Ontkreuktips? hoofdpijn, dikke lymfklieren, verhoging, moe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Ontkreuktips? hoofdpijn, dikke lymfklieren, verhoging, moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 21:07

Gezocht wat blije opknaptips, om te ontkreuken.

Aangezien mijn paarden zich vervelen (nou ja, wishfull thinking)?
En ik maandag fatsoenlijk naar mijn werk wil kunnen.

Goed wat voor kreukels?
3 wkn terug moe moe moe, hoofdpijn, eind van die week 2 domme dikke ogen van het vocht (gelukkig vrijdag avond pas!).
(Heb nog gezocht naar een bruine papieren zak, voor over mijn hoofd :D ).

Die maandag erna maar eens getemperatuurd, 39, nou ja, me toen maar ziek gemeld.
Aangezien ik echt totallos was, hoofdpijn (2 ontzettend zere ogen) en nou ja, brak..
Je kent dat wel, niets wil.
Heb zo ongeveer de hele week gesplapen, snurk. :Z
Dat heb ik zo volgenhouden tot en met vrijdags.. (ondertussen gelukkig geen malle ogen die dik waren meer *\o/* )

Zaterdags 38.5 dus YES! beter... dacht ik.. (niet dat ik me top voelde, maar ach, temp. was al beter.)
Zondags had ik iemand wat beloofd, dat ook gedaan, gewoon heel heel veel ibu's en paracetamollen weggewerkt
en ik uiteindelijk in het zonnetje slapend op een bankje in het bos.
's avonds kwam ik erachter dat in mijn hals links en rechts dikke lymfklieren zaten aan de achterkant. (geen idee of dat al was)
Ben maandag maar weer gaan werken. Had die week ervoor al baas die vond dat ik moest komen.

Nou groot succes.. die week werken en doen alsof je je toppie voelt...

Nou ja, verder redelijk deze week, dat heet werd niet beter, niet zieker.
Gaan vanmiddag ook nog de lymfklieren rechts voor in mijn hals allemaal dik worden en pijnlijk :( (het onfatsoen).
Kan dat niet hoopvol vinden, voor het weekeind.

Plan voor volgende week is vrolijk en fruitig te gaan werken en weer zelf te gaan rijden.
Wie heeft er opknaptips?? Behalve dit weekeind doornroosje immiteren, dat had ik al bedacht.
(ibuprofen, paracetamol, zelfgeperste sinasappeltjes etc. heb ik allemaal al. In homeopathie geloof ik niet.)

trustHim

Re: Ontkreuktips? hoofdpijn, dikke lymfklieren, verhoging, moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:11

ehm, wat dacht je van een bezoekje aan de h.a. klinkt n.l. voor mij als pfeiffer met name de dikke klieren

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:13

Ik dacht ook gelijk aan pfeiffer...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:15

serieus noem die dingen uit je titel tegen je h.a. en je kan gelijk bloed laten prikken

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:35

Dat klinkt helemaal zoals ik was toen ze ontdekten dat ik Pfeiffer had. Opgezette en pijnlijke klieren, koorts, moe.

Dus ik zou zeggen: linea recta naar de dokter! Laat bloed prikken, want als je Pfeiffer hebt is het belangrijk dat je het onmiddellijk rustig aan doet.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:37

Ik hoorde toevallig vanavond op de radio dat de bof heerst en met
name onder studenten. Geen idee of jij student bent, maar het zou natuurlijk
kunnen dat je de bof hebt. Even langs de HA idd :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:44

Tegen de bof ben je normaal ingeënt, toch? Kan je ook maar één keer krijgen. Volgens mij zijn dat dan vooral speekselklieren die opzwellen, niet die in je hals. Ik heb het vroeger zelf gehad en dat deed echt helse pijn %)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:46

Mientjeuh schreef:
Tegen de bof ben je normaal ingeënt, toch? Kan je ook maar één keer krijgen. Volgens mij zijn dat dan vooral speekselklieren die opzwellen, niet die in je hals. Ik heb het vroeger zelf gehad en dat deed echt helse pijn %)

Ja klopt dat je ingeent wordt, maar ze hadden het over dat de enting niet zou kunnen werken
of zoiets. Niet helemaal goed gevolgd, maar wel dat het weer heerst terwijl het praktisch niet
meer voor kwam in NL ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 23:25

He! Ben weer wakker, jammer nog niet de tip om na het weekeind fris en fruitig te zijn.

Ben al te oud voor student ;) fase al gehad.
Zwerven wel vele studenten rond op mijn werk.
Bof, geen idee of ik die vroeger gehad (kan het ook niet navragen), heb, maar wel braaf al mijn prikjes gehad.
En dan lijkt me dat dikke 3 wkn wat lang is en niet je lymfklieren achter in je hals beginnen met klieren.

Naar huisarts klinkt leuk, had ik al gebeld, mocht niet komen.
Neem een paracetamolletje (dat deed ik al :( ) en uitzieken, griepje..
(overigens niet zo dat ik daar de deur plat loop, vorige keer met koorts mocht ik in 1e instantie ook niet komen,
had ik vervolgens volgens hun blaasontsteking, was het toch niet. Moest dan 3 dagen later maar terug komen,
ook maar gedaan, aangezien ik toen de 40.5 ook haalde, bleek longontsteking. Oh en denk nou niet dat
ze op huisbezoek komen, mocht zelf naar de praktijk komen etc. "dienstverlening" is een apart begrip.
Helaas is andere huisarts zoeken, niet echt makkelijk, na verhuizing was dit de enigste na dat de verzekering!
een maand had gezocht die nog iemand aannam. (snap achteraf wel waarom deze nog plek hadden _O- ,
patienten hoeven toch nooit langs te komen.))

