lactose intolerantie en anticonceptie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

San

lactose intolerantie en anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 13:14

Hallo...

Sinds een paar weken weet ik dat ik extreem lactose intolerant ben. De meeste personen kunnen af met een dieet waarin ze lactose vermijden, maar ik moet een geheel lactosevrij dieet. Dit geldt dus ook voor medicijnen en anticonceptie. Ik gebruikte altijd de pil (Mycrogynon 30)... maar hier zit dus lactose in. Tot nu toe heb ik geen andere pil kunnen vinden waar geen lactose inzit, dus ben ik me aan het inlezen in de alternatieven.

Dus wie heeft er ervaringen met of een lactose vrije pil of de prikpil, spiraaltje, nuvaring... of wat dan ook meer. Ik wil wel mijn ongesteldheid kunnen regelen (of gewoon niet meer ongesteld worden)... het niet kunnen regelen is geen optie.

Alvast bedankt!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:24

Volgensmij wordt je met de prikpil en het spiraaltje niet of minder vaak ongesteld.
De nuvaring is ongeveer hetzelfde als de pil; je laat 'm 3 weken zitten en wordt dan ongesteld.

Abeltje77

Re: lactose intolerantie en anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:27

Als je wilt blijven regelen blijft denk ik alleen de nuvaring over. Heb ik een tijd gebruikt, was er zeer over te spreken, maar werd mij te duur.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 14:14

Tsja... ik heb niet echt een keuze helaas... Gewone pil kan gewoon niet... Nuvaring hoor ik alleen wel veel over bijwerkingen.. Moodswings, verminderd libido...

Is de ring zoveel duurder dan de pil..?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:29

Dr is een speciaal anticonceptietopic he!
Nuvaring betaal ik 20 euro voor 3 maanden, maar t hangt van je verzekering af denk k.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:53

Sansje schreef:
Tsja... ik heb niet echt een keuze helaas... Gewone pil kan gewoon niet... Nuvaring hoor ik alleen wel veel over bijwerkingen.. Moodswings, verminderd libido...

Is de ring zoveel duurder dan de pil..?

Had ik allemaal niet, mijn libido werd er alleen maar beter van. Maar dat zal heel persoonsgebonden zijn en kom je alleen maar achter door het te proberen denk ik.

Volgens mij is de prijs inderdaad iets van 20,- per 3 ringen, ik moest helemaal zelf betalen, verzekering vergoed niets. Dat is nog altijd veel duurder dan de pil die 17,- per jaar kost.

Maar als je geen keus hebt doet de prijs er niet zoveel toe denk ik.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:56

Als je nog kinderen wilt krijgen dan zou ik iig geen implanon of prikpil doen. Dit duurt ook heel lang voordat het uit je lichaam is verdwenen.

Zelf gebruik ik nuvaring.
Minder hormonen en inderdaad geen lactose.
Ik betaal ook € 20,- voor 3 ringen.
Ik heb ook totaal geen last van bijwerkingen.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:57

zoek is op mirena spiraal sans
Weet niet of je dat wel mag gebruiken?
Maar ik vind het ideaal, (niet meer ongesteld geworden sinds gebruik daarvan)

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 16:04

Ach het is uit te zoeken of de verzekering in mijn geval wel wat vergoed aangezien ik uit medisch oogpunt geen keuze heb...

Ik zal eens kijken wendy... enige nadeel eraan vind ik dat 'als' je toch gewoon ongesteld wordt ondanks de spiraal, je niks meer kunt regelen.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:12

Ik gebruik ook de nuva. Van bijwerkingen heb ik geen last, maar ik kan er helaas mijn menstruatie ook niet echt goed mee regelen. Ik breek gewoon ergens halverwege de 2de ring door.

Eigen bijdrage is ook hier pakweg €20,- euro voor 3 ringen, maar in mijn aanvullende pakket zit krijg ik tot een x-bedrag per jaar de eigen bijdrage op voorgeschreven medicijnen vergoed. Ik schiet die €20,- wel voor, maar declareer ze vervolgens bij CZ.

Alleen ben ik dus aan het overwegen weer terug over te gaan op de pil. Mirena is voor mij ook geen optie, omdat het daarmee niet voor iedereen zeker is dat de menstruatie tegenhoudt. En ik wil die juist zo lang mogelijk uitstellen ivm forse klachten (en klachtenverergering van een chronische aandoening) tijdens de stopweek.

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:24

Ik heb een vriendin met een enorme lactoseintolerantie, en zij slikt een soort van pil-poeder zonder lactose. Ik zal haar eens vragen wat het precies is :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:03

Bij een prikpil kan het inderdaad een half jaar tot een jaar duren voordat je cyclus weer normaal is en je zwanger kunt worden (toevallig net gehoord van de HA).
Abeltje77, k weet niet welke pil jij hebt maar ik betaalde echt geen 17 euro per jaar hoor! was t maar zo..

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:46

Sansje schreef:
Ach het is uit te zoeken of de verzekering in mijn geval wel wat vergoed aangezien ik uit medisch oogpunt geen keuze heb...

Ik zal eens kijken wendy... enige nadeel eraan vind ik dat 'als' je toch gewoon ongesteld wordt ondanks de spiraal, je niks meer kunt regelen.

Oke

dat wist ik niet, omdat iedereen die ik ken en het spiraal ook heeft
allemaal niet meer ongesteld worden
dat is toen ook door mijn gynecoloog verteld
bij plaatsen ervan
dat ik niet meer ongesteld zou worden

maar misschien zijn er uitzonderingen idd...
Dat weet ik idd niet :o

(wel verademing, ben al 7 jaar niet meer ongesteld geweest nu, weet bijna niet meer wat het is) :')

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:13

WillemYntJee schreef:
Bij een prikpil kan het inderdaad een half jaar tot een jaar duren voordat je cyclus weer normaal is en je zwanger kunt worden (toevallig net gehoord van de HA).
Abeltje77, k weet niet welke pil jij hebt maar ik betaalde echt geen 17 euro per jaar hoor! was t maar zo..

Ik heb mercilon en ik betaal voor 6 maanden 8 euro nog wat.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 08:43

Starsailorr schreef:
Ik heb een vriendin met een enorme lactoseintolerantie, en zij slikt een soort van pil-poeder zonder lactose. Ik zal haar eens vragen wat het precies is :)

Als je dat zou willen doen heeeel graag!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:57

Ik heb ook eeen lactose intolerantie en had ook vaak buikpijn na het innemen van mijn pil.

Ik ben overgestapt naar een spiraaltje, en ben er heel tevreden mee !
1 keer een prijzige uitgave maar uiteindelijk was ik met de yasmin meer kwijt per jaar.