Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
odetteke schreef:Als ik jou was zou ik een bevallingsplan schrijven en doorspreken met de gyn/vk. Dan heb je iig op papier staan dat je overal zoveel mogelijk bij betrokken wilt worden na de bevalling en hoeven zusters ook niet te gaan nadenken dat het voor jou toch wel prettig zou zijn om nog even te ruster terwijl zij het eerste badje geven.
Ze hebben er gewoon niet bij nagedacht om mij te informeren of te vragen of ik wilde helpen. Maar ik denk dat het geen kwaad kan, zo een plan op te stellen ... bedankt annebe schreef:Ik denk dat je dit soort vragen het beste aan je gyno kan vragen.. althans ik neem aan dat je nu onder begeleiding staat van een gyno?
Ik heb bijna 9 jaar geleden alweer ook een prematuurtje/dismatuurtje op de wereld gezet, is was overigens mijn 3de kindje (eerste ging perfect op de uitgerekende datum en is nu een gezonde vent van bijna 12), de tweede ging mis na 34 weken en werd mijn dochter dood geboren en de derde (zoon van bijna 9) groeide niet goed en werd dus een prematuur/dismatuur.
Nu 16 weken zwanger van de 4de.... Het word helaas wel een ziekehuis bevalling.
Blue_Eyes schreef:Mijn ervaring (ik had ook een prematuurtje, maar dat was de jongste) is dat je bij de eerste zoveel leert, dat je heel veel bij de tweede niet meer laat gebeuren. Mijn oudste werd bv kort na de bevalling onderkoeld (34,7) en werd zonder verdere plichtplegingen en zonder afscheid van mama afgevoerd naar de couveuse. Achteraf waren de kruiken koud... Dat soort dingen gebeurt me niet meer. Nou krijg ik ook geen kindjes meer, maar goed... ik heb wel leren opletten in het ziekenhuis.
Delphi schreef:Blue_Eyes schreef:Mijn ervaring (ik had ook een prematuurtje, maar dat was de jongste) is dat je bij de eerste zoveel leert, dat je heel veel bij de tweede niet meer laat gebeuren. Mijn oudste werd bv kort na de bevalling onderkoeld (34,7) en werd zonder verdere plichtplegingen en zonder afscheid van mama afgevoerd naar de couveuse. Achteraf waren de kruiken koud... Dat soort dingen gebeurt me niet meer. Nou krijg ik ook geen kindjes meer, maar goed... ik heb wel leren opletten in het ziekenhuis.
Dat denk ik zeker! Er zijn echt dingen gebeurtdat ik denk '' dat overkomt me nooit meer!!! ''. Was je tweede wel gewoon op tijd? Wat was de reden dat je eerste te vroeg was?
Duke schreef:Geen prematuurtje hier, maar wel ook een kindje geboren met infectie na zeer zware bevalling en dus ook in het ZH gebleven, paar spannende dagen gehad en uiteindelijk na twee weken naar huis gegaan. Ok, niet zo lang als een prematuurtje, maar qua emoties heeft het raakvlakken: je mist je kraamtijd, je bent niet overal bij (eerste badje, eerste luier verschonen, etc.), kortom het gaat totaal niet zoals je had verwacht en gewenst en vooral de zorgen om je pasgeboren kindje zijn erg.
Meys schreef:Zet alles op papier. Ik neem aan dat je verloskundige wel weet wat er tijdens je eerste zwangerschap is gebeurd??
. Ja, mijn verloskundigen weten precies wat er gebeurt is. Ik heb daar onder controle gestaan tot mijn vliezen braken en toen ben ik overgedragen, maar de verloskundigen zijn zelfs komen kijken in het ziekenhuis en toen ze thuis was en belden regelmatig hoe het ging. Gelukkig heb ik dus een heel goed gevoel bij hun
nicole3939 schreef:Allereerst gefeliciteerd!
Mijn 1e kind is thuis geboren, weliswaar 39 weken gedragen, maar een dismatuur (2100 gram). Nadat zij geboren is, kreeg ik bloedingen en wilde de nageboorte niet komen. Wij moesten alletwee naar het ziekenhuis. Mijn dochter met de verloskundige en mijn man in de auto van verloskundige. Ik met de ziekenauto.
Daar aangekomen me dochter naar de couveuse, ik na de operatiekamer. We waren om 10 uur in het ziekenhuis, om 17.00 uur was ik op de zaal met allemaal blije moeders met kids.
Ik had mijn dochter niet meer gezien, mijn man had mij niet meer gezien nadat ik in de ziekenauto was gelegd. Ik kreeg een tv voor me waar ik mijn kindje op kon zien. Vreselijk! Elke keer als ze met haar bezig waren, werd de camera weg gedraaid.
De volgende dag om 14.00 werd ik eindelijk met bed naar haar toegebracht om haar te zien. Zo is dat 5 dagen doorgegaan elke keer een uurtje en een uurtje opbouwen. Terwijl om me heen iedereen lekker met haar kindje lag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het daarna knap moeilijk heb gehad om moedergevoelens te krijgen voor mijn dochter. Als het een vreemd kind was geweest had ik het ook geloofd.
Bij me 2e moest ik in het ziekenhuis bevallen, ik heb toen heel duidelijk aangegeven dat ik het op deze manier niet meer wilde.
Gelukkig was de 2e net boven de 2500 gram. Alleen bij mij bleef de placenta weer zitten en moest ik weer naar de o.k.
Hoewel het 1.00 was dat ik weer terug op de afdeling was, hebben zij. mij in een kamer apart gelegd zodat ik de hele nacht mijn zoon bij mij in bed kon houden. Alles wat ik bij de 1e gemist heb. kon bij de 2e wel.
Wat ik dus wil zeggen, hoewel het duidelijk niet de zelfde omstandigheden zijn, wees duidelijk naar de mensen toe wat je de 1e keer dwars heeft gezeten. Het kan best anders!