ingegroeide teennagel geopereerd vandaag weer paardrijden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

ingegroeide teennagel geopereerd vandaag weer paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:29

Hoi,

Ik heb even jullie advies nodig. Gister ben ik aan mijn teennagel geopereerd deze groeide steeds in dus heb ik het laten opereren. Het is natuurlijk een hele kleine ingreep. En heb er dus ook niet veel last van(eigenlijk helemaal geen). Het nazorg advies was. Dat ik gister en vandaag met mijn voet omhoog moest zitten, dan zou het geen pijn doen. Nu is het zo dat ik als ik mijn voet naar beneden houd het ook geen pijn doet. Is het heel onverstandig om vandaag gewoon te gaan paardrijden? Of kan dit gewoon prima?

Graag jullie mening!

Groetjes Nina

P.S rede dat ik vandaag graag ga rijden. Is omdat mijn paard al 2 dagen stil staat. En mijn zus niet kan gaan rijden ivm proefwerkweek. En dat duurt nog tot vrijdag. Dus dan zou hij 5 dagen stil staan.

garny95

Re: ingegroeide teennagel geopereerd vandaag weer paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:32

ik denk niet dat dit een goede reden moet zijn om te gaan rijden onder deze omstandigheden, is er niemand anders die je paard wat beweging kan geven ? Fijn trouwens dat je zo weinig last heb, dat was bij mij wel anders jaren geleden, toen liep ik nog een week op krukken...sterkte met je herstel

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:33

ik heb zoiets ook wel eens gehad, ben de dag erna gewoon gaan rijden ;)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:34

Volgens mij is er nog veel meer dan alleen rijden.
Staat je paard op de dag buiten? Dan heeft ie al beweging, zo niet... zorgen dat dat wel het geval is.

Denk dat jij zelf het beste kan aanvoelen of het kan of niet.

Volgende keer even goed voorbereiden lijkt me sowieso een goede optie. Zowel de teennagel als de proefwerkweek wisten jullie van tevoren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:40

Ja mijn paard staat buiten. Iemand anders die mijn paard beweging kan geven is er eigenlijk niet. Paard staat aan huis. Anders had ik wel iemand anders gevraagd.

Volgende keer ga ik zeker beter plannen. Moet toch nog een keer terug voor mijn andere voet. Ik denk dat ik het nog even afwacht. En anders gewoon ga rijden.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:28

Je kan ook longeren, vrij laten rennen in de bak (misschien met balkjes en/of sprongetjes werken)..

Je kan beter niet gaan rijden nu al, dan komt er veel bloed bij, waardoor het kan gaan kloppen, zeer doen, misschien zelfs bloeden. Echt, wees er voorzichtig mee.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:30

Ik zou het niet doen. De kans is dat de druk te hoog word, de boel slecht geneest, er complicaties onstaan etc etc etc. Het gaat om veel meer dan de pijn alleen dat je je pootje omhoog moet houden, maar dit is makkelijker uit te leggen.

Gewoon even aan het advies houden en braaf met je pootje omhoog blijven zitten. Het zijn maar 2 dagen. En wat betreft je paard: Zolang die buiten staat, kan hij echt wel 2 tot 3 daagjes zonder beweging hoor, zelfs wel een week.

Dus nee, niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:56

Ik heb uit eindelijk niet gereden. Even loslaten rennen in de bak. En daarna weer terug gezet in zijn paddock. Morgen misschien weer rijden.