Hebben chemische medicijnen invloed op je lichaam? Maken ze je lichaam zwakker, waardoor je sneller wat kneusd, breekt, verrekt of verdraaid?
Ik slik pillen om mijn psychische toestand stabiel te houden, alleen de laatste maanden merk ik dat ik met ieder inimini ding wel iets verrek, verdraai of kneus.
*maar ik loop gewoon de trap af en ga plots door mijn enkel.. *Ik zit stil op een stoel, draai mijn hoofd en verdraai mijn knie.. *Wandel gewoon, geen gekkigheid verrek ik mijn heupspier. *Kan wel zware kruiwagens tillen eventjes maar pak ik van de grond een sok dan ga ik door me rug.
Ik ben me bewust van mijn zwakke lichaam, alleen die inimini dingetjes beginnen mij erg te vervelen. Nu vroeg ik mij af of iemand antwoord kan geven op mijn bovenstaande vragen.
Als ik dat zo lees denk ik dat het belangrijk is dat je daar eens met je dokter over praat. Daar is namelijk niet zomaar een antwoord op te geven. Het hangt er nogal van af wat je precies neemt, en hoeveel.
RoodZonnetje
Geplaatst: 28-03-10 20:23
Als je het over antidepressiva hebt: in principe is dat geen bekende bijwerking voor zover ik weet, omdat deze enkel bepaalde tekorten in je lichaam (hersenen) aanvullen.
Ik weet niet wat je slikt natuurlijk maar lees de bijwerkingen van je middel maar eens door op: http://www.fk.cvz.nl/ Niet gelijk stoppen met slikken, dit altijd in overleg met je arts, leg het hem/haar eens voor!
Ben ook niet van plan direct te stoppen, maar die vraag schoot mij zo ineens te binnen. Moet morgen zowizo de dokter bellen voor een afspraak, als de tijd er is zal ik deze vraag ook aan hem stellen.
Het kan natuurlijk zijn dat die "zwakte" in je bewegingsapparaat een gemeenschappelijke oorzaak heeft met je psyche (dat zie je bijvoorbeeld weleens bij stofwisselingsziekten). In die zin kan het ook met elkaar te maken hebben.