hoofdpijn,meer hoofdpijn,duizelig,licht-gevoelig??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

hoofdpijn,meer hoofdpijn,duizelig,licht-gevoelig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 11:15

wat een deuzige titel..
:Y)

maargoed,
ik heb de afgelopen 2 weken eigenlijk elke dag hoofdpijn,ene dag meer dan de andere, veel meer soms. Ik loop inmiddels zowat fulltime met een zonnebril rond (ja, ook in de lessen op school en in gebouwen.. ) als ik deze afzet lijkt het wel of mijn ogen niet luisteren, wazig zicht en ze ''draaien wat weg'' zegmaar..
Met die hoofdpijn savonds autorijden is een ramp, want alle auto's hebben lichten aan, en bewegen, en dat komt niet helemaal vlekkeloos binnen.. (doe ik dus ook maar niet meer.. :) )
En gisteren, na een vrij lange schooldag, waarvan 4 uur pc-practicum (wat ik in 3uur af had, en toen weg mocht) was ik gewoon helemaal een vaatdoek.. chocolaatje gegeten, blikje gewone cola gedronken maar dat hielp weinig.. Gewoon het gevoel alsof ik ging omvallen. uiteraard met hoofdpijn.. Ohja, en met de hele dag mijn zonnebril op,ook tijdens de computerles :') ook het beeldscherm op helderheid 20% gezet, keek makkelijker :+

Maar wat is dit nou voor raars.. Ik ben 19, ik eet genoeg (teveel := ) net als gisteren heb ik 12 boterhammen op, ochtend 6 en middag 6. En dit doe ik al jaren..

Een afspraak met de huisarts zit eraan te komen, maar ik vraag me echt af of hij hier iets mee gaat kunnen...
Mijn ogen zijn trouwens prima in orde (oke op de sterkte van +5,75 aan beide ogen na dan :P maar ik loop braaf met mijn lenzen in ;) ) die heb ik 2 weken terug laten testen. :+

help.. Ik wil paardrijden met dit weer, maar in plek daarvan heb ik het gevoel alsof ik zo al op m'n gezicht ga... :\

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:18

heerlijke migrane dus
iboprofen helpt hier erg goed tegen :)
verder genoeg en veel water drinken dat verlicht ook goed en helpt om afvalstoffen beter af te voeren.

en rustig aan doen en even je ijzer laten nakijken door je dokter
Laatst bijgewerkt door onley op 25-03-10 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Re: hoofdpijn,meer hoofdpijn,duizelig,licht-gevoelig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 11:20

paracetamol helpt niet? die heb ik liggen..
ik had voorheen alleen migraine in de vorm ''nou kan ik niet lopen want er houdt een kabouter een houseparty in m'n hoofd'' en dan kon ik alleen plat liggen..
maar dan is dit de voorbode zeker? :=

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:22

Misschien een beetje een rare vraag maar ben je soms heel druk geweest de laatste tijd? Ik heb precies hetzelfde als ik een drukke periode achter de rug heb en moet ik gewoon even echt goed uitrusten.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:23

paracetamol helpt bij mij ook niet
ik pak meestal als ik het heb
2 iboprofen van 400 mg
maar ik zou het als ik jou was dan eerst eens 1 pakken van 200 mg of 400 mg

en zoals ik ook al zei rustig aandoen indd

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:23

Migraine houdt normaal geen 2 weken aan, het kan wel maar dat gebeurt niet zomaar. Heb je hier eerder last van gehad? Ben je bekend met migraine? Ik zou zeker even naar de huisarts gaan want nu belemmert het je echt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 11:28

Madeliefjes schreef:
Misschien een beetje een rare vraag maar ben je soms heel druk geweest de laatste tijd? Ik heb precies hetzelfde als ik een drukke periode achter de rug heb en moet ik gewoon even echt goed uitrusten.

nja drukke periode
ik stik van het werk door een studie waar ik laks mee omga, maar dat helpt me niet in de stress eigenlijk (gut ik ben een ramp :') )
een maand geleden is mijn opa overleden, maar oo in die periode heb ik goed geslapen
de laatste 2 weken ga ik eigenlijk ook lekker optijd naar bed, voor 11u, optijd slapen en dan rond 8u eruit..

toch maar eens zoeken naar ibuprofen morgen, en als ik op internet lees kan migraine officieel alleen door een arts vastgesteld worden? dus toch ook maar een afspraak..

rustigaan doen lukt wel := heb maar tot 11u geslapen, in de hoop dat de hoofdpijn overging.. Les op school gemist..

