergisch bent voor water... het lijkt waarschijnlijker dat je allergisch bent voor een stof die in je producten zit. Probeer eens iets zonder kleur- en geurstoffen. Je kan zoiets zeker vinden bij de apotheek.
) en goed veel water drinken.
) Bonjoy schreef:Is het niet gewoon droog door het douchen? Ik heb dat namelijk ook als ik onder de douche weg kom. Ben dan net een appaloosa, helemaal roodgevlekt. Ook vaak droog en velltjes. Een verkoelende créme doet wonderen. Als het echt heel warm en trekkerig is doe ik er een beetje After Sun op met Aloe-vera (Of hoe je dat ook schrijft)
).
). Je hebt waarschijnlijk gewoon een gevoelige, droge huid.