geen onzeker type, mensen maken me dat wel...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

geen onzeker type, mensen maken me dat wel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 22:59

echt soms word ik daar zo gek van.
ik zal het even in het kort uitleggen.

ik heb gewoon een slank postuur, geen overgewicht, maar wil nog wel wat kilotjes kwijt (past wat mooier in het totaal plaatje vind ik) :j
het valt me heel erg op dat mensen mij steeds meer 'voor de grap' dikzak gaan noemen ofzo... of zoals een kennis zei 'ik zie jou de laatste tijd alleen nog maar met de bus gaan, je moet gaan fietsen joh, is goed voor je!' tsjaa, mijn fiets is heel erg lang kapot geweest dus veel meer keuze had ik niet! :+ en zo nog wel meer dingen dat mensen mij een beetje het gevoel geven dat ik dik ben geworden...

ik snap het niet, misschien ben ik dan wel niet top strak maar waar bemoeien hun zich dan mee?
ik ben niet aangekomen ofzo... en volgens mij ook niet echt veel dikker geworden. kan het natuurlijk mis hebben?
ik weet het niet hoor :+ moest het even kwijt.

Pikeur

Re: geen onzeker type, mensen maken me dat wel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:01

Ja nouja fietsen is nou eenmaal gezond, niet alleen voor vetverbranding maar ook voor diverse andere zaken
Misschien trek je je dingen te veel aan, en moet je daar eerst maar eens mee stoppen

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 23:03

ja maar na de opmerking van diezelfde mensen 'vind je wel afgevallen, je had eerst best wel een buikje enzo' trek ik me het idd wel gauw aan ja! die opmerking hadden ze een hele tijd geleden gemaakt, terwijl ik toen absoluut niks afgevallen/aangekomen was :n

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:06

Snap dat het inderdaad niet fijn is om herhaaldelijk "dikzak" genoemd te worden.

Maar laat het niet knagen aan je zelfzekerheid. Als die zo snel weg is, ben je misschien niet zo zelfzeker als je denkt?

Doe gewoon jou ding en ga jezelf niet verantwoorden waarom je niet met de fiets gaat ofzo.
Je bent wie je bent, voel je je goed, dan is dat prima :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 23:07

dankje.
gaat me niet eens om die 'dikzak' opmerkingen. maar gewoon het hele gedoe bij mekaar laat me wel twijfelen :j
phaser schreef:
Snap dat het inderdaad niet fijn is om herhaaldelijk "dikzak" genoemd te worden.

Maar laat het niet knagen aan je zelfzekerheid. Als die zo snel weg is, ben je misschien niet zo zelfzeker als je denkt?

Doe gewoon jou ding en ga jezelf niet verantwoorden waarom je niet met de fiets gaat ofzo.
Je bent wie je bent, voel je je goed, dan is dat prima :)

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:09

Probeer jezelf er boven te zetten.
Is makkelijker gezegd dan gedaan, zeker op jongere leeftijd.

Je weet wie je bent en laat jezelf niet van de wijs brengen ;)
Mensen doen twijfelen is heel makkelijk, en het is moeilijk om die twijfel terug te doen verdwijnen.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:26

Ach meid niks van aan trekken!
Toen ik een jaar of 15 werd begon mijn stofwisseling opeens te veranderen en had ik ineens wat vet op m'n lijf. Ben altijd een mager sprietje geweest waarbij je de ribben kon tellen, en mensen zagen het als positief dat ik nu eindelijk wat figuur kreeg en niet zo'n eng skeletje meer was! Ik zou het als ik jou was gewoon als goedbedoelt opvatten :) als jij je lekker in je vel voelt dan is alles goed toch?
Ik heb die opmerkingen toen heel fout opgevat en ben toen richting anorexia gegaan, en achteraf snapte ik pas dat die mensen het nooit zo bedoelden.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:49

De kennis die je op de fiets wil hebben heeft waarschijnlijk het beste met je voor,maar degenen die je respectloos dikzak noemen kan je het beste van je vriendenlijstje schrappen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:11

Niks van aantrekken hoor, als jij jezelf maar goed vindt zoals je bent^^ Andere mensen hebben helemaal niks met jouw vetjes te maken!

Daarbij is je uitstraling veel belangrijker, als jij je lekker voelt in je vel, zie je er ook goed uit:)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:13

Niks van aan trekken!
Iedereen krijgt het wel eens te horen, soms alleen maar op reactie uit te lokken, want zelfs ik kreeg het onlangs te horen, terwijl ik momenteel 1,5 kilo ondergewicht heb :')

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:31

Zijn dat misschien mensen die er zelf erg mee bezig zijn?
Dan kan een compliment zelfs raar uitpakken, hoe goed bedoeld ook.
Heb ik ook wel eens gehad.
Ik was zelf keer enorm afgevallen omdat ik 2 weken buikgriep had. Toen was ik 'te mager'. Vervolgens kreeg ik prednison voor wat anders en zag er 'ineens gezond' uit _O- :')

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:37

Trek het je niet aan, laat je niet gek maken! Ze moeten zich er inderdaad niet mee bemoeien...
Weet je dat ze tegen mij ook dikwijls zeggen dat ik dik ben, terwijl ik 53 kg weeg en een meter 67 ben. Geeft een BMI van 19. Ik ben dus absoluut niet te dik. Maar volgens mij bedoelen ze het eerder als "grapje" (nou grappig vind ik het trouwens niet, maar goed).. Alleszins ik trek me er niets van aan. Laat ze maar zeggen.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 21:44

Bedankt voor de reacties :) idd! en echt om een of andere reactietje maak ik me alles behalve druk maar zo alles bij elkaar..