Dokters schrijven graag pillen voor?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Dokters schrijven graag pillen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 16:03

Waar het mij vooral om draait is dat elke dokter die ik gesproken heb (en dat zijn er nogal wat), mij graag aan de medicatie ziet. Hierbij gaat het om psychischie ziektes. Nu is dit opzich geen probleem, maar zit ik vooral met wat flinke vraagtekens betreffende de manier van voorschrijven.

De bewuste vraagtekens;
-Helemaal niet duidelijk wat er mis is. Kreeg eigenlijk meteen het stempeltje bipolaire stoornis opgeplakt, omdat mijn paps dat heeft.
-De medicatie die geoppert word is vaak vrij zwaar.
-Medicatie word meteen in eerste gesprek geoppert (dokters nemen niet eens de tijd om mijn verhaal aan te horen, zodra ik vertel over mijn vader heb ik ook maar een bipolaire stoornis).
-Elke dokter wilt me aan iets anders zien, en de medicatie spreekt elkaar soms flink tegen. (De ene wilde me aan de anti-depressiva, de ander aan medicatie tegen manien, en soms zelfs tegen hallucinaties).
-Ik heb geen manien of hallucinaties, nooit gehad ook!
-Wanneer ik vraag om 'hulp bij verwerken moeilijke jeugd' lijkt het voor de dokters soms wel alsof ik een vreemde taal spreek.
-Bij weigeren van medicatie verwateren de gesprekken en krijg ik alsnog geen hulp.

Kortom, ik vind dat ik niet sirieus genomen word...
Ik denk dat mijn problemen komen uit onverwerkte moeilijkheden uit mijn jeugd, die best op te lossen moeten zijn. Steeds wanneer ik om hulp vraag moet ik maar aan de pillen, en verder heb ik nooit iemand ontmoet die me hielp met mijn problematiek, of die zelfs maar wilde luisteren.
Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe mijn vader wegkwijnde van dezelfde medicatie die ze mij willen voorschrijven, en dat wil ik echt alleen als laatste redmiddel proberen.

Mijn problematiek; een lichte depressie (voornamelijk vermoeidheid) en een eetstoornis op de achtergrond (waar ik nu al 5-6 maanden geen problemen meer van ondervind).

Meer mensen die dit herkennen, of die weten hoe of waar ik wel iemand kan vinden die me kan helpen?

Olikea

Re: Dokters schrijven graag pillen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:13

Dit is een probleem waar ik vaker over hoor.. heb het zelf ook wel eens meegemaakt.. (als 16 jarige flinke dip door scheiding ouders)

Je kunt je laten doorverwijzen naar een psycholoog, die schrijven zowiezo geen medicatie voor, maar daar kun je naar toe om te praten. deze mensen kunnen je handvatten bieden om om te gaan met je emoties.

Als de psycholoog vind dat je eventueel wat medicinale ondersteuning nodig hebt, kan deze je doorverwijzen naar een psychiater.

Heel veel sterkte de komende periode

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:34

Ik zou je inderdaad ook door laten verwijzen naar een psycholoog of iemand in die richting!

En het is hier inderdaad ook zo dat ze god weet ik wat voorschrijven en als je dan vraagt: wat heb ik dan? Dan kunnen ze je geen normaal antwoord geven! Mijn reactie is hierop tegenwoordig ook: Als u niet weet wat ik heb, schrijf mij dan ook geen tabletten voor! :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:51

Kun je idd zoals loez al zegt niet naar een psycholoog gaan? Denk dat doktoren tegenwoordig ook te makkelijk medicatie voorschrijven...