Wie heeft er ervaring met de lenzen van de Etos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cleo12

Wie heeft er ervaring met de lenzen van de Etos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 13:49

Hoi Allemaal,

Ik heb sinds kort zachte lenzen en heb op basis van de sterkte van de opticien nu zachte lenzen van de Etos gekocht om te proberen. Mijn verzekering vergoed maar eens in de twee jaar, dus ik hoop dat ik voor na een half jaar (als het pakket van de Pearle op is) een voordelige oplossing heb gevonden. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die deze lenzen regelmatig gebruiken en wat de ervaringen zijn.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:19

Mijn mening: blijf bij je opticien, je hebt maar 1 paar ogen en als je het te duur vind om ze goed te houden koop dan een bril...
Je opticien kan elk half jaar je ogen controleren en eventueel zien of je andere lenzen moet, dat weet je niet als je ze bij een drogist koopt.. En je bent veel meer geld kwijt als je door verkeerde lenzen vervolgens naar het ziekenhuis moet.
Mijn lenzen worden ook bij lange na niet vergoed, en daarom heb ik 2 brillen gekocht bij de specsavers om mee af te wisselen. Nu heb ik aan een half jaar lenzen genoeg voor een jaar en 2 brillen voor de prijs van één zijn ook nog wel te doen ;)
Als je persé geen bril wilt, dan zou ik er nog eens goed over nadenken welke prijs jij wilt betalen voor je enige paar ogen ;)

Cleo12

Re: Wie heeft er ervaring met de lenzen van de Etos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 14:35

Ok duidelijk, maar waarom zijn deze slecht dan. Ik ben zeker wel zuinig op mijn ogen (anders zou ik ze zo laten laseren) Maar van een bril wordt ik knettergek. Heb de afgelopen maanden weer een poos opgehad (en hij is nog goed), maar word gek van dat ding op mijn neus (en van het feit dat mijn kinderen hem er telkens af slaan). Misschien kan ik de lenzen van de pearle afwisselen met de goedkopere? Ik moet zo ie zo eerst nog eens nagaan hoe ze zitten, als dat niet ok is, gaan ze meteen de prullenbak in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:38

Ik zou het niet doen. Bij lenzen gaat het namelijk niet alleen om de sterkte maar ook om de pasvorm. Die pasvorm kun je alleen goed krijgen bij de opticien, niet zo'n prulletje van de Etos of welk andere drogist dan ook. Je kunt hier echt last van gaan krijgen als het niet de goede pasvorm heeft.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:42

Petite schreef:
Ik zou het niet doen. Bij lenzen gaat het namelijk niet alleen om de sterkte maar ook om de pasvorm. Die pasvorm kun je alleen goed krijgen bij de opticien, niet zo'n prulletje van de Etos of welk andere drogist dan ook. Je kunt hier echt last van gaan krijgen als het niet de goede pasvorm heeft.

ja precies :)
nagaand dat ik bv bij mijn opticien alleen al 5 paar lenzen heb geprobeert voor ik bij mijn huidige paar lenzen kwam omdat die pas echt goed zaten en goed waren voor mijn ogen :)

En tja bril irritant... kwestie van wennen. Ik heb nu 3 brillen, alle 3 totaal verschillend, maar als ze goed passend zijn gemaakt zul je er totaal geen last van hebben. En dat je kinderen hem van je neus af slaan.. tja miss je kinderen goed laten merken dat dat niet kan :+ mijn pa heeft ook al zolang ik me kan herinneren een bril en wij hebben m er thuis nooit afgeslagen ;)

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:43

Ik heb wel lenzen gehad van de etos heb er geen problemen mee gehad.
Maar echt beter zijn ze niet natuurlijk.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:43

Ik zou ook gewoon bij je opticien blijven..
Ik heb ook lenzen genomen toen ik 17 was en ben ook bij de opticien gegaan (waar ik met mijn bril ook al bij zat).
Voor mij is het soms ook moeilijk te betalen geweest, net zoals nu..
Maar bij een drogist zou ik geen lenzen halen, dan zet ik liever mijn bril weer op.

Ik vind het belangrijk dat mijn ogen goed gecontroleerd worden.
Daarnaast worden ze bij de opticien ook echt op maat gemaakt en niet bij de drogist (net zoals petite al zei dus).

Misschien kan je opzoek naar een iets goedkopere opticien?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:44

Tsja, ik zou het ook niet doen.
Ik schat toch zo wel in dat er een verschil in kwaliteit is als je naar de prijsverschillen kijkt. :Y)

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 14:46

Volgens mij is de Pearle al heel voordelig (ook in combinatie met mijn zorgverzekering). Ik ben allen tot nu toe niet zo happy met de service, maar dat is een ander verhaal.

Pasvorm is een goed punt, ik ga de lenzen eens naast elkaar leggen. Ik had niet het idee dat ik een speciaal model heb gekregen, maar je weet maar nooit...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:46

Wat je natuurlijk wel kunt doen is een deel van je lenzen via internet kopen :)
Via internet zijn de bekende merken namelijk vaak wel goedkoper als via je opticien. Ik zit er zelf ook over na te denken dat wanneer ik mn lenzen weer meer regelmatig zou gaan dragen, ik het ene half jaar bij de opticien koop en als ze dan verder goed zitten en ik verder nergens last van heb het andere half jaar via internet koop :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:48

Cleo12 schreef:
Volgens mij is de Pearle al heel voordelig (ook in combinatie met mijn zorgverzekering). Ik ben allen tot nu toe niet zo happy met de service, maar dat is een ander verhaal.

