Vaak spierpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Vaak spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 19:06

Met mijn lekkere lichamelijke beroep (hoefsmid) heb ik ook nog eens veel/vaak spierpijn.

En het stomme is juist van 'niets'. Ik heb het een keer koud, zit in elkaar gedoken, ja hoor, alles 3 dagen zeer en stijf. Heb lekker onder het zadel gereden, weer foute boel. Of soms echt als ik echt niets anders dan normaal gedaan heb.

In mijn werk heb ik er trouwens eigenlijk geen last van, ook niet als ik veel gedaan heb of 'iets minder brave' paarden terwijl je het dan juist wel zou verwachten.

Zo warm mogelijk houden, tocht vermijden, na een zware dag een warm bad of warme douce doe ik altijd al zo veel mogelijk om het te voorkomen.

Wie herkent dit?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:09

Het klinkt alsof je bepaalde spieren erg goed getraint hebt (die je dagelijks gebruikt bij je werk) en andere spieren juist absoluut niet, waardoor ze onmiddelijk protesteren als ze wel moeten werken. Ik zou eens een afspraak bij de fysio maken, eens kijken wat die er van zegt.

PS: hoe doe je dat, onder het zadel rijden???? ;)

Dennis

Re: Vaak spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 19:14

Ik d'r boven op :P, paard(je) er onder. Ik men nl meer dan dat ik rij, vandaar dat die benoeming redelijk logisch is voor mij ;).

Ik krijg dus ook spierpijn van dingen die ik regelmatig doe (zoals rijden 1 á 2x in de week). En soms wel spontaan van mijn werk (ook als ik een gewoon gemiddelde dag gehad heb).

Loop al bij de fysio voor mijn schouder die wat kraakte en wat over belast was, ben net weer aan het afbouwen omdat het nu super gaat. Had ik juist ook in m'n werk geen last van, maar een half vol glas van tafel pakken kon ik weer slecht.
Maar zal haar ook ff vragen, was ik zelf nog niet op gekomen *blont....*.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:26

Oh, zo bedoel je, onder het zadel :o? Nog een blontje hierzo :o

Fysio kan misschien helpen, anders toch een keer langs de huisarts, even bloedprikken.