Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Petite schreef:Ik zou het niet doen. Bij lenzen gaat het namelijk niet alleen om de sterkte maar ook om de pasvorm. Die pasvorm kun je alleen goed krijgen bij de opticien, niet zo'n prulletje van de Etos of welk andere drogist dan ook. Je kunt hier echt last van gaan krijgen als het niet de goede pasvorm heeft.

mijn pa heeft ook al zolang ik me kan herinneren een bril en wij hebben m er thuis nooit afgeslagen
Cleo12 schreef:Volgens mij is de Pearle al heel voordelig (ook in combinatie met mijn zorgverzekering). Ik ben allen tot nu toe niet zo happy met de service, maar dat is een ander verhaal.
Pasvorm is een goed punt, ik ga de lenzen eens naast elkaar leggen. Ik had niet het idee dat ik een speciaal model heb gekregen, maar je weet maar nooit...
dus daar moet je zeker naar kijken 

Cleo12 schreef:Hoi Allemaal,
Ik heb sinds kort zachte lenzen en heb op basis van de sterkte van de opticien nu zachte lenzen van de Etos gekocht om te proberen. Mijn verzekering vergoed maar eens in de twee jaar, dus ik hoop dat ik voor na een half jaar (als het pakket van de Pearle op is) een voordelige oplossing heb gevonden. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die deze lenzen regelmatig gebruiken en wat de ervaringen zijn.

zonnebloem18 schreef:Als de kosten het probleem zijn kan je beter via internet hetzelfde merk lenzen bestellen (scheelt meestal flink) dan bij de etos o.i.d. halen.
Als ik een pakket haal bij de opticien kost het me 160 euro per half jaar, nu bestel ik voor 60 euro een half jaar aan lenzen en vloeistof.
Wat wel belangrijk is is dat je tussendoor wel regelmatig op controle blijft gaan.