Pasvorm is een goed punt, ik ga de lenzen eens naast elkaar leggen. Ik had niet het idee dat ik een speciaal model heb gekregen, maar je weet maar nooit...

pasvorm verschilt bij elk merk lens :) dus daar moet je zeker naar kijken :)
Ik raad zelfs ook altijd aan om bij een onafhankelijk opticien je lenzen te halen, omdat je daar ook veel meer keus hebt in soorten en maten als bij een keten, die hebben meestal maar een beperkt aantal soorten :)
(ik bedoel ketens, die lenzen, brillen en gehoortoestellen verkopen, hoe deskundig kun je uiteindelijk zijn als je dat allemaal doet?)

maar ik ben dan echt wel heel voorzichtig met mn ogen.. Zodra ik ook maar iets voel zit ik weer bij de opticien voor controle :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:50

Als de kosten het probleem zijn kan je beter via internet hetzelfde merk lenzen bestellen (scheelt meestal flink) dan bij de etos o.i.d. halen.
Als ik een pakket haal bij de opticien kost het me 160 euro per half jaar, nu bestel ik voor 60 euro een half jaar aan lenzen en vloeistof.
Wat wel belangrijk is is dat je tussendoor wel regelmatig op controle blijft gaan.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:51

Cleo12 schreef:
Hoi Allemaal,

Ik heb sinds kort zachte lenzen en heb op basis van de sterkte van de opticien nu zachte lenzen van de Etos gekocht om te proberen. Mijn verzekering vergoed maar eens in de twee jaar, dus ik hoop dat ik voor na een half jaar (als het pakket van de Pearle op is) een voordelige oplossing heb gevonden. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die deze lenzen regelmatig gebruiken en wat de ervaringen zijn.

Ja ik gebruik ze met grote regelmaat. altijd namelijk.
Erg fijne lenzen, fijner dan diegene die ik had van de opticien!
Ik ben begonnen met deze lensen van de etos omdat ik hoge nood had. Maar ze bevielen zo goed dat ik ze inmiddels nog steeds gebruik.

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 14:57

Ok bedankt allemaal. Kan iemand mij zeggen waar lenzen via internet te bestellen zijn? Vind ik ook nog een goede optie! Ik ga die etos dingen wel even bekijken/proberen (heb ze nu toch) en kan ze misschien voor nood houden o.i.d. (als ze tenminste bevallen.

Had voorheen altijd harde lenzen, maar dat ging echt niet meer in combinatie met droog kantoor. Daar was ik overigens niet zo netjes mee met de controle, maar aangezien bij zachte lensen er een toch iets groter risico is voor nare dingen...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:02

Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 29-03-10 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:02

Volgens de consumentengids was lensway.nl de goedkoopste met zachte maandlenzen.
Zelf bestel ik altijd bij toplenzen.nl

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:03

Ik heb besteld bij toplenzen, fijne service!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:05

zonnebloem18 schreef:
Als de kosten het probleem zijn kan je beter via internet hetzelfde merk lenzen bestellen (scheelt meestal flink) dan bij de etos o.i.d. halen.
Als ik een pakket haal bij de opticien kost het me 160 euro per half jaar, nu bestel ik voor 60 euro een half jaar aan lenzen en vloeistof.
Wat wel belangrijk is is dat je tussendoor wel regelmatig op controle blijft gaan.

Jeetje dat is best veel..
Ik moest aan het begin 70 euro betalen (dat ik 1 set had afbetaald.) en betaal nu elke maand 22 euro.
Vloeistof krijg ik er gratis bij, heb ook nog recht op 1 paar gratis lenzen per half jr als ik bijv. een lens ben kwijtgeraakt ofso.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:07

ja toplenzen die schijnt heel goed te zijn :)

maar ook hier geld, ga gewoon diverse sites af om prijzen te vergelijken want ook op internet zit een wereld van verschil :)

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:10

Ik heb in geval van nood wel eens lenzen van de Etos! Nog nooit problemen gehad...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:13

Ik heb mijn lenzen altijd via de oogarts, daar betaal ik minder voor mijn lenzen dan wanneer ik ze op eerder genoemde site's zou bestellen :+

Lenzen van de drogist koop ik alleen als ik bijvoorbeeld een reserve paar mee op vakantie neem, maar die zijn nooit zo comfortabel als mijn vaste merk (Biomedics 55 Evolution). Die van de drogist zijn eerder droog enzo.
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 29-03-10 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 15:14

Hahaha meteen reclame onder aan de pagina, hoef ik niet meer te zoeken. Ik ga thuis eens even onderzoek doen. Hoe doen jullie dat dan met de opticien, die worden niet zo blij van online bestellen lijkt me. Of betaal je dan gewoon voor de controle...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:20

tja ik kom er nu ook maar 1x per jaar voor controle omdat ze weten dat ik naast mn lenzen een bril draag :) (of ik moet dus merken dat mn ogen raar aanvoelen dan ga ik eerder heen)