Binnenkort kijkoperatie/meteen blinde darm eruit ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Binnenkort kijkoperatie/meteen blinde darm eruit ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 09:00

Hallo bokkers...

Binnen een paar dagen krijg ik een oproep van het ziekenhuis voor een kijkoperatie, ze halen dan meteen mijn blinde darm eruit.
Loop al een aantal jaren met hele erge klachten,
Deze klachten worden steeds erger en soms nemen ze ook af.

Probeer regelmatig gewoon te werken etc.
Paardrijden gaat nog wel goed gelukkig.

Nu heeft het ziekenhuis besloten na vele onderzoeken om een kijkoperatie te doen.
Ze halen dan meteen mijn blinde darm eruit.

Nu vroeg ik me af wat de ervaringen zijn met zo een operatie.
Ik krijg 3 kleine littekens, hoe lang kun je daarna niets doen ?
Niet werken, paardrijden etc etc etc.

En hoe lang heb je ongeveer last van alles?
Hoe lang moesten jullie in het ziekenhuis blijven, ik geloof dat ze nu bij mij 2 dagen zeiden.

Hoor graag van jullie! Heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen pff..

eempiej

Re: Binnenkort kijkoperatie/meteen blinde darm eruit ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:08

Meestal als ze er iets uit gaan halen heb je naast die kleine littekentjes ook 1 wat grotere. Daardoor halen ze de blinde darm naar buiten. Mensen op mijn afdeling die een operatie met een robot ondergaan gaan meestal de 2e dag naar de operatie naar huis toe. Soms als het heel goed gaat dan gaan ze al de 1e dag.

Verder moet je alles die dagen maar over je heen laten komen. Bedenk van te voren nog even je vragen, schrijf ze desnoods op. Deze kun je dan stellen aan de verpleegkundige die je op neemt. En eventueel nog aan de arts als die van te voren langs komt.

Succes!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:12

van mijn buik heb ik totaal geen last gehad en de littekentjes zijn nauwelijks zichtbaar. 2 zitten er in mijn bikinilijn, 1 pal onder mijn navel maar ook die valt niet op.
had meer last van de lucht die ze in je buik blazen (doen ze om meer te kunnen zien en meer ruimte te hebben) dan van de rest.
de lucht steeg tussen mijn schouderbladen en het duurde dan ook een paar dagen voordat dat weg was.
kon na de operatie diezelfde week al weer aan het werk en paardrijden, maar heb dat niet gedaan. even herstellen kan geen kwaad. na een weekje ging alles weer probleemloos.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:26

benangelique schreef:
van mijn buik heb ik totaal geen last gehad en de littekentjes zijn nauwelijks zichtbaar. 2 zitten er in mijn bikinilijn, 1 pal onder mijn navel maar ook die valt niet op.
had meer last van de lucht die ze in je buik blazen (doen ze om meer te kunnen zien en meer ruimte te hebben) dan van de rest.
de lucht steeg tussen mijn schouderbladen en het duurde dan ook een paar dagen voordat dat weg was.
kon na de operatie diezelfde week al weer aan het werk en paardrijden, maar heb dat niet gedaan. even herstellen kan geen kwaad. na een weekje ging alles weer probleemloos.

Even een kleine toevoeging om het misschien minder eng te maken. Het lucht stijgt niet tussen je schouderbladen. Doordat ze lucht in je buik blazen wordt je diafragma geprikkend, daar loopt een zenuw en die wordt daardoor ook geprikkeld en die geeft die vervelende pijn. Ze halen in princiepe al het lucht weer uit de buik daarna. Alleen blijft er altijd wel wat achter, voornamelijk boven de lever. Maar daar heb je eigenlijk geen last van. :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 12:12

Okee,,
Hoop dat het iig helpt!

Vind het wel best eng!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:51

aha, dat hadden ze me niet verteld!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:26

Veel pijn had ik na mijn operatie niet, wel een hele dikke buik.
Na 3 weken ben ik weer aan het werk gegaan, wel rustig aan. En na 2 weken was ik weer aan het stappen op mijn paard. Heb trouwens maar 1 litteken, rechts onder op mijn buik. Daar zie je nu bijna niks meer van, heb veel littekencreme van het kruidvat gesmeerd. Ó en ik heb er 3 dagen ingelegen .Succes met de operatie