Goede ervaring Wonderolie wbt (wimper)haargroei!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Goede ervaring Wonderolie wbt (wimper)haargroei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 21:00

Nou ik wou toch even mijn positieve ervaring met "Wonderolie' met jullie delen :) .

Ik had ooit eens gelezen op internet dat Wonderolie (ook wel Castorolie) de haargroei zou stimuleren. Nou ben ik van mezelf nogal sceptisch aangelegd en is het bij mij zéker eerst proberen voordat ik het geloof, dus in eerste instantie had ik er niet zoveel vertrouwen in.
Mede omdat ik hiervoor al een hoop had geprobeerd (Vaseline smeren, L'Oreal wimperboost serum, amandelolie). Nou allemaal een aanfluiting. Na braaf een maand 2x daags smeren totaal geen effect. Bij dat L'Oreal gedoe was een bijkomend nadeel ook nog eens dat het een soort "siliconen" hoesjes om je wimpers heen legde. Die je dus eerst 's ochtends er weer af moest pulken voor je mascara op kon doen.

Eigenlijk wou ik het ook niet proberen tot ik bij toeval in Dubai het tegenkwam. En ach, 100 ml voor 7 dirham (= €1,10)... Dan kan je het best proberen toch? Enigzins sceptisch ben ik 1x daags gaan smeren. Ik deed het op m'n bovenwimpers en op m'n wenkbrauwen.
Ik kwam er helaas achter dat ik teveel op deed, waardoor ik 's ochtends wakker werd met zo'n viese "waas" over m'n ogen heen van het vet. Hierdoor ben ik teruggegaan van 3x in de week het te gebruiken, en ook beter gedoseerd. En warempel, ik ben nu 3 weken bezig en ik heb écht meer én langere wimpers. En het gekke, niet eens langer, maar ze zijn ook licht gaan krullen.
Ook heb ik het aangebracht op m'n wenkbrauwen. Ik heb van mezelf echt gatenkaas-wenkbrauwen. Heel lelijk, die kale plekken en inhammen. En warempel, na 3 weken zijn ook die zo goed als weg. Helaas moet ik nu wel een stuk vaker epileren om het netjes te houden :=

Het enige nadeel dat ik tot nu toe daarnaast nog ondervonden heb is dat waar je het ook smeert, er komt haar := . Ik deed het eerst niet zo netjes (hoppa: hele ooglid onder de olie) waardoor ik nu meerdere wimperharen letterlijk OP m'n oogleden heb. Epileren lijkt me heel pijnlijk := Dus ik laat ze maar zitten.

Ik breng het trouwens aan met een wattenstaafje en dan alsof ik boven m'n wimpers eye-liner wil zetten.
Het schijnt ook dat als je het 2x per week als haarmasker gebruikt (een nacht laten intrekken en dan 's ochtends uitspoelen) je er ook langer hoofdhaar van krijgt. Maar daar ga ik maar niet aan beginnen met die vette zooi :') .

Het is te koop bij betere drogisterijen, maar hier in het dorp heb ik het nog niet kunnen vinden (Trekpleister en Kruidvat). Het schijnt dat echt in grotere winkels van Kruidvat het wel verkocht wordt. Ofwel onder de naam Wonderolie, of onder de naam Castorolie. Maar het is hetzelfde :j

F.A.Q.

Citaat:
Waar kun je het kopen? En hoe duur is het?

Bij de D.A., Etos en sommige andere drogisterijen. Soms staat het bij de alcohol, soms achter de toonbank. Je kunt altijd even vragen naar "Wonderolie" of "Castor olie" als je het niet kan vinden. Het is tussen de €2,- en €3,- voor 100 ml.

Citaat:
Klopt het dat het eigenlijk laxeermiddel is?

Ja. Wonderolie wordt altijd gebruikt om te laxeren of om weeën op te wekken. Om je wimpers te laten groeien moet je het niet inslikken, maar opsmeren.

Citaat:
Hoe vaak moet je het opdoen?

Afhankelijk van wat je zelf het fijnste vindt. Het beste effect boek je bij zo vaak mogelijk. De meesten doen het 1x per dag ('s avonds voor het slapen gaan bijvoorbeeld). Ik doe het zelf 3x in de week.

Citaat:
Hoe moet je het opdoen?

Het handigste is het om het op te doen met een wattenstaafje. Je moet de olie niet óp de wimpers smeren, maar bij de aanzet. Als je het op de wimpers smeert zullen je wimpers slap en zwaar worden.
Door het moleculaire gewicht is Wonderolie in staat diep in de huid te komen, bij de haarzakjes. Je moet het opdoen alsof je liquid eye-liner op doet. Zo langs de aanzet halen dus: http://i.ehow.com/images/a04/q9/se/appl ... 00X800.jpg
Het is handig om daarbij je oog te sluiten en met je vinger strak te trekken (alsof je de spleetogen van een Aziaat wil na doen).

Citaat:
Hoe snel zie je verschil?

Dit hangt er vanaf hoe lang je het opdoet. Je kunt na een week al kleine haartjes gaan zien die tussen je wimpers zullen gaan groeien. Na 3 weken gebruiken zag ik duidelijk verschil in lengte en de hoeveelheid wimpers.

Citaat:
Kun je het ook gebruiken voor hoofdhaar/wenkbrauwen etc. ?

Ja. Bij hoofdhaar moet je 2x per week je hoofdhuid volledig inmasseren met de olie, en dit een nacht laten intrekken. Bij wenkbrauwen kun je het gewoon aanbrengen met een wattenstaafje op je wenkbrauwen.

