gezeik met mijn ongesteldheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

gezeik met mijn ongesteldheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 07:36

Ik was sinds mijn 10e al aan de pil. Ik gebruikte hem voor de hormonen, dus als medicinaal gebruik (de diane). Nu ben ik sinds vorig jaar september gestopt (ik was toen 26). Ik was het helemaal zat. Toen heb ik besloten om een nuvaring te nemen. Na een paar maanden brak ik hier gewoon doorheen dus daar ben ik ook mee gestopt. Ik besloot om mijn natuurlijke ongesteldheid af te wachten en daarna weer met een iets zwaardere pil dan de nuvaring te beginnen. Maar ja dit was dus in februari. Tot nu toe ben ik dus helemaal niet meer ongesteld geweest! Echt supervaag. Ik heb nog nooit zonder pil gezeten dus ik heb geen idee hoe mijn natuurlijke periode verloopt.

Iemand hier ervaring mee?

En ja ik heb al een zwangerschaptestje gedaan, meerdere zelfs. Maar mijn vriend heeft niet raak geschoten. :+

Anoniem

Re: gezeik met mijn ongesteldheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:37

vriendin van mij is ook lang aan de pil geweest en daarna gestopt. Heeft ook 3 maanden geduurd voor ze weer ongesteld werd. Het is dus niet heel vreemd denk ik

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 07:40

Ok gelukkig......

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:52

Als je voor een zware pil wilt kiezen zou ik marvalon kiezen
Die heb ik al vanaf mijn 14de en bij mij is alles regelmatig en zelfs maar 4 dagen ongesteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:23

Of de Triginon, een driefasenpil. Ik word ook nauwelijks nog ongesteld :) heel fijn.

Je lichaam heeft wel de tijd nodig om te wennen aan een leven zonder hormonen, dus het kan zomaar een paar maanden duren voordat je ongesteld wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:27

Idd, het kan maanden duren voor je weer ongesteld wordt :j

Ik zou eens met een huisarts overleggen wat voor pil je kan gebruiken. De 3-fasenpil is idd een fijne pil omdat het de hormonen beter verdeelt. Ik heb zelf al jaren de Diane en die bevalt mij dan weer prima :j

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:59

Het kan ook zijn dat je van jezelf een gestoorde cyclus hebt.
Ik was na een jaar namelijk nog steeds bezig met cycussen van 3 maanden,3 weken, 9 weken enzovoorts.
Soms heb je dat gewoon,het heeft zelfs een naam maar die weet ik even niet meer :Y)

Je kan ook zelf weer met een pil beginnen, je bent dan weer beschermt na een hele strip te hebben geslikt.
Dat heb ik gedaan, want anders zat ik nu nog te wachten :+

Ik heb overigens Trigynon , de enige pil waar ik blijkbaar tegenkan.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:10

Ik heb wel erg negatieve ervaringen met de nuvaring.
Maar ik zou anders gewoon eens een afspraak maken met de huisarts

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:05

Ik heb zelf jaren de Diane geslikt en kreeg van mijn vrouwenarts te horen dat dit helemaal niet zo'n goede pil is voor langdurig gebruik en dat het zelfs endometriose in de hand kan werken. Daar schrok ik toch wel van..... De Nuvaring was voor mij ook niets, kreeg ook doorbraakbloedingen en uiteindelijk kwam ik op de Mirena-spiraal uit. Zeker als je (voorlopig) geen kinderen wilt is dat een prima oplossing :j

Toen ik stopte met de Diane, duurde het overigens 4 maanden voordat ik weer ongesteld werd.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:07

Barmat schreef:
Ik heb zelf jaren de Diane geslikt en kreeg van mijn vrouwenarts te horen dat dit helemaal niet zo'n goede pil is voor langdurig gebruik en dat het zelfs endometriose in de hand kan werken. Daar schrok ik toch wel van..... De Nuvaring was voor mij ook niets, kreeg ook doorbraakbloedingen en uiteindelijk kwam ik op de Mirena-spiraal uit. Zeker als je (voorlopig) geen kinderen wilt is dat een prima oplossing :j

Toen ik stopte met de Diane, duurde het overigens 4 maanden voordat ik weer ongesteld werd.

Ik heb deze dus ook, maar heb hem nu al ongeveer 5 jaar en heb mijn HA hier echt nog nooit over gehoord..
Maar hoor het wel al vaker, dus misschien toch maar eens even bellen!

*voelt zich dom* wat is endometriose? *zoekt ook nog even op google!*

edit: Leest net iets en gaat morgen toch meteen de dokter bellen, wat een eng verhaal! :O
Laatst bijgewerkt door Barbabientje op 31-03-10 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:08

Van de verhalen die ik ken kan het 3 tot 6 maanden duren voordat je eigen menstruatie weer goed op gang is gekomen :j Dus wees maar gerust :) .

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:10

Helaas heb ik zelf verschrikkelijke endometriose gehad (Ben er twee keer aan geopereerd/ weggehaald) dus waarschijnlijk is dit door de Diane gekomen... Het is geen grapje :n
Ik zeg niet dát het altijd zo is, maar bij mij was het dus wel zo. iig wilde ik het toch voor de zekerheid even melden.

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:11

Kan best even een tijdje duren voordat je ongesteld wordt.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:13

Barmat schreef:
Helaas heb ik zelf verschrikkelijke endometriose gehad (Ben er twee keer aan geopereerd/ weggehaald) dus waarschijnlijk is dit door de Diane gekomen... Het is geen grapje :n
Ik zeg niet dát het altijd zo is, maar bij mij was het dus wel zo. iig wilde ik het toch voor de zekerheid even melden.

Jeutje!

Ja ik ga morgen toch voor de zekerheid even met HA bellen }:0

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:16

Sharmila schreef:
Maar ja dit was dus in februari. Tot nu toe ben ik dus helemaal niet meer ongesteld geweest!

Begin februari of eind februari?

Eer je na nuvaring/ pilgebruik weer een eisprong hebt, ben je minimaal 14 dagen verder bij een gewone cyclus. Die periode kan varieren. De periode na je eisprong is gemiddeld 14 dagen, dan word je ongesteld.

Omdat die eerste periode kan varieren (sowieso van nature, maar na het gebruik van hormonen kunnen die nog wat langer doorwerken), is het heel normaal dat je nog niet ongesteld bent geworden. Overigens ben je ook níet beschermd tegen een zwangerschap nu natuurlijk.