Even een vraagje...
begin februari heb ik tijdens een calamiteit op mijn werk beiden knieën verdraait. Heb meteen gekoeld met koelpacs en een hele tijd rustig aan gedaan. Maar ja zat midden in een verhuizing, dus dat wat ik heb kunnen laten heb ik ook gedaan.
Na een week of 2 lijkt het allemaal wel mee te vallen maar hierna begint de pijn in mijn knieen terug te komen.
Eerst alleen aan het einde van de dag, wat steken, maar niet benoemens waardig. Hierna begint mijn knieen pijn te doen bij het auto rijden, lichtrijden en later zak ik door mijn rechterknie met opstappen.
's ochtends geen last maar 's middags begint het te zeuren. Dus dacht ik.. Tijd om naar de huisarts te gaan.
Krijg eerst een paar dagen dicofenac en moest een paar dagen later terug komen.
Weer op de bank, nu ook al 's ochtends pijn met de honden uitlaten.
De huisarts heeft er aan zitten trekken, duwen draaien, maar dit deed niet super veel pijn.
Hieruit vertelde de huisarts dat het zeker niet mijn meniscus zijn maar dat het iets anders is.
Waarschijnlijk een verrekking van de banden en de spieren of een paar scheurtjes hierin en gecombineerd met het scharniergewricht waar waarschijnlijk een paar scheurtjes in zitten.
Lastig.. maar... niets aan te doen.
Kreeg een oefening mee op mijn bovenbeenspieren sterker te maken, mijn vraag of dit nu echt nodig is omdat hij paardrij en mijn bovenbenen vergeleken met de rest goed ontwikkeld zijn
Nee dit was echt noodzakelijk.wederom geeft hij aan dat het lastig is, maar niets aan te doen is en wanneer het niet over is, ik over 6 weken terug moet komen. (Nu nog 5 weken).
Heb braaf mijn oefeningen gedaan, in de ochtend gaat dit prima, 's middags wordt het moeilijk en 's avonds gaat het echt niet want dan zak ik al door de grond als ik alleen al in rust op de bank zit.
Nu moet ik voor mijn werk regelmatig lopen, waaronder ook trappen. En vermijd dit zoveel mogelijk. Maar na een halve dag werken, kan ik bijna niet meer lopen.
En heb het idee dat het alleen maar erger wordt in plaats van beter.
Wat moet ik nu doen? Toch die 5 weken afwachten of gewoon op mijn strepen gaan staan en een verwijzing naar de orthopeet vragen.
Heb zoiets van. Ben 26, vind het niet normaal dat ik hier al bijna 2 maanden mee loop en het erger lijkt te worden, ondanks relatief veel rust, en ben bang voor het geval er wel iets kapot is, ik dit nu vererger.
Wie heeft ongeveer het zelfde gehad en kan mij een tip geven...
Moet nu wel eerlijk zeggen dat mijn linkerknie al 2 dagen erg mee valt, maar mijn rechter lijkt wel alsof ze er met naalden in aan het steken zijn.
groetjes