Al wat jaren heb ik last van mijn blaas, veel blaasontstekingen. Veel pilletjes gehad.
Omdat ik er steeds meer last van begon te krijgen ben ik naar de huisarts geweest, ik werd doorgestuurd naar de uroloog en die heeft diverse onderzoeken gedaan. Met als resultaat: alles is goed, ik kan mijn bekkenbodemspieren niet onder controle houden waardoor ik zo vaak moet plassen (gemiddeld tussen de 18 en 35 keer per 24 uur).
Dat is vervelend, terwijl ik al zo'n 8 keer moest plassen gaat mijn vriend maar 1 keer. Hetzelfde geld voor pa, ma, broer en zus die ik later sprak. Okee ik wist dus echt niet dat je normaal zo'n 4 keer per dag gemiddeld plast. Dat is wel anders en zou een hele opluchting zijn!!!! Want ik word moe van mezelf.
Wanneer ik probeer op te houden, word ik benauwd en dat houd ik niet lang vol.
Vandaag kreeg ik het laatste onderzoek. Ik ga per mei bekkenbodemtherapie doen.
Nu weet ik dus echt niet wat ik hiervan moet verwachten, ik heb er zin in maar vind het tegelijk ook reuze spannend.
De uroloog vroeg me diverse keren tijdens het onderzoek of ik mijn plasspieren wilde aanspannen
Nou dat kon ik dus echt niet en ik zei haar ook dat ik niet wist hoe ik dat moest doen. En dat is weer een klein deel waarom ik de therapie helemaal niet zie zitten.. wat als het daar ook niet lukt???Zijn er meer die deze therapie hebben gehad? En zou dit trouwens kunnen komen door het paardrijden vanaf jonge leeftijd? Dan kan je ook last krijgen van je bekken toch?
Ik ben benieuwd hoe jullie ervaring is met deze therapie. Was het uiteindelijk zoals je verwacht had?

)
helpt echt heel goed, als je eenmaal weet welke spier het is die je moet aanspannen kun je het voor altijd gebruiken.