@chocobroodje; laatste keer met dit lamme gevoel had ik volgens de huisarts ''misschien een lichte hersenschudding'' nadat mijn paard bovenop mij gevallen was in het bos.. Sinds toen heb ik veel hoofdpijn, altijd rechter-voorkant van mijn hoofd (waar ik toen op gevallen ben)..

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:28

Je hebt twee weken geleden geleden je ogen laten testen en sindsdien heb je migraine (bij gebrek aan een beter woord)? Heb je nieuwe lenzen gehad?

Als er geen verband is met je ogen, toch even naar de huisarts gaan. Als het inderdaad migraine is, helpen asparine, paracetemol of ibuprofen niet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 11:33

nee, dat staat er idd dat je dat kunt concluderen :) ik ben tijdens de hoofdpijn geweest, omdat de opticien het vreemd vond dat ik zoveel hoofdpijn had :) nieuwe lenzen heb ik nog niet die komen, maar de sterkte enz was nog goed :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:52

Hmm dus na die val heb je vaak last van hoofdpijnen? Is dat s ochtends of juist sávonds? En deze hoofdpijn, is het constant hetzelfde gevoel of veranderd het? Probeer een hoofdpijndagboekje te maken en neem dat mee naar je huisarts o vraag voor een doorverwijzing. Hou het 1 maand lang precies bij wat je voelt, en wat je eventueel geslikt (medicijnen ;)) hebt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 11:56

het verschilt, tussen hoofdpijn die zeurt, hoofdpijn duidelijk aanwezig, en echt zo'n knallende bonkende *beweeg maar niet* hoofdpijn..
doorverwijzing naar? neuroloog? (dat zei de opticien iig?)

ik slik er eigenlijk nooit wat tegen, ja een paracetamolletje of 2, soms nog eens 2.. := meer heb ik niet n huis :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:00

ziekte van graves zou kunnen mss?
wordt meestal veroorzaakt door een overactieve schildklier,
en daar word je heel licht gevoelig door..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 09:36

ik ben vandaag bij de huisarts geweest
moet nu fotos laten make van mijn bijholtes. Migraine kon niet volgens hem, want dat kon niet door licht komen ( :? )

gisteren bij de fysio/manueel therapeut voor mijn knie over die hoofdpijn begonnen, en hij heeft mijn nek gekraakt, er zaten 2 wervels vast. Misschien dat dt helpt ?..

Ikga in elk geval de beeldschermen terug op 100%helder zetten, de laptop terug helder en de zonnebril thuislaten. Als hij zegt dat het niet door het licht komt >;) ga dus idd een dagboek bijhouden :j

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:41

En je bloeddruk is die wel goed?
Verwijzing neuroloog lijkt mij ook op zn plaatst als er uit de bijholte foto's niks komt (al denk ik van niet als ik je verhaal zo hoor).

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:46

Ik heb echt exact het zelfde! Ook al dik 1,5 week alleen loop ik niet met een zonnebril..
Paracetamol en ibuprofen werken niet.. ik wilhet liefst hele dag slapen!
Osteopaat heeft ook me nek en rug gedaan.. maar heb er nog steeds last van..
Erge hoofdpijn, achterin mijn hoofd langzaam aan naar de zijkanten.. en verder zo'n dof
gevoel alsof je een theemuts over je hoofd heen hebt..
Maandag ook maar ff langs ome doc.. :(
Ben erg benieuwd wat jou uitslag van de scan etc wordt!
Sterkte iig!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:02

misschien een B12 tekort?Of een schildklier probleem?
Google daar eens op misschien dat je dingen kunt herkennen,dan kun je dat met huisarts overleggen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 10:03

boeddruk is niet naar gekeken..
die bijholtefoto hebben ze een jaar geleden ook gemaakt, toen ik na de hersenschudding zo'n hoofdpijn nog had. toen kwam er niks uit.

@maydine; bij mij zit het alleen rechtsvoor in mijn hoofd, altijd..
ik krijg ook geen scan nu he :) alleen een rontgenfoto :)

@funnyhorses; ga ik doen :j