Ik had ooit eens gelezen op internet dat Wonderolie (ook wel Castorolie) de haargroei zou stimuleren. Nou ben ik van mezelf nogal sceptisch aangelegd en is het bij mij zéker eerst proberen voordat ik het geloof, dus in eerste instantie had ik er niet zoveel vertrouwen in.
Mede omdat ik hiervoor al een hoop had geprobeerd (Vaseline smeren, L'Oreal wimperboost serum, amandelolie). Nou allemaal een aanfluiting. Na braaf een maand 2x daags smeren totaal geen effect. Bij dat L'Oreal gedoe was een bijkomend nadeel ook nog eens dat het een soort "siliconen" hoesjes om je wimpers heen legde. Die je dus eerst 's ochtends er weer af moest pulken voor je mascara op kon doen.
Eigenlijk wou ik het ook niet proberen tot ik bij toeval in Dubai het tegenkwam. En ach, 100 ml voor 7 dirham (= €1,10)... Dan kan je het best proberen toch? Enigzins sceptisch ben ik 1x daags gaan smeren. Ik deed het op m'n bovenwimpers en op m'n wenkbrauwen.
Ik kwam er helaas achter dat ik teveel op deed, waardoor ik 's ochtends wakker werd met zo'n viese "waas" over m'n ogen heen van het vet. Hierdoor ben ik teruggegaan van 3x in de week het te gebruiken, en ook beter gedoseerd. En warempel, ik ben nu 3 weken bezig en ik heb écht meer én langere wimpers. En het gekke, niet eens langer, maar ze zijn ook licht gaan krullen.
Ook heb ik het aangebracht op m'n wenkbrauwen. Ik heb van mezelf echt gatenkaas-wenkbrauwen. Heel lelijk, die kale plekken en inhammen. En warempel, na 3 weken zijn ook die zo goed als weg. Helaas moet ik nu wel een stuk vaker epileren om het netjes te houden

Het enige nadeel dat ik tot nu toe daarnaast nog ondervonden heb is dat waar je het ook smeert, er komt haar

Ik breng het trouwens aan met een wattenstaafje en dan alsof ik boven m'n wimpers eye-liner wil zetten.
Het schijnt ook dat als je het 2x per week als haarmasker gebruikt (een nacht laten intrekken en dan 's ochtends uitspoelen) je er ook langer hoofdhaar van krijgt. Maar daar ga ik maar niet aan beginnen met die vette zooi

Het is te koop bij betere drogisterijen, maar hier in het dorp heb ik het nog niet kunnen vinden (Trekpleister en Kruidvat). Het schijnt dat echt in grotere winkels van Kruidvat het wel verkocht wordt. Ofwel onder de naam Wonderolie, of onder de naam Castorolie. Maar het is hetzelfde

F.A.Q.
Citaat:Waar kun je het kopen? En hoe duur is het?
Bij de D.A., Etos en sommige andere drogisterijen. Soms staat het bij de alcohol, soms achter de toonbank. Je kunt altijd even vragen naar "Wonderolie" of "Castor olie" als je het niet kan vinden. Het is tussen de €2,- en €3,- voor 100 ml.
Citaat:Klopt het dat het eigenlijk laxeermiddel is?
Ja. Wonderolie wordt altijd gebruikt om te laxeren of om weeën op te wekken. Om je wimpers te laten groeien moet je het niet inslikken, maar opsmeren.
Citaat:Hoe vaak moet je het opdoen?
Afhankelijk van wat je zelf het fijnste vindt. Het beste effect boek je bij zo vaak mogelijk. De meesten doen het 1x per dag ('s avonds voor het slapen gaan bijvoorbeeld). Ik doe het zelf 3x in de week.
Citaat:Hoe moet je het opdoen?
Het handigste is het om het op te doen met een wattenstaafje. Je moet de olie niet óp de wimpers smeren, maar bij de aanzet. Als je het op de wimpers smeert zullen je wimpers slap en zwaar worden.
Door het moleculaire gewicht is Wonderolie in staat diep in de huid te komen, bij de haarzakjes. Je moet het opdoen alsof je liquid eye-liner op doet. Zo langs de aanzet halen dus: http://i.ehow.com/images/a04/q9/se/appl ... 00X800.jpg
Het is handig om daarbij je oog te sluiten en met je vinger strak te trekken (alsof je de spleetogen van een Aziaat wil na doen).
Citaat:Hoe snel zie je verschil?
Dit hangt er vanaf hoe lang je het opdoet. Je kunt na een week al kleine haartjes gaan zien die tussen je wimpers zullen gaan groeien. Na 3 weken gebruiken zag ik duidelijk verschil in lengte en de hoeveelheid wimpers.
Citaat:Kun je het ook gebruiken voor hoofdhaar/wenkbrauwen etc. ?
Ja. Bij hoofdhaar moet je 2x per week je hoofdhuid volledig inmasseren met de olie, en dit een nacht laten intrekken. Bij wenkbrauwen kun je het gewoon aanbrengen met een wattenstaafje op je wenkbrauwen.
Citaat:Werkt het ook bij paarden? Bijvoorbeeld bij het laten aangroeien van kale plekjes in de vacht, of bij afgeschuurde manen/staart?
Ja. Bokker Wildgirl heeft het gebruikt bij haar eczemer. Ze smeerde het twee keer per dag de plekken in met Wonderolie, het hield de huid soepel, haalde de jeuk weg en er groeide 3-5 cm haar per week bij.