enkel gekneusd, autorijden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

enkel gekneusd, autorijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 10:21

Hallo allemaal,
heb ik weer heel stom, op school, midden in de aula, val ik :o
Toen viel het nog mee, halfuur later begon het toch wel zeer te doen en heb ik het gekoeld met ijs.
Maar het werd er niet beter op, eerder slechter, toch even iemand naar laten kijken, die vertelde me dat ik verrekte enkelbanden zou hebben...
Eenmaal thuis (was nog niet handig aangezien ik nog 150 km met de auto moest :P, gelukkig wilde een vriendin me naar huis brengen :) )maar het begon steeds meer zeer te doen, kon ik er eerst nog op lopen, ging dat nu echt niet meer... ik dacht ik slaap er een nachtje over en dan kijken we morgen wel weer verder, maar om half 10 's avonds verging ik zo van de pijn dat we toch naar de huisartsenpost zijn gegaan. Daar ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis en zijn er foto's gemaakt, gelukkig niks gebroken, alleen zwaar gekneusd. Ze hebben er toen een drukverband omheen gelegd.
Nou 12 uur vannacht waren we weer thuis :P ik heb de hele nacht niet kunnen slapen van de pijn....
Nu gaat het iets beter, het doet nog wel pijn, maar niet meer zo erg als vannacht, lopen gaat nog absoluut niet, ik krijg mn voet niet eens plat op de grond. Maar nu is mn vraag :) Mag ik autorijden? Een schakel zal niet gaan, maar een automaat?? Ben je dan wel verzekerd??

Thats_Me

Re: enkel gekneusd, autorijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 10:23

Ik zou het risico niet nemen.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 10:25

Ik zou het niet doen, Geef je enkel wat rust ipv auto te gaan rijden!

Volgens mij mag het ook niet. Een vriendin van mij had haar elleboog gebroken en stapte ook gewoon in de auto.. Had aan de politie op stal gevraagd of dat mocht.. De politie zal er niet moeilijk over doen maar je bent niet verzekerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 10:34

Je bent inderdaad niet verzekerd als er nu wat gebeurt. Daarnaast moet je altijd in goede conditie zijn als je autorijdt, als je een ongeluk veroorzaakt door vermoeidheid ben je ook de banketstaaf. Dus ook een nacht niet of nauwelijks slapen zou al een goede reden zijn om de auto te laten staan.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:10

Ik zou het ook heel dom vinden, want je kan ook niet optimaal reageren op ander verkeerd.
Dat voorbeeld van die elleboog, je moet altijd met twee handen aan het stuur dat kan dus niet, Mocht je in moeilijk situatie komen. Waarbij je plots moet wegsturen heb je probleem want dat lukt niet met 1 hand.

Voorbeeld.
Mijn vriend kwam van het werk, voor hem reed een auto daarvoor een vrachtwagen en naast die vrachtwagen nog een auto. De vrachtwagen kreeg plots een klapband, ging slingeren. Auto die er naast zat moest vol in de ankers, daardoor moest de andere auto ook vol in de ankers. Mijn vriend moest wel uitwijken stuur om slaan. Als hij maar 1 hand had gehad was dus verongelukt waarschijnlijk of goed in de kreukels in ziekenhuis. Want of hij knalde tegen de andere auto aan of belande in de vangrail.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 19:09

bedankt voor alle reacties :)
Ik ga het inderdaad maar niet proberen :)

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:29

Het is neem ik aan je linkerenkel?
Als de pijn je niet af zal leiden van het rijden en het autorijden echt nodig is zou het kunnen.
Je linkerbeen gebruik je natuurlijk in een automaat toch niet..

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:40

Je kan best gaan autorijden hoor. Ik had mijn rechter enkel gekneusd en heb al die tijd gewoon auto gereden. Ik heb niet uitgezocht of ik wel of niet mocht rijden verzekeringstechnisch.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 20:07

ja het is inderdaad mn linkervoet, daarom dacht ik ook aan een automaat, maar als je dan niet verzekerd bent, ga ik dat zeker niet doen.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:27

Ik kan mij haast niet voorstellen dat je dan niet verzekerd bent?
Bel je verzekering even na het weekend, dan weet je het zeker.
Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:12

Niet per definitie onverzekerd. Alleen als je een ongeluk veroorzaakt doordat je minder goed had reageren dan met een gezonde enkel, dan ben je de banketstaaf...