Citaat:
Werkt het ook bij paarden? Bijvoorbeeld bij het laten aangroeien van kale plekjes in de vacht, of bij afgeschuurde manen/staart?

Ja. Bokker Wildgirl heeft het gebruikt bij haar eczemer. Ze smeerde het twee keer per dag de plekken in met Wonderolie, het hield de huid soepel, haalde de jeuk weg en er groeide 3-5 cm haar per week bij.
Laatst bijgewerkt door Mars op 09-04-10 07:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: FAQ toegevoegd op verzoek TS

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:11

huh... wat bizar!? Er bestaat toch niks wat je haar echt laat groeien?

Juangi

Re: Goede ervaring Wonderolie wbt (wimper)haargroei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:13

Hmm.. toch maar eens gaan halen...

Aangezien ik bij een gala perongeluk een hap uit mijn wimpers heb geknipt :+

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:18

Klinkt aanlokkelijk om eens te proberen! Zou ook wel iets langere, vollere en gekrulde wimpers willen hebben :o

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 21:21

cloaca schreef:
huh... wat bizar!? Er bestaat toch niks wat je haar echt laat groeien?

Dat dacht ik dus ook. Maar die wimperharen OP m´n oogleden liegen echt niet. Kijk hoeveelheid en lengte, ja dan ben ik het met je eens dat het soms kan LIJKEN alsof ze langer zijn. Maar die zwarte gekrulde haren op m'n ooglid, die kan ik niet anders verklaren dan dat het door de Wonderolie is gekomen :j

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:22

Zou ideaal zijn voor mijn kalende vader :P
Waar halen jullie het in Nederland

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 21:23

Het schijnt te koop te zijn bij de Etos, Kruidvat etc. etc. Ik ben het hier in het dorp nog niet tegengekomen, maar heb al wel mensen gehoord die het gewoon bij de Etos hebben gekocht :j

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:23

Goh....en werkt dat dan ook voor op je hoofd? Kan wel wat extra haar gebruiken...Ga eens even googlen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:24

Ok ga ik morgen eens bij het kruidvat zien en anders eens in nederland naar de etos gaan

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 21:25

Charlie_P schreef:
Goh....en werkt dat dan ook voor op je hoofd? Kan wel wat extra haar gebruiken...Ga eens even googlen.

Op andere fora staan ervaring wbt hoofdhaargroei, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee, sorry.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:38

Het maakt mij nieuwsgierig naar een foto van die wonderlijk groeiende haartjes op je ooglid zelf ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 21:39

Ik zal straks even proberen om een foto te maken := En denk dat ik ze daarna maar afknip.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:42

Ik heb hier al wel vaker van gehoord, maar dacht dat dit niet hielp :P Ik heb ook echt lelijke prutwimpers. Weinig, hangen recht naar beneden en breken snel af (ook zonder mascara). Misschien toch maar eens proberen :)

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:06

Zoiets zou ideaal zijn! :D
Dus het werkt overal?
Ook wenkbrauwen o.i.d?

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:17

Ik ben ook erg benieuwd! Heb je ook een foto van het flesje? Dan kunne we met zijn allen op zoek.. ;)

samsa0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:54

ja ik wil die foto van je behaarde ooglid ook wel graag zien:O ;)
ik heb ook echt van die korte wimpertjes waar je 10 lage mascara over moet doen voor je ze een beetje ziet :d

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:00

Interessant :=
Misschien ook maar eens gebruiken, klinkt best leuk :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 22:07

M_ariskaa schreef:
Zoiets zou ideaal zijn! :D
Dus het werkt overal?
Ook wenkbrauwen o.i.d?

Ik had een verhaal gelezen van een meisje die het als gezichtsmasker gebruikte 2x per week. En die kreeg er een hele erge snor en lange bakkebaarden van _O-
Ik gebruik het ook op m'n wenkbrauwen, en daar werkt het ook :j

Mareska:
Een foto van mijn flesje heeft denk ik niet zoveel zin, aangezien ik het in Dubai heb gekocht. Maar een klasgenoot heeft het gister gekocht bij de Etos. Even vragen naar Wonderolie :j

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:12

vroege 1 april?

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:13

Helpt het ook bij het gewone haar? Dat het sneller gaat groeien? Zou handig zijn, want mijn haar groeit niet zo snel (je ziet niet snel resultaat ivm krullen) duurt zo lang!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 22:16

Bar schreef:
vroege 1 april?

Google op "wimpergroei wonderolie" en you'll find out ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 22:16

Jeroennn schreef:
Helpt het ook bij het gewone haar? Dat het sneller gaat groeien? Zou handig zijn, want mijn haar groeit niet zo snel (je ziet niet snel resultaat ivm krullen) duurt zo lang!

Men zegt van wel, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik heb lang haar dus dat zou echt een hel worden met die vette zooi er weer uit wassen ben ik bang.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:38

Focussed schreef:
Bar schreef:
vroege 1 april?

Google op "wimpergroei wonderolie" en you'll find out ;)

:D het klinkt te mooi om waar te zijn... :o
Ken het probleem, zou zoooo graag mooie, volle,lange wimpers willen hebben ipv die korte stompjes. ;(

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 22:40

Haha verwacht geen "lashes till the sky" maar zeker wel meer en ook zeker merkbaar langere :j
Ik krijg ook lange haren op "gekke plekken". Bijv. meer aan de kant van m'n neus, daar zitten opeens 2 hele langen tussen een paar nog kleine/dunne :') .

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:42

Ik ben toch wel benieuwd naar een foto nu :))