Geheugenprobleem.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Geheugenprobleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 19:42

Ik zit sinds kort met een raar probleem. Ik moet de situatie uitleggen met voorbeelden anders is het te moeilijk.

Ik moet voor mijn werk om 7 uur op en ga meestal rond 11 uur naar bed, een uur of twee later komt mijn vriend naar bed. Nu praten we altijd nog even als hij naar bed komt. Vaak kan ik het me herinneren 's morgens maar steeds vaker wordt ik een uurtje later wakker en dan zo van 'huh?' als ik zie dat hij al naast me ligt. Ook zet ik om half 7 een wekker. Om dan om 7 uur gewekt te worden door mijn schoonmama (we werken samen) en dan zie ik dat de wekker uit is en ik kan me helemaal niet meer herinneren dat ik dat gedaan heb.

Nu weet ik niet of het een werkelijk vergeten is of een staat van 'wakker' zijn waarin ik blijkbaar wel helder genoeg ben om te handelen maar de acties niet worden opgeslagen in het lange-termijn geheugen, of zoiets... Want blijkbaar heb ik al die keren dat ik me niet meer kan herinneren wanneer vriendlief naar bed is gekomen, wél wat tegen hem gezegd.

Overigens is het wekkerprobleem zo dat ik enkel de wekkers uitzet die níet zijn om op te staan, vaak doe ik het ook om 'geremd' uit te slapen. Dus om half 10 een wekker, om 10 uur en dan om half 11 op. Die van half 10 en 10 heb ik uitgezet, kan het niet meer herinneren maar van die van half 11 wordt ik wel echt wakker...

Wie kent dit fenomeen? Moet ik me er zorgen om maken?

Hopelijk wat reacties.
Alvast bedankt!

Groetjes Lara

CM_

Re: Geheugenprobleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:44

Ik herken het wel !!

Zit je in de pubertijd?
Ik had dit rond de pubertijd, als mijn moeder me wakker maakte, werd ik vaak boos en riep dat ik niet naar school wilde en dat ze weg moest gaan etc.
Kwam ik later beneden, zat er een woedende mams aan de keukentafel, terwijl ik er helemaal niets meer van wist ;(

Dat deed ik dus in mijn slaap, maar wist er niets meer van.
Soort van halfwakkertoestand oid, in de pubertijd slaap je vaak anders door de hormonen.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:47

Volgens mij heeft iedereen dat wel een beetje.
Tenminste ik wel :D

Ik zet standaard 3 keer de wekker en alleen bij de laatste, soms de tweede al wordt ik wakker en kan ik me niet meer herinneren dat ik de eerste heb uitgedrukt. Dat doe ik dan blijkbaar in een roes. Ook als iemand mij savonds wakker maakt en vervolgens een gesprek mee heb, kan het wel eens gebeuren dat ik dat helemaal vergeten ben -> automatische piloot denk ik dan :')
Heb dit niet altijd hoor, maar het is mij ook niet zeldzaam.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:50

Mijn vriend heeft dit nog steeds, volgens mij ben je dan gewoon nog niet wakker genoeg om het te beseffen.
Daarom ligt mijn vriend zijn wekker aan de andere kant van de kamer.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:51

heb je gewoon niet slaap nodig?

ik heb het gehad :) maar 2 weken ofzo? word standaard voor de wekker afgaat, wakker

Ensueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:55

Dan ben ik blij dat ik niet de enige ben! :D
Ik praat soms heel raar tegen mijn zus als zij 's nachts door mijn kamer gaat om naar die van haar toe te gaan, je zou me zo kunnen vragen of je mijn geld mag hebben :=
De volgende ochtend weet ik niks meer en komt er soms een vage herinnering op als ze het mij verteld.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 19:58

Hihi gelukkig ben ik blijkbaar niet de enige! Jullie verhalen zijn heel herkenbaar. De pubertijd is met mijn 18 denk ik langzaam voorbij. (aan het gaan) Maar mischien kan het idd wel! Het is wel nog vrij recent dat ik met mijn werk begonnen ben, daarvoor heb ik maanden niets gedaan, in principe ben ik wel uitgerust als ik opsta maar soms ook niet. Mischien moet ik eens een tijdje om 10 uur naar bed gaan kijken of het dan anders is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:03

Ja hoor dit herken ik wel :j Voor je gaat slapen nog met iemand praten, dat herinner ik me de volgende dag soms ook niet.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:54

Ik weet nog wel dat mijn zus voor het eerst uit ging en ik had haar plechtig laten beloven dat ze me alles moest vertellen.
Nou, mooi ik word dus de dag na haar nacht wakker, en vraag hoe het was.
Zegt ze: "Dat heb ik je vannacht allemaal al verteld :o? "
Blijkt dat ik nog had gereageerd ook :o .
Aan mij is het altijd uitgelegd als niet lang en niet wakker genoeg wakker zijn (rare zin maar ik krijg hem niet mooier) om het op te slaan..

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:49

Als je om 7 uur op moet en je gaat om 11 uur naar bed, kom je dus niet aan je 8 uur slaap per nacht. Wordt je daarbij ook nog eens wakker om 1 uur, dus jij bent heel moe.

Joh, ik heb hele gesprekken gehad aan de telefoon omdat ik in m'n slaap opnam (erg grappig, over roze olifanten enzo =P).
En inderdaad gesprekken met m'n vriend waar ik helemaal niks van weet. Ook erg balen als ik af en toe ineens de wekker uitzette en me dus gigantisch versliep.

Wat nog wel eens wil werken is dus sowieso meer slapen en een hele vervelende harde wekker aan de andere kant van je kamer zetten, die pas uit gaat als jij op staat en hem uitzet.