Vind Pfeiffer wel plausibel klinken, maar daar doen ze toch niets aan, behalve neem paracetamolletje
en uitzieken... :+ (snert, gaan ze daar nog gelijk krijgen met hun idee ook, behalve dat ze daar riepen,
dat het een griepje was.)

Heb al geregeld dat mijn nieuwe zwartje morgen wordt gereden door mijn instructeur.
Was net leuk op weg (3 wkn... grrrrrrr, nu staat ie alweer 3 wkn stil. Op mislukt stapritje van afgelopen woensdag na.
Was zulk lekker weer, had zin in buitenritje, brave haf mee, nou helaas, de 2 heren, hadden andere ideeen, lente.....)
Had mijn geblesseerde fjordje net weer 1 x voor de wagen gehad, half uurtje stappen, zou graag
morgen in de les datzelfde doen, moed ontbreekt alleen enigzins. :O
Zie wel of ik tegen die tijd wakker ben, doe even niet aan wekkers.

Ga hond uitlaten en weer verder slapen.
Desnoods maandag de "dienstverleners" maar weer eens bellen, mochten er nog kreukels in zitten.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:56

Ik zal idd naar de HA gaan, het klinkt erg als pfeiffer ik had namelijk dezelfde symptonen als wat jij had! :)
En ze kunnen niets aan pfeiffer doen, het enigste wat je kan doen is slapen slapen slapen, daar kunnen de pfeiffer bacterien namelijk niet tegen en heb je er gauw geen last van.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:01

Als je Pfeiffer hebt is het net superbelangrijk dat je bloed laat afnemen zodat ze je leverwaardes kunnen nakijken. Als je lever er slecht aan toe is, is het nl. héél belangrijk dat je geen vetten eet of alcohol drinkt. En je milt wordt zachter, waardoor je meer kans loopt op een gescheurde milt als je gaat sporten.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:13

Inderdaad Mientjuh, ik heb een week in het ziekenhuis gelegen (in Sarajevo) omdat mijn leverwaardes helemaal niet goed waren en mijn milt was ook niet goed. En ik had last van opgezette klieren. Verder heb ik helemaal geen symptomen gehad. Niet moe, geen hoofdpijn, koorts of andere zaken.
Ik zou toch echt even een afspraak maken met de dokter Sjolvir.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 16:09

Gaat morgen huisarts wederom lastig vallen (aangezien ik anders ook mot krijg met mijn werk)
Ben nog steeds zo brak als een konijn.

Verder gisteren wel zelf mijn fjordje die net uit de blessures is half uurtje gement
(heerlijk, mijn beige pluis weer voor de kar! is in ieder geval al iets, dat onder het zadel komt later wel)

En Tobago is gereden door mijn instructeur.
(aangezien die nu al 3 wkn stond te nietsen, ook zonde, want ik heb hem net)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 20:41

Maandag braaf naar huisarts geweest.
Vond dat ik overal prachtige lymfklieren had en toch verdacht was van Pfeiffer, cytomegalie of ordinaire bacteriele infectie.
Bloed geprikt, alleen beetje jammer dat uitslag lang op zich laat wachten.
Snert is dat ze je geen ab geven in geval van verdacht Pfeiffer.

Ondertussen Doornroosje imiterend en paracetamol snoepend in afwachting van de uitslag.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:55

Paracetamol is ook niet zo goed voor je lever denk ik... :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 17:59

En ja, vandaag (eindelijk) de uitslag..
Pfeiffer... niet echt een verassing...
Een 10 voor diegenen die het goed hadden.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:05

Balen voor je...Heb het in mijn omgeving gezien, denk dat ik echt gefrustreerd zou worden. Daarmee sterkte :(:)
Heeel goed uitzieken hoor, weet je vast wel maar echt doen, anders heb je alleen jezelf ermee..

Verder... lekker gezond doen, heel goed uitrusten en probeer je nog een beetje te vermaken...voel met je mee.
Edit: sucks wel echt extra nu je net een nieuw paard hebt trouwens...al enig idee of het gaat lukken ze toch een beetje in beweging te houden?

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:13

haha.. ik las het en dacht ook meteen Pfeiffer!
Balen.. heb t ook gehad 3 jaar geleden! nog regelmatig last van :(

succes met uitzieken, neem je rust maar lekker :o

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:14

Sjolvir schreef:
En ja, vandaag (eindelijk) de uitslag..
Pfeiffer... niet echt een verassing...
Een 10 voor diegenen die het goed hadden.

Beterschap :(:) Maar nu heeft het beestje tenminste een naam. Hebben ze ook nog wat gezegd hoe je lever er aan toe is?

Goed uitrusten en luisteren naar je lichaam, dan ben je snel genoeg weer de oude :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 18:21

Hebben ze niet getest verder.
Nou ja, ik drink toch al nooit alcohol.
En doe poging heel gezond te eten.
En ben nog niet kanarie geel.

Gisteren wel heerlijk met mijn nieuwe paard, dat al een maand stond te verpieteren, naar het bos geweest, heerlijk!!!
Uurtje gereden in tempo slak, 7.5 km in een uur. hi.. Mijn fjord gaat normaal nog harder :D en dan reed ik 30 km :+ .
Tobago ook nog geen conditie :Y) was nu wel handig, moet ik bekennen.
Oh, wat was ie braaf.... <3, uiteraard ik 's avonds total loss, maar oh, heb echt genoten!

Maar serieus met hem aan de slag, gaat het even niet worden, dat trek ik niet.
Buitenritje in het bos is toch anders, gewoon dat hij leert rechtgesteld rechtdoor te lopen in 1 tempo aan
ontspannen teugeltje. Kon hem gisteren wel zoenen! (zou die pfeiffer daar vandaan komen ;) :D ) Zo lekker gereden.